Sekmadienio pasirinkimas | Dior in Vogue

Įdomus faktas: šiandien, gruodžio 16-ąją, „Christian Dior“ mados namai švenčia 66-ąsias įkūrimo metines. Sunku net įsivaizduoti, kaip 1946-ųjų Paryžius atrodė itin talentingam aukštosios mados meistrui Christianui Diorui – vos prieš pusantrų metų baigėsi Antrasis pasaulinis karas, Prancūzijos ekonomika bandė grįžti į senąsias vėžes, moterys galėjo pagaliau pamiršti vyriškus darbus, palikti ginklų fabrikus bei iš naujo atrasti grožį, madą. Taip, būtent tokiu sudėtingu metu gimė vieni garsiausių pasaulio mados namų, tapę vienais iš Montaigne aveniu simbolių ir sukėlę revoliuciją moteriškos aprangos industrijoje. Deja, prancūzišką mados meną į neregėtas aukštumas iškėlęs couturier vos po dešimt metų nuo „Dior“ namų atidarymo jau buvo vežamas pro Triumfo arką lelijomis nusmaigstytame karste su 2500 gedėtojų palyda, o jo vietą užėmė kitos legendos: Yves Saint Laurentas, Marcas Bohanas, Gianfranco Ferre, Johnas Galliano, itin trumpai – Billas Gayttenas, o šiuo metu istoriją tęsia belgas Rafas Simonsas. Pagerbdama nemarų „Dior“ simbolį bei pasveikindama naująjį dizainerį R.Simonsą, britiškojo „Vogue“ komanda savo sausio mėnesio skaitmeniniame numeryje publikavo 28 įspūdingiausias nuotraukas, papuošusias leidinio puslapius.

Šiame nedideliame „Dior“ kūrinių nuotraukų archyve atsiskleidžia pačios įdomiausios ir netikėčiausios mados namų spalvos – „Dior“ kostiumėlį gali dėvėti tiek elegantiškoji Jean Shrimpton, tiek bohemiško gyvenimo simbolis Jane Birkin. „Dior“ aukštosios mados suknelė tinka ir Fionai Campbell-Walter, ir griežtos, net kiek pankiškos išvaizdos Stellai Tennant. Manau, mados namų nederėtų sieti tik su „New Look“ ar „Bar“ siluetais, XX-ojo amžiaus vidurio Paryžiumi ar J.Galliano kurtu teatru – per 66-erius metus keitėsi ne tik pasaulis, bet ir pati „Dior“ moteris, kurią Yves Saint Laurent’as supažindino su egzistencialistų banga ir „beat look“, Marcas Bohanas – su aštuntojo dešimtmečio dizaino subtilybėmis, Gianfranco Ferre ją įkvėpė pažinti rafinuotą itališkos mokyklos stilių, o Johnas Galliano pakvietė į nesibaigiantį kaukių vakarėlį. Kokią „Dior“ heroję sukurs R.Simonsas spėlioti dar ankstoka, tačiau viename interviu dizaineris teigė, kad jo tikslas – sukurti simbolį, aiškų įvaizdį, nes „Chanel“ moters aromatą galima užuosti jai esant už kampo, o „Dior“ klientė ryškaus skiriamojo ženklo neturi. Belieka palinkėti belgui sėkmės ir įdomiai leidžiamų valandų mados namų archyvuose.

[nggallery id=5]

Nuotraukos – skaitmeninė Vogue UK versija iš TFS

Bučkis