Lanvin <3 H&M | Demokratiška mada pagal Alber Elbaz

Daug triukšmo dėl nieko. Mados gerbėjai džiūgavo ir akimirksniu iššlavė visą Karlo Lagerfeldo H&M kolekciją, stebėjosi Viktor & Rolf idėjomis, kiek nemaloniai žiūrėjo į Matthew Williamson for H&M kainas, o dabar kyla į aršius debatus dėl Lanvin <3 H&M. Atrodo, kas galėtų taip nepatikti Paryžiaus mados namų mylėtojams, kai jie turi retą progą įsigyti mėgstamo dizainerio kurtų drabužių už dešimtadalį (ir net mažiau) podiumo kūrinių kainos? Snobiškumas? Vergavimas tik originaliai etiketei? Kol vieni tvirtina daugiau niekada nebežengsiantys pro Lanvin salonų duris („Kaip Alberas Elbazas galėjo taip pigiai parsiduoti?!„), kiti nekantraudami laukia lapkričio 23-iosios ir jau taupo žavingoms gėlėtoms suknelėms bei satino kaspinu puoštiems bateliams. Svajojame apie high fashion, vartojame fast fashion, tačiau kodėl taip skundžiamės, kai galime gauti vieną už kito kainą?

Prieš keletą dienų neatsispyriau pagundai ir nusprendžiau forume The Fashion Spot paskaityti jau prieš keletą mėnesių sukurtą temą apie naująją Lanvin ir H&M kolaboraciją. Nuo euforijos pirmuosiuose puslapiuose („Visada troškau Lanvin suknelės! Pagaliau galėsiu džiaugtis bent panašia„) iki piktų komentarų paskutiniuose („Lanvin su H&M kokybe sau daro tik gėdą„), nuo pirmojo reklaminio kadro iki pilno lookbooko, mados industrijos entuziastai tarsi susiskaldė į tris stovyklas: 1) A.Elbazo gynėjai ir laimingi dėl galimybės įsigyti dailių drabužių; 2) nusivylę ir pikti dėl Lanvin prestižo smukimo; 3) tylūs, ramūs ir ištikimi H&M klientai, kurie neskuba per anksti teisti ar girti, bet lapkričio gale apsilankys parduotuvėje ir įsigis tai, kas jiems patiks. Mums, H&M tinklo savo šalyje neturintiems lietuviams, iš šono ši situacija atrodo kiek kurioziška ir net beprasmiška, tad kam samprotauti apie visų Paryžiaus (ir ne tik) moterų dievinamą Alberą Elbazą ar tai, kaip Lanvin mados namų statusą industrijoje paveiks greitosios mados lygio drabužių kokybė. Neaptarsime svetimame sode auginamo vaisiaus skonio, tačiau bent pasigrožėti rezultatu tikrai niekas nedraudžia, ar ne?

LANVIN <3 H&M SHOWROOM MASKVOJE

Alberas Elbazas tikrai žino, kaip sužavėti bet kurią moterį. Paryžiaus mados savaičių metu pristatomos jo kolekcijos sulaukia gausybės pagyrų, o pats kuklusis izraelietis tik nudelbia akis, parausta, kalbinamas pasakoja apie norą drabužį paversti „apkabinančiu“ kūną ir jam tiesiog nesuprantamą šiandieninės moters norą virsti bejausmiu vyru. Tą pačią nepaneigiamo moteriškumo viziją jis perkėlė ir į savo kolekciją H&M tinklui, kurią daugelis ilgamečių Lanvin gerbėjų pavadino tiesiog geriausių podiumo hitų rinkiniu. Daili geltona suknelė jau atrodo kažkur matyta? Peržvelkite vasaros 2008 modelius. Juoda suknelė su raukinukais sukelia deja vu jausmą? Nuoroda viena – ruduo 2010. Batai su smailėjančiu inkrustuotu kulnu ir tarsi glazūruoti vėriniai? Prisiminimai nukelia į 2009-ųjų vasarą.

Situacija tokia pat apžvelgiant ir vyriškąją kolekcijos dalį. Nepaneigiamai žavinga, tačiau jau tikrai ne kartą matyta vyrų mados savaičių metu. Na taip, Lanvin vyras vis dar semiasi įkvėpimo iš ketvirtojo-penktojo dešimtmečių auksinio Holivudo žvaigždyno spindesio ir Charlie Chaplino garderobo, tačiau turime pripažinti, jog šįkart jis – gerokai subtilesnis. Nors moterų kolekciją A.Elbazas pavertė kokteilių aprangos rojumi, vyrams pasiūlyti gerokai praktiškesni itališko stiliaus kasdieniai drabužiai bei žaismingų modelių kostiumai, papuošti paties A.Elbazo stilių primenančiomis varlytėmis bei segėmis.

KOLEKCIJA

Pirmoji pateiktos reklaminės kampanijos nuotrauka su keturiomis juodai apsirengusiomis moterimis tapo ne tik pirmąja užuomina, ko buvo galima tikėtis iš Lanvin <3 H&M, bet ir įsiplieskusių diskusijų ašimi. Vos tik pasirodžius pirmam kadrui, daugelis pradėjo peikti prastai ir pigiai atrodančius audinius bei beveik tiksliai nuo podiumo variantų nukopijuotus apdarus. Netgi teko skaityti istoriją, kaip moteris, nusipirkusi originalią Lanvin suknelę bei jos netiesioginę kopiją netrukus pamačiusi H&M reklaminiame kadre, pažadėjo sau niekada nebesilankyti šių Paryžiaus mados namų salonuose, mat pasijautė apgauta ir įžeista. Kam išleisti keturženklę sumą suknelei, kurios pigesnę kopiją galima įsigyti už dešimteriopai mažesnę sumą, o tamsesnėje patalpoje (kad ir vakarėlio metu) skirtumo tiesiog nesimatys? Iš dalies išties graudu, bet žiūrint iš vidutiniojo sluoksnio vartotojų pusės – tai vienintelė galimybė kada nors turėti drabužį, kuriuo pasipuošus atrodysi kaip tikras Lanvin modelis.

Nors nedrįstu pateikti kategoriškos nuomonės ir stovėti tik vienoje barikadų pusėje, vis tik norisi pasidžiaugti, jog kartais net ir aukščiausio lygio mados namai sugeba išlikti demokratiški bei pamaloninti ne tik industrijos grietinėlę, bet ir tik svajonėse iki šiol šiuos drabužius regėjusius paprastus mados mylėtojus. Žinoma, gal gavus galimybę gyvai apžiūrėti bei įvertinti drabužių kokybę nuomonė ir pasikeistų, bet, vertinant situaciją iš šono, galima tik pagirti mieląjį A.Elbazą už pastangas iš mados Olimpo nuleisti bent trupinėlį couture paprastiems mirtingiesiems.

REKLAMINĖ KAMPANIJA

Modeliai Natasha Poly, Hannelore Knuts, Tati Cotliar, Jane Schmitt, Garance Dumont

VIDEO

Nuotraukos TFS

Bučkis