Sekmadienio pasirinkimas | Amouage paslaptis

Galvodami apie parfumerijos šaknis ir istoriją, dažnai prisimename Paryžių – elegancijos ir, žinoma, „Chanel No.5“ tėvynę. Tačiau ar kada teko susimąstyti apie kvapo, jo kūrimo proceso, sudėtingų ingredientų, atskleidžiančių ištisas simfonijas, ištakas? Tada mintys turbūt nuneštų į Rytus – prieskonių, griežtų tradicijų, nežabojamos prabangos kraštus, visuomet pasižymėjusius ypatingu naujovių, netikėtų idėjų troškimu. Tokie ir kvepalai „Amouage“, savyje sujungiantys viską, ką Rytai turi geriausio. Nors jų istorija prasidėjo ne taip ir seniai (1983 metais), „Amouage“ visame pasaulyje jau tapo rytietiško dosnumo bei prabangos simboliu, o Osmano sultonas, kuris ir padėjo šios linijos pamatus, pasaulio lyderiams visuomet padovanoja bent po vieną garsiųjų kvepalų buteliuką.

ISTORIJA

„Amouage“ vardas, arabų kalboje reiškiantis jausmų bangą, pirmą kartą nuskambėjo 1983 metais, kai Omano sultonas Qaboos bin Said nusprendė atgaivinti nuostabias savo šalies parfumerijos tradicijas, kuriomis galėtų dalintis bei stebinti savo garbingus svečius. Taip atsirado „Amouage“ (dabar „Amouage Gold“) – pirmieji kvepalai, kuriuose susipynė pačių prabangiausių ingridientų kvapai bei neįkainojamos Omano parfumerijos meistrų tradicijos, kurias tobulai perteikė prancūzų parfumeris Guy Robert, dirbęs su „Hermes“ bei „Dior“.

Beveik visi „Amouage“ kvepalai yra pilstomi į ypatingos simbolinės formos buteliukus, puošiamus sidabru, brangakmenių spalvos stiklu. Kvepalų dėžutės – pagamintos ne iš kartono, o iš tikro medžio, apklijuoto popieriumi. Moteriškų „Amouage“ kvapų buteliukų dangteliai atkartoja Muskate esančių Ruwi Mosque rūmų siluetą, o vyrų – tradicinio Omano durklo „khanjar“ rankenos.

SALONAI

Pagrindinis „Amouage“ salonas yra Muskate, Omano Sultonato sostinėje. Kaip ir priklauso prabangių kvepalų namams, ši vieta išsiskiria savo interjeru, sujungiančiu tradicinę Omano architektūrą bei modernias Vakarų dizaino idėjas. Daugelis kvepalų, sudėliotų į langus primenančias išskaptuotas nišas, salone pristatomi kaip meno kūriniai, kuriuos rinktis patariama it meno kolekcininkams – ramiai prisėdus ir pajutus jų magiją.

AMOUAGE DABAR

Šiuo metu „Amouage“ galva yra vadinamas Honkonge gimęs niujorkietis Christopheris Chongas, vadovaujantis išskirtinei parfumerių komandai, dirbančiai Grase – Prancūzijos parfumerijos sostinėje. Įdomu tai, kad šis genijumi vadinamas kūrėjas neturi jokio su parfumerija susijusio išsilavinimo – jis baigė literatūros bei mados dizaino mokslus, o šiuo metu daug keliauja, nes atrado ir operos solisto talentą bei sėkmingai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose.

Vis tik C.Chongo talentas – nepaneigiamas. Kritikai nesiliauja liaupsinti jo kūrinių, neribojamų nei biudžeto, nei idėjinių rėmų – juk kuriama pačiam Omano sultonui! Savo kūriniams jis naudoja tik geriausios kokybės ir sunkiausiai randamus ingredientus: civetų (kačių šeimos gyvūnas) išskyras, kvepiančias muskusu, bosvelijų sakus, tačiau mėgsta ir medžio kvapus, odą, gintarą, cinamoną, jazminą, rožę, orchidėją, įvairiausių sodo gėlių puokštes. Beje, bosvelijų sakai, brangesni už auksą, Omane yra laikomi jungtimi tarp dievų ir žmogaus, tad jie turi sakralią ritualinę reikšmę, o kvapui suteikia mistikos, nežemiško paslaptingumo.

