Dior „Secret Garden – Versailles“ | Kaip turėtų atrodyti trumpieji mados filmai

Šiandien modeliu būti išties nelengva – nebeužtenka vien tik mokėti pozuoti bei išmanyti podiumui tinkančią eiseną. Vis labiau populiarėjant vadinamiesiems trumpiesiems mados filmams/reklamoms, profesionalios manekenės turi sugebėti atskleisti ir savo aktorinius sugebėjimus bei tobulai atrodyti ne tik sustingusiame kadre, bet ir judančiame vaizde. Štai jau matėme šokančias Raquel Zimmermann ir Karen Elson, žavėjomės Editos Vilkevičiūtės įkūnyta Gabrielle Chanel, klausėmės Darios Werbowy, skaitančios „Thunder Perfect Mind“. O dabar atėjo metas persikelti į legendomis apipintus Versalio rūmus bei spėlioti, ką juose paslėpė „Dior“ mados namai su fotografais/režisieriais Inez & Vinoodh priešakyje. Darios Strokous veidu rieda ašaros, Versalio sode atsiranda didžiulės raidės „CD“, o naujosios „pre-fall“ kolekcijos grožis atskleidžiamas „Depeche Mode“ muzikos fone. Trys su puse minutės neleidžia atsitokėti dar geras dešimt.

Ne paslaptis, jog „Christian Dior“ mados namai Versalyje savo pėdsaką palieka tikrai nebe pirmą kartą. Štai 1955-aisiais pats garsusis kūrėjas sukūrė dekoratyvinį siuvinėjimo būdą „Versailles gold braid“, atspindintį auksu žibančią septynioliktojo amžiaus rūmų prabangą. Buvęs mados namų dizaineris Johnas Galliano taip pat žavėjosi garsiausių Prancūzijos rūmų istorija – šešiasdešimtojo „Dior“ gimtadienio puotą jis iškėlė būtent ten ir kartu pristatė aukštosios mados kolekciją. Beje, subtilių (ir ne tokių subtilių…) užuominų į karališkąją šeimą netrūkdavo ir brito kolekcijose – štai viena jų buvo skirta Prancūzijos revoliucijos, prasidėjusios 1789 metais, istorijai, tad ant podiumo teko išvyksti net Marijos Antuanetės šmėklą.

Vis tik naujame filme jokių ypatingų sąsajų su Prancūzijos istorija tūrbūt nepavyks rasti – tai tiesiog akis glostančių vaizdų rinkinys, tik labai subtiliomis užuominomis leidžiantis suprasti (ar tiesiog laisvai interpretuoti) vaizduojamą istoriją. Štai garsiąja veidrodžių sale ir sodu bėga Daria Strokous, jos veidu rieda ašaros, o tada vos akimirką parodomas galimas jos asmeninės dramos „kaltininkas“ – paslaptingas vaikinas, vaikštantis sode. Filmas baigiasi įspūdingu iš viršaus nufilmuotu vaizdu – trys merginos (prie Darios prisijungia modeliai Mellisa ir Xiao) it statulos stovi sode aplink iš gėlių suformuotą „Christian Dior“ logotipą. Tiesa, kažkas pajuokavo, kad gal tas skubėjimas ir bėgimas reiškia norą kuo greičiau pasitikti naująjį dizainerį Rafą Simonsą…

Taigi konkretaus veiksmo ar istorijos linijos kaip ir nėra, tačiau estetinis potyris – stulbinantis. Modelių drabužių nebūtų galima supainioti su jokiais kitais mados namais, subtilus kadrų komponavimo būdas leidžia pastebėti kiekvieną aprangos detalę ir aplinkos grožį, o pagrindinė „aktorė“ Daria stebina sugebėjimu vien žvilgsniu perteikti intensyvią emociją. Žinoma, įspūdį dar labiau sustiprina puikiai parinkta „Depeche Mode“ daina „Enjoy the Silence“, tarpusavyje besikeičiantys juodai balti ir spalvoti kadrai, vietomis sulėtintas vaizdas.  Neabejotinas pliusas – „reklamiškumo“ vengimas, nes žiūrovas lieka nesupratęs, kas klipe rekamuojama. Drabužiai? Makiažas? Papuošalai? O gal tiesiog „Dior“ kuriama svajonė? Kartais pasidaro nuobodu žiūrėti net dešimties sekundžių reklamą, tačiau šįkart tos beveik keturios minutės visiškai neprailgo.

 

 

 

 

 

Dior „Secret Garden – Versailles“

Fotografai/režisieriai Inez & Vinoodh

Modeliai Daria Strokous, Melissa Stasiuk, Xiao Wen Ju

Muzika „Depeche Mode“ – „Enjoy the Silence“

Nuotraukos TFS/Dior

Bučkis