S/S ’12 | Kur dingo lietuvaitės, arba geriausi nauji sezono veidai

Nors mados savaičių metu Lietuvos mados gerbėjams jau tapo ganėtinai įprasta sekti lietuvių manekenių keliones visose keturiose mados sostinėse, šis sezonas įprastą domėjimąsi pavertė vos ne isterišku išgąsčiu ar bent jau nemažu susirūpinimu. Keturios sostinės. Ir vos vienas kitas lietuviškas vardas… Dizainerių širdis pavergiant modernios išvaizdos Vakarų Europos gražuolėms bei naujosios kartos amerikiečių modeliams, Rytų Europos merginos, dar visai neseniai vadintos naujosiomis podiumų deivėmis, buvo nustumtos į užribį. Atrankose jos nedalyvavo, kūrėjai jas pamiršo, o mados gerbėjai tėvynėje nenustojo klausę „Kur jūs, Edita, Julija, Rasa?“ ir bando suprasti, kur dingo visa eilė laibakojų lietuvaičių.

Kiekvienas save gerbiantis lietuvis mados fanatikas tikriausiai kuo puikiausiai prisimena puikų 2007-2010 metų laikotarpį, kai rytų europietės tarsi cunamio banga į šoną nustūmė iki tol vyravusias industrijos veteranes: į „areną“ išėjo vienas žaviausių ir daugiausiai pasiekusių veidų Edita Vilkevičiūtė, sėkmingai dirbo Eglė Tvirbutaitė ir Giedrė Dukauskaitė, o vos po kelių metų pergalingą savo žygį pradėjo Julija Steponavičiūtė, Rasa Žukauskaitė, Vika Volkutė, Augustė Abeliūnaitė. Ką turėjome iki jų? Na, paminėti verta nebent legendinę šviesiaplaukę Margaritą Švėgždaitę, kuri ne kartą mados elitą žavėjo savo pasirodymais ant Christian Dior aukštosios mados podiumo, ar Dovilę Viršilaitę. Tačiau turbūt nė jos nesvajojo apie jaunosios kartos sėkmę „nugriebiant“ net dvi Prada mados namų reklamas (Giedrė 2009 vasaros ir Rasa 2010 vasaros) bei artimą draugystę su Dolce & Gabbana ir Chanel (Edita).

O štai 2011-ųjų rudenį – 2012 pavasario/vasaros mados savaites – ateityje piešime žymiai niūresnėmis spalvomis. Edita, dideliam savo gerbėjų nusivylimui, pasirodė vos viename šou Niujorke (ir tai buvo Anna Sui…). Nors daugelis kalba, jog iš Kauno kilusi gražuolė tiesiog nusprendė pailsėti ar daugiau dėmesio skirti darbui su Victoria’s Secret (fotosesijos katalogams), vis tik būtų galima iškelti ir dar kitokią versiją. Paskutiniu metu industrijoje vis dažniau dirbant naujiems griežtesnių bruožų modeliams, klasikiniai  Editos bruožai paprasčiausiai nebetraukia kūrėjų, nes nebestebina, neatrodo „naujai“, o tai mados industrijoje reiškia lėtą ir skausmingą mirtį. Situaciją tikriausiai paaštrino ir prieš keletą metų įvykęs manekenės bei mados grando Karlo Lagerfeldo konfliktas, kuris kilo Editai pasirinkus ne Fendi, o Dolce & Gabbana pristatymą Milano mados savaitėje. Juk niekam ne paslaptis, kad Chanel vadovo palaiminimas atveria visas duris, o bent menkiausias nepasitenkinimas grasina eliminavimu iš blue chip rinkos.

Tiesa, būtina paminėti itin svarbią detalę – prieš mėnesį pasirodė naujojo Chanel No.19 kvapo reklaminė kampanija su Editos nuotrauka, o savo slaptam pristatymui ją pasirinko pats Tomas Fordas. Taip pat pasirodė ir kelios naujos publikacijos Azijos šalių Vogue žurnaluose. Tai kaip ir patvirtintų teoriją apie sprendimą tiesiog pailsėti ir atsirinkti tik geriausius klientus, tačiau tikrąsias išvadas galėsime daryti tik po pusmečio, kai žinosime gražuolės darbo rezultatus rudens/žiemos ’12-’13 mados savaitėse.

Visi likę modeliai protokoluose išvis neminimi. Štai Rasa mados savaites iškeitė į Ispanijos kūrėjų pristatymus Barselonoje, Julija nusprendė šiemet nekeliauti, ramiai pabaigti dvyliktą klasę ir pasiruošti brandos egzaminams, o Eglė bei Giedrė, rodos, džiaugiasi vis retėjančiomis progomis pasirodyti bent mados leidinių puslapiuose.

Vis tik vieną puikų pavasario/vasaros ’12 savaičių momentą lietuviai sugebėjo pastebėti – ant Givenchy podiumo, kuriuo žengė ne vienas supermodelis, buvo galima pamatyti ir sezono naujokę Vilmą Putriūtę. Ganėtinai įspūdingas debiutas, tiesa? Svarbu paminėti ir tai, kad tai buvo vienintelis Vilmos šou visose keturiose mados sostinėse.

Aptarus lietuvaičių veiklą mados savaičių metu derėtų pristatyti ir kitas ne ką mažiau svarbias naujienas. Pasirėmusi COACD (Confessions of a Casting Director) įžvalgomis nusprendžiau Jums parodyti dešimt geriausių naujų šio sezono veidų. Ir štai įdomus faktas: net keturios merginos yra olandės (viena iš jų pusiau olandė), dvi vokietės ir po vieną brazilę, prancūzę, norvegę ir amerikietę. Ir nė vienos iš Rytų Europos ar bent Rusijos platybių… Moderniosios Vakarų Europos išvaizdos tipas, rodos, iš tiesų pakerėjo tiek kūrėjus, tiek atrankų vadovus.

(didesnė versija ČIA)

Kuo šios merginos ypatingos? Nors nė viena iš jų negali pasigirti itin ryškiais veido bruožais ar išskirtine netipiška išvaizda, jos visos kuo puikiausiai atitinka „europietiškos drobės“ idėją – manekenė turi puikią (gal net kiek atletišką, kaip Aymeline Valade) figūrą ir vakarietišką veidą su mažiau matomais skruostikauliais, neįdubusiomis akimis ir švelnesnės linijos lūpomis. Kitaip tariant, tobulas pasirinkimas norint sukurti šokią tokią pristatymo dramą, kam netiko rytų europietės, didžiausią dėmesį pritraukdavusios būtent netipiškais bruožais.

Plačiau pasidomėjau primojo COACD trejetuko modeliais: Erjona Ala (Norvegija), Kati Nescher (Vokietija) ir Antonia Wesseloh (Vokietija). Štai Erjonai priklauso vienas geriausių pristatymų skaičių šį sezoną (net 64, tarp jų Chanel, Givenchy, YSL ir kiti prestižiniai vardai), Kati, būdama modeliui per seno 27 metų amžiaus, pasirodė vien 25-iuose šou Paryžiuje ir Milane, kur dirbo su Prada, Louis Vuitton, Miu Miu, Alexander McQueen, Celine, Givenchy ir Hermes, o Antonia, šio rudens sezono Prada reklaminis veidas, puikiai pasirodė ir Niujorke, ir Paryžiuje. Visų trijų merginų bendras rezultatas – net 131 pasirodymas. Rodos, Vakarų Europos modeliams iš tiesų atėjo aukso amžius…

Nuotraukos iš coacd, style.com, tfs

Bučkis