Įdomu, kad „Amouage“ atsisako reklamai naudoti įžymių žmonių nuotraukas ar bent menkiausias erotines užuominas. Tai visiškai suprantama prisiminus, iš kur kilusi ši linija – juk Omane vis dar galioja griežtos tradicijos, nustatančios moterų aprangos bei elgesio taisykles. Tačiau, kaip sako pats C.Chongas, tai padeda kurti šį tą ypatingesnio – pasaką, nepasiekiamą svajonę.

ASMENINĖ PAŽINTIS

Be galo džiaugiuosi, kad su Jumis galiu pasidalinti ir savo įspūdžiais uostant garsiuosius „Amouage“ kvapus. Neslėpsiu – ši patirtis neįkainojama, nes kiekvienas įkvėpimas reiškė bent kelių sekundžių trukmės kelionę į įstabųjį Omaną, jo prabangą bei tradicijų visumą. Kiekvienas kvapas – išskirtinė sunkių, rytietiškų bruožų bei modernių novacijų sintezė. Jie visi – itin išraiškingi, turintys savo „svorį“ ir charakterį bei, žinoma, išskirtinę istoriją. Tarsi vizija iš muskusu bei prieskoniais kvepiančios „Tūkstančio ir vienos nakties“.

„MEMOIR“ (jai)

Šie „chypre“ tipo (viršutiniai akordai – citrusiniai, vidurinės natos – gėlių, o pagrindas – sunkesnis, muskusinis) kvepalai – vieni pirmųjų, kuriuos teko garbė išbandyti dar kiek anksčiau. Kaip matote, kairėje esantis mėginukas – jau beveik tuščias, juo kvėpinausi Talino bei Rygos mados savaičių metu. Vos vienas papurškimas garantavo galybę komplimentų! Iš tiesų šis kvapas labai sodrus, šaltai aksominis, kvepiantis absentu, skirtas moteriai, kuri drąsiai žvelgia tiek į savo praeitį, tiek į ateitį.

„MEMOIR“ (jam)

Šis medžio, odos, paparčio derinys – gerokai gaivesnis už moteriškąją versiją, iš pradžių atrodo net kiek sportiškas, energingas, veržlus. Vis tik po kurio laiko atsiskleidžia vidurinės kvapo natos, kurios – gerokai sunkesnės, panašesnės į moteriškąjį „Memoir“. Patys parfumerijos namai šį kvapą skiria vyrui, kuris leidosi į egzistencinių klausimų atsakymų paieškas, save vadina filosofu.

„DIA“

Šis moteriškas kvapas – kasdienai skirta (bent taip teigia patys kūrėjai) klasikinio rytietiško kvapo versija, apipinta užburiančiais prieskonių tonais bei subtiliu gėlių aromatu. Pats kvapas – itin šiltas, subtiliai sodrus, skirtas betono džiunglių romantikei, kuri siekia tobulybės bei elegancijos visame kame.

„GOLD“

Bene prabangiausias ir pats seniausias „Amouage“ kvapas, sukurtas dar 1983 metais ir tapęs nišinių kvapų klasika. Jis – tobulas rožės, lelijos, bosvelijų sakų derinys, skirtas tik ypatingiausioms progoms. Aš šį kvapą drąsiai pavadinčiau rytietiškų kvepalų „Chanel No.5“ – vienintelis ant odos nugulęs lašas iškart pakvimpa auksine prabanga.

