Londono mados savaitė pavasariui/vasarai 2011 | Erdem

Kaip glam rokas ar dvidešimtojo amžiaus pradžios flapper merginų stilius, baleto šokėjų aprangą imituojantys siluetai galėtų būti pavadinti nemirtinga tendencija. Kiekvieną sezoną vis grįžtantys ir savo trapumu bei lengvumu įkvepiantys mados kūrėjus, pūsti balti sijonai, sluoksniai nėrinių bei dramatiški kirpimai šįkart pasirodė Londono mados savaitės metu pristatytoje Erdem kolekcijoje. Ir, drįsčiau teigti, pateikė vieną nuostabiausių mano matytų baleto madoje vizijų.

Kolekcija

Atrodo, jog ko jau ko, bet baleto įtakos dizaineris Erdem Moralioglu tikrai negalėjo išvengti. Vasarą nemažą dalį laiko praleidęs Viktorijos ir Alberto muziejuje bei padėjęs rengti garsiojo ir XXa. pradžioje visas baleto meno taisykles laužiusios Ballets Russes trupės kostiumų ekspoziciją, mados kūrėjas neabejotinai rado puikią temą, visada randančią ne tik savo vietą mados pasaulyje, bet ir nuostabiai derančią prie paties E.Moralioglu kūrybos stiliaus.

Ant podiumo žengus pirmosioms manekenėms jau buvo aišku, ką primena nepakartojamos baltų nėrinių suknelės su nuo liemens platėjančiais trumpais sijonais bei siaurutėmis lieknas rankas pabrėžiančiomis rankovėmis. Drąsiai derinęs kelis sluoksnius nėriniuoto audinio, puikiai sužaidęs su galimybėmis dalį drabužio paversti trapiu ir vos ne permatomu, dizaineris savo publiką nustebino ir Ballets Russes stilistiką primenančiais kraujo raudonumo intarpais. Rusų baleto trupė, rengusi gastroles abiejose Atlanto pusėse, stengėsi nepasiduoti Paryžiaus (neabejotino XXa. pirmųjų dešimtmečių lyderio kultūros meno srityje) įtakai ir savo programoje itin stipriu elementu padarė būtent rusų liaudies meno atspindžius. Be raudonos spalvos elementų, Erdemas taip pat atkartojo keletą tradicinio rusų apdaro detalių – plačias rankoves, nedidelę apykaklę.

Žinoma, negalima pamiršti ir nuostabių spalvingų ornamentų, tapusių savotiška turkų kilmės dizainerio vizitine kortele. Iš pradžių ant podiumo išleidęs keletą modelių su suknelėmis, kurių marginti tik kraštai, pristatymo pabaigoje Erdemo talentas vėl atsiskleidė visu grožiu. Pasirodžiusios manekenės dėvėjo nepakartojamas smulkiais gėlių ornamentais išpuoštas palaidines, sijonus, pasirodė net vienas kitas kelnių modelis. Tarsi ant tie-dye būdu dažyto melsvo audinio nutūpė oranžinių ir ugnies raudonio žiedų eilės, kartu su nėrinių sijonais sukūrusios nepakartojamą derinį. Panašių atspalvių audinys atsirado ir ant Nicholas Kirkwoodo kurtų batelių.

Kolekcijos pristatymą užbaigė lengvos tarsi pūkas ir žemę siekiančios vakarui skirtos suknelės. Jas E.Moralioglu siuvo iš kiek šviesesnio švelniais žaliais atspalviais marginto audinio, papuošė nedidukėmis marškinius primenančiomis apykaklėmis.

Aišku, sunku būtų šią kolekciją pavadinti tipišku ready-to-wear kūriniu. Savo tipažu man ji greičiau priminė senesnius Niujorko dueto Rodarte darbus, įkvėptus baleto tendencijos ir daugelio industrijos atstovų įvardintus „jungtimi tarp couture ir RTW„. Skirtumas tas, jog Rodarte rankų darbo mezginiai negali būti pakeisti paprastesniu audiniu, o Erdemo kolekcijoje galime rasti ne ką mažiau įspūdingų kūrinių, kurie pagal modelį ir medžiagą galėtų būti sėkmingai parduodami didžiosiose prabangos prekių parduotuvėse (palaidinės, kai kurie sijonai, kelnės). Belieka palinkėti dizaineriui išlaikyti meilę raštams ir pomėgį eksperimentuoti su skirtingomis temomis. Šįkart jis pataikė tiesiai į dešimtuką.

Užkulisiai/Detalės

Video

Nuotraukos daylife, TFS, vogue

Bučkis