Sekmadienio pasirinkimas | A.Wangas – An American in Paris

Nors kalbos apie 2012-uosius ir numatomą pasaulio pabaigą daugeliui jau kiek pabodo, rodos, juokais tapusius spėjimus galima nesudėtingai susieti su įvykiais mados pasaulyje – manau, po dešimties bei daugiau metų 2012-ieji bus vadinami griūties metais. Netekome spalvingosios italės Annos Piaggi, garsiai kalbama apie lėtą gatvės stiliaus mirtį, Rafas Simonsas paliko “Jil Sander”, Stefano Pilati paskutinį kartą ranka pamojo “Yves Saint Laurent” komandai, o neseniai pasirodė pranešimai, kad au revoir dizaineriui Nicolas Ghesquiere ištaria ir “Balenciaga” vadovybė. Iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo taip, lyg beliktų vienintelė išeitis – “Rolling Stones” dainos “Paint it Black” fone gedėti auksiniais vadinamų 2007-2008 metų, kai vokietė Jil Sander net negalvojo apie grįžimą į mados pasaulį, Johnas Galliano nebuvo žinomas kaip stilingiausias pasaulio antisemitas, o Kanye Westas nesikėsino užgrobti mados pasaulio (tiesa, ir jis tyliai pasitraukė iš industrijos, tačiau to viena iš tragedijų nepavadinčiau). Vis tik “Monty Python” dainavo “Always Look on the Bright Side of Life”, tad galbūt verta laukti aušros ar net mados Renesanso? Gali būti, kad jo pradžia ateis su… Alexanderiu Wangu.

Jeigu domitės mados industrijos naujienomis, turėtumėte žinoti, kad lapkričio penktąją “Balenciaga” vadovybė pranešė, jog tai – paskutinis prancūzų dizainerio N.Ghesquiere darbo mėnuo legendiniuose ispanų mados namuose. “Balenciaga” vardą it feniksą iš pelenų prikėlęs prancūzas per penkiolika savo darbo metų sugebėjo įtvirtinti modernų, švarų, futuristišką mados namų įvaizdį, jį puoselėti bei ženklą paversti vienu geidžiamiausių mados pasaulyje. Tarsi griaustinis iš giedro dangaus mados portaluose pasirodęs pranešimas šokiravo tiek mados gerbėjus, tiek ekspertus, nes per 2013-ųjų pavasario-vasaros mados savaitę pristatyta “Balenciaga” kolekcija vadinta itin stipria bei tobulai susiejančia kompanijos tradicijas bei futurizmą. Vis tik spėjama, kad tiek N.Ghesquiere, tiek S.Pilati karjeros lūžį lėmė šių dizainerių nenoras atsigręžti į komercijos dėsnius bei klientams teikti tai, ką jie norėtų pirkti bei dėvėti čia ir dabar, tad koncernas PPR (jam priklauso 100  procentų “Balenciaga”, “Yves Saint Laurent”, “Bottega Veneta” akcijų bei 51 procentas “Alexander McQueen” ir 50 procentų “Stella McCartney”) nusprendė imtis griežtų, tačiau būtinų veiksmų.

Neslepiama, kad pastaruoju metu nuostolingai dirbo tiek “Balenciaga”, tiek “Yves Saint Laurent”, jų aksesuarų linijos merdėjo (būtent aksesuarai šiandien yra daugiausia pelno atnešančios prekės), tad galvų kapojimo išvengti nebuvo įmanoma. Tai tik paskatino spėliones, ką stebuklingas PPR vadovo François-Henri Pinault žodis galėtų pakviesti tapti naujuoju Paryžiaus mados namų kūrybos direktoriumi. Kaip skelbė mados žiniasklaida, pirmuoju kandidatu tapo britas Christopheris Kane’as, itin patogiu laiku palikęs “Versus” Milane bei pastaruosius kelis sezonus pristatęs itin sėkmingas bei “Balenciaga” kanonus atitinkančias kolekcijas. Tiesa, vos po savaitės gandai buvo griežtai paneigti ir į areną išmestas naujas kandidato vardas – Niujorko sensacija A.Wangas.