„REFLECTION“ (jai)

Itin pavasariškas, ryto rasa kvepiantis baltų gėlių žiedų esencijų derinys, apsuptas jaukiu gintaro aromatu. Moteriškoji kvapo versija man įkūnija jaunystę, nerūpestingumą, yra subtiliai saldi. Iš pradžių ji išties kvepia ką tik pražydusiu sodu, o po kelių akimirkų akyse jau galima regėti pačius įmantriausius įvairių puokščių derinius.

„REFLECTION“ (jam)

Nenuginčijamai vyriškas, aštrokas aromatas, tačiau tikrai neskirtas „macho“ tipo vyrams. Pačiulio, gėlių, medžio tonais pražystantis kvapas skirtas laisvam, drąsiam vyrui. Mintyse svarsčiau, ar tokį kvapą pamiltų „Jil Sander“ vyras…

„EPIC“

Tai – kmynų, rožinių pipirų, cinamono, rožės, sandalmedžio sąjunga, įamžinanti C.Chongo mintis apie Šilko kelią iš Kinijos į Arabiją ir kvepianti paslaptingais nuotykiais bei kelionėmis. Kvapas kiek saldus, labai sodrus, sunkus, net po kurio laiko išlaikantis savo šilumą. Jį skirčiau „Hermes“ dėvinčiai moteriai, amžinai svajojančiai apie Rytus.

„HONOUR“

Šis 2011-aisias išleistas bei jazminais, gardenijomis, lelijos žydintis aromatas skirtas meilei bei jos tragizmui pagerbti, buvo įkvėptas legendinės Madam Baterflai istorijos. Šis kvapas – švelniai salsvas, gaivus, kvepiantis parkais bei sodais, kur pavasarį taip lengvai gimsta meilė iš pirmo žvilgsnio…

„JUBILATION XXV“ (jam)

Šis 2008-asiais išleistas kvapas, skirtas „Amouage“ 25-erių metų jubiliejui, sujungia rožę, medį, apelsiną, cinamoną, muskusą. Aromatas – itin vyriškas, iš pradžių kiek aštrokas, labai intelektualus, paslaptingas. Štai taip šio kvapo idėją pasakoja C.Chongas: „Tai istorija apie vyrą, kuris sėdi savo rūmų bibliotekoje pabėgęs iš šventės ir, vartydamas knygos lapus, netikėtai prisimena pamirštą savo namų sodą, kuriame gyvena nimfa, svajojanti dainuoti nemirtingu balsu.“

„CIEL“ (jam)

Levandos, bergamotės, medžio, bosvelijų sakų melodija, skirta jūrai, dangui, saulei. Ši idiliška apybraiža – labai sodraus, gaivaus kvapo istorija. Pirmas įkvėpimas man priminė bangų mūšą, dangaus mėlynę, tyrą orą. Gal ir keista nuomonė, tačiau šio kvapo negalėčiau pavadinti griežtai vyrišku – man jis linksta į „unisex“ pusę.

„LYRIC“ (jam)

Neabejotinas mano favoritas vyriškų „Amouage“ kvapų linijoje. Tikras rožės ir skudučio šokis, mintimis nukeliantis į teatro užkulisius, kur gali paliesti sunkias aksomines užuolaidas, užuosti grindinį, senus kostiumus. Šis kvapas – itin sodrus, viliojantis, tačiau jame neįmanoma užčiuopti aštrumo, būdingo vyriškiems kvapams. Mano mintyse „Lyric“ kvepinasi aristokratas, dėvintis aksominį „Dolce & Gabbana“ kostiumą ir bandantis pagauti mūzą.

Daugiau informacijos apie „Amouage“ liniją bei atrasti patį kvapą galite „Creme de la Creme“ salonuose Vilniuje ir Kaune bei laikiname salone Klaipėdoje.

Nuotraukos – mano, amouage.com, AP. Informacija – lrytas.lt (Kristina Sabaliauskaitė), amouage.com, fragrantica

Bučkis