Pavasaris/Vasara 2012 | Kūrėjų odė moteriškumui

Žavi vidutinio amžiaus italė pradeda savo dieną. Jos figūrą gaubia šilkinis chalatas, plaukuose vis dar stovi suktukai, ant tualetinio stalelio garuoja šviežia kava, o ji pamažu sodria raudonojo vyno spalva dažosi lūpas, subtiliai pasiryškina akis, renkasi papuošalus. Nors jos figūra ir neprimena šešiolikmetės laibutės manekenės kūno, ši moteris į gatvę išdidžiai žengia dėvėdama nuostabią suknelę, kuri pabrėžia jos smėlio laikrodžio figūrą, moteriškus iškilumus. Ir ji atrodo nepakartojamai. Nors mados pasaulio taisyklės šį vaizdinį dažnai palieka XXa. vidurio kino filmams ir toliau kuria tik nulinio dydžio bei I raidės figūros merginoms, šis sezonas (ypač – Milano mados savaitė) labai maloniai nustebino tikrojo, nesuvaidinto moteriškumo sugrįžimu.

Nėra ko slėpti – panašūs bandymai pakeisti nusistovėjusią industrijos tvarką buvo pralaužę ledus dar 2010-ųjų rudens/žiemos sezoną, tačiau viskas itin greitai nurimo ir ant pavasario podiumų vėl pasirodė visa eilė berniukiškų siluetų, nepalikusių vietos tikrų moterų norams. Tačiau šįkart dizaineriai, atrodo, nusprendė moteriškumą pagaliau „įteisinti“, mat tiek Niujorko, tiek Londono (na, gal ši mados sostinė tendencijos atžvilgiu ir buvo kiek vangesnė), tiek Milano mados savaitėse „pražydo“ netikėtai daug sijonų ir viliokiškų suknelių.

Vis tik iškyla paprastas klausimas: kodėl būtent dabar mados kūrėjai nusprendė prikelti tai, kam buvo lemta pranykti istorijos puslapiuose? Manau, kad atsakymas ganėtinai aiškus: moterys, ilgą laiką dėvėjusios berniokiškus džinsus ir nudrengtus marškinėlius, pagaliau suprato, kad nors kartą nori atrodyti kaip tikros italės – pasitikinčios savimi, savo netobulumų ir amžiaus nebijančios gražuolės. Laikais, kai vis dažniau kalbama apie neįsivaizduojamu greičiu kintančią ir vyriškėjančią madą, tokių atokvėpio akimirkų išties trūksta. Kam vėl stengtis vaidinti minimalistę ar užkietėjusią rokerę, kai bent keletą šiltojo sezono mėnesių galima pabūti tikra moterimi, kuri dėvi platėjantį sijoną, liemenį paryškinančią palaidinę ir lūpas paryškina sodrios spalvos lūpdažiu.

Jau peržvelgusi nemažą dalį kolekcijų ir  pastebėjusi vis plintančią tendenciją, atrinkau keletą įdomiausių moteriškumo tendenciją atitinkančių modelių bei suskirsčiau juos į tam tikras kryptis. Galimybių būti tikra moterimi dar niekada nebuvo tiek daug…

KRYPTYS

Žinoma, pats svarbiausias moteriškumo šaltinis – Italija ir jos moterys, tad nereikia stebėtis, kad ši tendencija kol kas labiausiai išplito būtent Milano mados savaitės metu. Turbūt jau žinote, kad, pavyzdžiui, duetas Dolce & Gabbana įkvėpimo iš Sicilijos gražuolių semiasi kiekvieną sezoną, o ir Prada moteris nuolat grįžta prie savo šaknų. Tad būtent šie dveji mados namai ir tapo mano favoritais pristatant moteriškumo tendenciją, nes jie visų pirma remiasi itališkomis dolce vita tradicijomis: smėlio laikrodžio figūros išryškinimas (jokių vyriškų siluetų!), subtiliai persimatantis audinys, krūtinės pakelimas, paltus, itin moteriškas sijonas.

„Riaumojantis“ trečiasis dešimtmetis – viena naujausių bei netikėčiausių tendencijų. Rodos, flapper suknelių pirminė idėja buvo išlaisvinti jaunas merginas nuo korsetų bei pasiūlyti patogią šokių aprangos alternatyvą, atitinkančią to meto džiazo madas bei pasikeitusius grožio kanonus (išpopuliarėjo berniukiško tipo figūros kultas), bet… šį sezoną mados kūrėjai flapper siluetą pristatė kaip itin puošnų bei moterišką, nes matosi laibos kojos, dailios rankos, graži krūtinė.

Šiek tiek „buduarinės“, gal net madinguoju „sijonėliu“ (angl. peplum) papuoštos siauros, formas paryškinančios suknelės taip pat pasirodė ant podiumų. Jos šį sezoną midi ilgio, atvira krūtine, be rankovių – jas tokias pamilo net minimalistiškųjų Calvin Klein mados namų dizaineris Francisco Costa! Tokios suknelės labiausiai tinka moteriai, norinčiai sudaryti fatališkos asmenybės įspūdį.

Dar viena be galo moteriška idėja – subtilus pilvo srities atidengimas neparodant bambos (tai jau laikytume kiek paaugliška tendencija, ar ne?). Itin populiari tendencija Milano dizainerių tarpe, nes ne vieni mados namai siūlė tube top tipo palaidinukes bei, pagal temą, siaurus pieštuko formos (Prada, Versace) ar plačius ilgus (Pucci) sijonus.

Populiarus buvo ir šeštojo dešimtmečio stilius, kurio pamatus padėjo Christiano Dioro sukurtas new look. Tai matome ir šio sezono kolekcijose, kurios pabrėžia laibą liemenį, subtiliai paryškina krūtinės sritį bei, žinoma, siūlo gausybę vidutinio ilgio plačių sijonų, tačiau neprimena itališkojo silueto – čia mažiau emocijos, bet daugiau preciziškumo.

Nuotraukos vogue.com, dolcegabbana.com

Bučkis