Nors iki dabar A.Wango kandidatūra ar priėmimas nėra oficialiai patvirtinti nė vienos pusės, įtakingiausias naujienų portalas “WWD” bei “New York Times” apžvalgininkė Cathy Horyn teigė, jog įvairūs mados namams bei pačiam dizaineriui artimi šaltiniai Paryžiuje jau pataria ruošti sveikinimo atvirutes bei siųsti gėles, nes naujiena bus patvirtinta savaitės bėgyje. Ar šiais gandais galima tikėti? Prisiminus garsųjį “Dior” skandalą bei kiekvieną savaitę besikeitusias spėliones – neverta, tačiau šįkart visų priežasčių bei tariamų rezultatų dėlionė atrodo itin įtikinamai. Svorio paskaloms prideda ir tai, kad į šią istoriją įpainiotas ir pačios Annos Wintour vardas – manoma, kad įtakinga “Vogue” redaktorė siekia išvysti “An American in Paris” reiškinio dešimtajame XX-ojo amžiaus dešimtmetyje Renesansą, kai Marcas Jacobsas perėmė “Louis Vuitton” vairą, Michaelas Korsas kūrė “Celine”, o Oscaras de la Renta – “Balmain”. Prie to veikiausiai prisideda ir CFDA, siekiantys  padėti daug potencialo turinčiai jaunajai JAV dizainerių kartai. Manau, tik laiko klausimas, kada Paryžiuje publikai lenksis „Rodarte“ seserys ar pastarųjų metų sensacija Josephas Altuzarra.

Tenka pabrėžti, kad mados gerbėjai į tai nežiūri itin palankiai – vos paskelbus apie A.Wango (tikriausiai įvyksiančią) kelionę į Paryžių, tiek portalų komentarų skiltyse, tiek mados forumuose iškart kilo aršios diskusijos dėl San Francisko gatvių vaikėzu ir modernaus amerikietiško sportinio stiliaus meistru vadinamo dizainerio. Iš Amerikos taivaniečių šeimos kilęs kūrėjas, mokęsis prestižinėje Niujorko “Parsons” dizaino mokykloje, išties žino, kaip įtikti jaunajai kartai bei mados publikai teikti tai, dėl ji pasiryžusi stovėti milžiniškose eilėse – jo aksesuarų linija ne tik šluoja vieną apdovanojimą po kito, bet ir vadinama “it” merginų svajone. Neatsilieka ir “ready-to-wear” drabužiai, kurių kolekcijos neretai formuoja sezono tendencijas bei supratimą apie moderniąją amerikiečių madą. Vis tik ar to išties užteks tokiems mados namams kaip “Balenciaga”, kur pagrindinė vertybė – “couture” lygio architektūriškumas? O gal A.Wangas sugebės nutildyti skeptikus bei įrodyti, kad jo vizija gali užvaldyti ir Prancūzijos sostinę?

Nors po 2013-ųjų pavasario-vasaros kolekcijos kopijavimo skandalo mano nuomonė apie dizainerį šiek tiek pakito, išskirtinio vaikino “cool factor” paneigti negaliu – jo minimalistiški, gatvės stiliaus bei vyriškų siluetų įkvėpti drabužiai, bateliai bei rankinės yra tai, ko šiandienos mados gerbėja užsinori vos pamačiusi. A.Wangas kiekvieną sezoną Niujorke rengia geriausius vakarėlius, pastebi sezono hitais tampančias manekenes (apie vieną jų – Iriną Kravchenko – šią savaitę rašo ir “Style.com”), bendrauja su ryškiausiomis jaunosios kartos įžymybėmis (Azaelia Banks, Zoe Kravitz, Santigold) bei net kukliausių marškinėlių liniją “T by Alexander Wang”sugeba paversti tikra aukso kasykla. Niujorke kitų tokių kūrėjų nėra. Galbūt net visame pasaulyje, nes gudraus žvilgsnio vaikinas su džemperiu pamažu siekia užimti ir sparčiai augančią Azijos rinką. Kita jo stotelė – Paryžius. Jeigu gandai pasitvirtins, belieka jaunajam talentui palinkėti nepamiršti, jog “Balenciaga” svarbu ne tik tai, kas gatvėse vyksta šiandien. Svarbu ir tai, kas vyko prieš pusę amžiaus. Tai ir taps Aleksanderio Didžiojo karjeros egzaminu.

Nuotraukos vogue.com, the selby, style.com, onepointhalf.com, vogue.it

Informacija fashionista.com, PPR, WWD, style.com, byanyseamsnecessary, TFS, wikipedia

Bučkis

P.S. Tai – 1500-asis „Spintos guru“ įrašas :)

P.P.S. Pasirodė oficialus patvirtinimas.