Resort 2011 | YSL, DVF, LV, Marc Jacobs, Balenciaga, Donna Karan, Jason Wu, ODL, Calvin Klein, Herve Leger

Kuo vasaros 2011 atostoginio resort/cruise sezono kolekcijos šiemet skiriasi nuo pristatytų praeitais ar užpraeitais metais? Įdomesniais dizainerių darbais? Daugiau modelių turinčiomis kolekcijomis? Aksesuarų gausa? Na, smulkių skirtumų gal ir rastume, tačiau pats pagrindinis ir turbūt pats įdomiausias – tradicinius pre-fall/resort lookbook‘us (kolekcija pristatoma studijinių nuotraukų kataloge) pakeitė tradiciniai pristatymai su keliomis dešimtimis modelių, podiumu ir tikru šou su svečiais. Kodėl nuspręsta atsisakyti palyginti nereikšmingoms tarpsezoninėms kolekcijoms taip tikusių (ir mažiau kainuojančių) katalogų? Priežastis ganėtinai komiška: įtakingiausia mados industrijos moterimi vadinama amerikietiškojo Vogue redaktorė Anna Wintour prasitarė, kad jai labiau patinka tradicinis pristatymo modelis… Taigi iš šiandien pristatomų dešimties naujausių resort 2011 sezono kolekcijų tik dvi tėra pateiktos lookbook‘o pavidalu.

Yves Saint Laurent

Dar mados biblijos Vogue užkulisius atskleidusioje dokumentikoje The September Issue pamatėme, kaip legendinių Paryžiaus mados namų Yves Saint Laurent dizaineris Stefano Pilati pagarbiai priima rūsčiąją A.Wintour ir yra priverstas teisintis, kodėl kolekcijoje trūksta redaktorei taip patinkančių ryškių spalvų. Atrodo, jog šįkart S.Pilati nusprendė dar kartą maloniai įsiteikti A.Wintour ir naujos resort kolekcijos pristatymą surengė Niujorke, Prancūzijos konsulate.

Nedvejodama galiu teigti, jog šis dizainerio darbas – vienas geriausių pastaruoju metu. Kritikų neigiamai įvertinta vasaros kolekcija, didelio dėmesio nesulaukęs rudens sezono darbas… Kai jau atrodė, jog S.Pilati pamažu praranda savo unikalų spalvos ir formos pojūtį, jis grįžo su nuostabių spalvų ir Yves Saint Laurent’o archyvų įkvėptų itin paryžietiškų siluetų kolekcija. Jos esmė – itin išryškinta viršutinė aprangos dalis, tad klasikines platėjančias kelnes, siaurus pieštuko formos sijonus jis derino su dailiomis margomis šilkinėmis palaidinėmis, puošė jas raukiniais. Maloni akiai buvo ir spalvų gama, laviravusi tarp klasikinių juodų, baltų, melsvų atspalvių ir ryškių fuksijos, lašišos rausvumo tonų.

Diane von Furstenberg

Odė vasarai. Nors šį sezoną resort kolekcijose galima aptikti kaip niekada daug sunkių rudeninių ir netgi žieminių apdarų, Niujorko mados veteranė Diane von Furstenberg nusprendė savo klientėms pasiūlyti itin vasarišką ir moterišką įvaizdį. Priešingai nei paskutinis vyriško garderobo įtakos nestokojęs jos darbas rudens sezonui, šįkart D. von Fustenberg modeliai įkūnijo tikras paplūdimio ir prabangių kurortų deives. Drabužiai buvo gausiai marginti įvairiais grafiniais raštais, spalvų paletė ganėtinai rami (vyravo juodos ir baltos spalvų deriniai, tad nesunku buvo priderinti panašias rankines, basutes, kepuraites), sužavėjo aksesuarų ir juos puošusių ornamentų gausa.

Oscar de la Renta

Niujorko elegancijos karalius niekada neklysta. Vienas gerbiamiausių ir sėkmingiausių JAV dizainerių Oscaras de la Renta tikrai žino, kaip nepasiduoti kasdien besikeičiančių mados kaprizų įtakai, likti ištikimam savo stiliui, bet niekada netapti nuobodžiu bei žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis. Jo kolekcija, įkvėpta penktojo dešimtmečio siluetų ir tradicinių pietinės JAV dalies apdarų (platėjantys sijonai, raukiniai, sluoksniuoti audiniai, skrybėlaitės), naujai suspindo pagyvinta gausiai siuvinėtais švarkeliais, ryškiaspalvėmis kokteilio suknelėmis, marinistine spalvų gama, kaip visada puikiais vakariniais apdarais. Tačiau pačia netikėčiausia bei įdomiausia pristatymo detale tapo… pono O. de la Rentos sumanymas koja kojon žengti ne tik su mada, bet su technikos naujovėmis, tad pristatymas buvo transliuojamas Facebook tinklalapyje, o manekenės rankose nešėsi ne rankines, o specialiai Apple iPad planšetėms skirtus odinius dėklus.

Donna Karan

„Atostogos priklauso nakčiai“,- skelbė pakvietimai į dizainerės Donnos Karan kolekcijos pristatymą. Šiek tiek intriguojanti frazė, ar ne? Dėl itin švelnių moteriškų linijų, šiltai jaukios spalvų paletės ir minkštų audinių žinoma Niujorko dizainerė, šiemet nominuota CFDA metų kūrėjos kategorijoje, šįkart ėmėsi nagrinėti sau svetimą teritoriją – vyrišką garderobą. Visa kolekcija tarsi susidėjo iš vyro-moters drabužių priešpriešos: didokas griežtas švarkas ir aptemptas sijonas, blizgi palaidinė ir tiesaus kirpimo klasikinės kelnės… Įdomiai šiuos derinius pagyvino spindinčio sidabrinio audinio elementai, papuošę palaidines, tapę improvizuotais kaklaraiščiais. Žinoma, kolekciją užbaigė būrys dieviškų drapiruotų suknelių, kurių vieną pati dizainerė vilkėjo CFDA apdovanojimų ceremonijoje.

Jason Wu

Romantiška prancūziška vasara. Ganėtinai silpnas kolekcijas pastaruoju metu kūręs talentingas ir CFDA apdovanojimą prieš keletą dienų atsiėmęs dizaineris Jasonas Wu pagaliau grįžo į savas vėžes ir ne vieną kritiką nustebino pristatęs puikią resort sezono kolekciją, kuri, atrodo, net kvepėjo romantiškąja Prancūzijos Rivjera, Coco Chanel tvidu. Lengvutės suknelės iki kelių su švelniai pūstais sijonais, šortų kostiumėliai, balti marškiniai, mergaitiškos apykaklės, net dryžuotas audinys bei ne vieną derinį papuošę įvairūs kaspinai. Kolekciją puikiai papildė siauri lakuoti dirželiai, dideli akiniai nuo saulės, mielos skrybėlaitės. Sunku apsakyti šį jausmą, tačiau tiek šviesi spalvų paletė, tiek iki tobulumo nušlifuoti siluetai man tiesiog spinduliuoja solidžią, bet lengvą prabangą. It šampanas ryte stebint Viduržemio jūros bangų mūšą.

Herve Leger

Nieko įdomesnio, ko nematėme anksčiau. Nors dizaineris Maxas Azria kiekvieną sezoną bando iš naujo atrasti ir atgaivinti vadinamąją Herve Leger mados namų „bintinę“ suknelę, vis dažniau atrodo, kad idėjos kartojasi, o ir pačioms suknelėms demonstruoti lyg ir nebėra tinkamų progų. Tačiau resort kolekcijoje M.Azria vis tik pabandė garsiosioms mini suknutėms įpūsti šiek tiek gyvybės bei dekoruoti jas keliais sluoksniais kutų, kiek siauriau ir tampriau suveržti paties audinio juostą, pasirinkti ryškesnes spalvas. Beje, ar tik man taip atrodo, ar kai kurie kolekcijos elementai išties atrodo tinkamesni ne raudonajam kilimui, o baseinui? O gal tiesiog suknelės tapo tokios tamprios, kad primena maudymosi kostiumėlį?

Calvin Klein

Švaru, griežta, bet… tuščia. Keletą pastarųjų sezonų iš drabužio bandęs išgauti įvairiausias griežtas geometrines formas, Calvin Klein mados namų dizaineris Francisco Costa resort kolekcijoje parodė kiek kitokią kūrybinių paieškų kryptį. Kampuotumą netikėtai pakeitė subtiliai aptakios formos, ryškių spalvų intarpus – blausūs žali, pilki, smėliniai tonai, netrūko klasikinio švarkelio interpretacijų. Žinoma, negalime prieštarauti F.Costos sugebėjimo masyvų ir vizualiai sunkų siluetą paversti tarsi pagamintu iš vatos, tačiau manau, jog šiai kolekcijai trūksta kiek aiškesnės krypties. Taip, Calvin Klein propaguoja griežtą minimalizmą ir less is more filosofiją, tačiau šįkart viena ryški suknelė pristatymo pabaigoje nesugebėjo visai kolekcijai suteikti to trūkstamo gaivumo, šviežumo.

Louis Vuitton

Marco Jacobso vizija Julie de Libran akimis. Nors daugelį tai vis dar stebina, resort ir pre-fall kolekcijas Louis Vuitton mados namams kuria ne pagrindinių ready-to-wear kolekcijų autorius amerikietis M.Jacobsas, bet jo dešiniąja ranka dažnai vadinama J. de Libran. Talentinga dizainerė šį sezoną nusprendė sekti M.Jacobso jau pramintu taku bei tęsė jo rudens kolekcijoje pristatytą naują viziją – moteriškų formų išryškinimą, nulinio dydžio drabužių pakeitimą „realioms“ moterims tinkamais dėvėti komplektais. taigi šioje kolekcijoje netrūko plačių ir kelius siekiančių sijonų, dirželiais suveržto liemens, šviesių pastelinių spalvų. Itin gausus ir aksesuarų pasirinkimas – nuo vadinamųjų katės saulės akinių, apyrankių ir pintų skrybėlaičių, iki LV ornamentu margintų rankinių ir vėrinių.

Balenciaga

Kažkas seno, kažkas pasiskolinto ir kažkas labai labai modernaus. Balenciaga mados namų dizaineris prancūzas Nicolas Ghesquiere tarpsezonines kolekcijas dažnai naudoja kaip eksperimentines: pabando pažaisti su keliomis naujomis idėjomis, jas patobulina, pristato publikai ir kantriai laukia reakcijos. Taigi ką matome šį sezoną? Griežtus uniforminius siluetus bei paties N.Ghesquiere sukurtą ir įdomiai pramintą techno boheme stilių. Pirmoji kryptis nesunkiai pastebima nagrinėjant gan griežto sukirpimo kelnes, liemenes, kostiumėlius, kuriems kūrėjas parinko švelnias pastelines spalvas, kontrastavusias su ryškiaspalvėmis margintomis palaidinėmis. Nesunku buvo pajusti ir retro dvasią – spalvingais ornamentais puošti šortų kombinezonai, kuklios palaidinės bei trumpi minimalistiški sijonai tapo tarsi jungtimi tarp modernios dabarties bei septintojo XXa. dešimtmečio tendencijų. Tačiau neslėpsiu, kad žymiai labiau nudžiugau pamačiusi techno boheme dalį – laisvas šviesias palaidines, derintas su diržu sujuosiamais sijonais, ryškiaspalvėmis kelnėmis, įdomaus kirpimo švarkeliais.

Marc Jacobs

Dar vienas dizaineris, pasekęs šio resort 2011 sezono retro stiliaus tendencija, yra CFDA metų moteriškos aprangos kūrėjo apdovanojimą laimėjęs Marcas Jacobsas. Naujausioje savo kolekcijoje dizaineris iš naujo atrado ir savaip interpretavo šeštąjį-septintąjį dvidešimtojo amžiaus dešimtmečius ir pristatė dailias A silueto mini sukneles, šortų kostiumėlius, rinkosi šviesius, taškuotus audinius. Vienas įdomiausių kolekcijos sprendimų – trapiai atrodančios nėrinių suknelės, pasiūtos iš kėlių sluoksnių nėriniuoto audinio.

Nuotraukos style.com

Bučkis