Louis Vuitton ruduo-žiema 2014 | Tarp nauja ir amžina

Žinomuose Paryžiaus mados namuose karjerą pradedantys dizaineriai dažniausiai susiduria ne tik su kritikų ar mados gerbėjų spaudimu. Didesnė jų pečius užgulanti atsakomybė – tinkamai tęsti prekės ženklo istoriją, gerbti jo tradicijas ir stengtis išlaikyti bei tobulinti asmeninį braižą. Tačiau ar tos pačios taisyklės galioja ir kompanijai, kurios monograma LV žinoma jau daugiau nei pusantro šimto metų, tačiau pačių mados namų istorija pradėta vos… 1997-aisiais?

Į šį klausimą šiandien atsakyti stengiasi tiek mados apžvalgininkai, tiek naujuoju „Louis Vuitton“ mados namų kūrėju paskelbtas prancūzas Nicolas Ghesquiere. Skandalingai palikęs „Balenciaga“  ir tapęs Marco Jacobso, į mados savaitės kalendorių įvedusio „Louis Vuitton“ pavadinimą, įpėdiniu, vienas gerbiamiausių Paryžiaus dizainerių, rodos, jau rado sprendimą. Jis bandys sukurti tai, kas niekada neegzistavo, tačiau atrodo be galo artima – dėvimųjų drabužių liniją, atitinkančią didingą ženklo istoriją bei akcentuojančią du žodžius: nepavaldu laikui.

Paskutinė Paryžiaus mados savaitės diena visuomet simbolizuodavo ne tik mėnesį trukusio mados maratono finišo tiesiąją, bet ir jo vainikavimą įspūdinga M. Jacobso sukurta švente. Viena didžiausių prabangos prekių kompanijų Prancūzijoje ir visame pasaulyje M. Jacobso pagalba primindavo, kad simbolis LV reiškia gerokai daugiau nei Azijos rinkai patraukli ir gausiai kopijuojama detalė. Tai – prabanga, nesibaigiančios kelionės (tikros ar tiesiog M. Jacobso fantazijų žemėlapio), kokybė ir išskirtinumas. Nors būtų galima pagalvoti, kad itin subtili pagrindinė „Louis Vuitton“ aksesuarų linija turėtų diktuoti tokios pačios stilistikos dėvimųjų drabužių kolekcijas, laiką tarp Paryžiaus ir Niujorko dalinusiam amerikiečiui buvo atvertos visos saviraiškos galimybių durys. Liftas, fontanas ar karuselė podiumo viduryje? Žinoma. Provokuojantis seselės ar erotiškos namų šeimininkės įvaizdis? Be abejo. Mados namų vadovybė netgi leido reklaminėms kampanijoms fotografuoti M. Jacobso mėgstamiausius supermodelius, Holivudo žvaigždes ir dainininkę Madonną.

Tačiau „Louis Vuitton“ prekės ženklas smarkiai skyrėsi nuo „Louis Vuitton“ mados namų. Taip, ant podiumo modeliai demonstravo ta pačia simbolika margintus drabužius bei aksesuarus, o kvietimus puošė auksinė monograma, tačiau tai beveik tas pats, kas lyginti tam pačiam savininkui priklausantį madingą barą su „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintu restoranu – sritis lyg ir ta pati, tačiau skiriasi tiek tikslinė auditorija, tiek paskirtis. Vis dėlto M. Jacobso sukurtas modelis puikiai veikė – nors išskirtinio braižo mados namams jis nesukūrė (kiekviena kolekcija tapdavo vis kitokiu performansu), mados savaičių kontekste „Louis Vuitton“ šou būdavo vieni laukiamiausių, turintys stiprų idėjinį pagrindą bei, be abejo, keliantys įspūdingumo bei prabangos kartelę.

 

 

Negalima pamiršti, kad kurdamas „Louis Vuitton“ įvaizdį dizaineris tuo pačiu metu už Atlanto stiprino savo vardo mados namų pozicijas, o artimiausiu metu ruošiasi pirminiam viešam akcijų siūlymui. Dėl to jo sprendimas atsisakyti darbo Paryžiuje – gerai apgalvotas, net jei emociškai labai sunkus. Tiesa, priešingai nei pastarųjų metų „Christian Dior“ istorijoje, kai buvo paskelbta apie M. Jacobso pasitraukimą iš „Louis Vuitton“, nuspėti įpėdinį buvo be galo lengva, o spėjimai patvirtinti vos po mėnesio nuo paskutinės amerikiečio kolekcijos pristatymo. Paaiškinimas elementarus – palikęs „Balenciaga“ ir daugelį metų vadintas talentingiausių savo kartos kūrėju, N. Ghesquiere tiesiog negalėjo ilgai likti be darbo vietos. Tad „Louis Vuitton“ išnaudojo sėkmingai susiklosčiusias aplinkybes, o N. Ghesquiere nepriimti solidaus ir karjeros viršūnę veikiausiai reiškiančio pasiūlymo būtų buvę nelogiška.

Ar toks mados namų perleidimas iš mados teatralo į futuristo rankas nėra pernelyg drąsus žingsnis? Veidą beveik mirštančiai „Balenciaga“ kompanijai prieš 17 metų sukūręs N. Ghesquiere iš tiesų turi labai stiprų asmeninį braižą ir suvokimą apie madą, tačiau jo gebėjimas puikiai interpretuoti turtingą „Balenciaga“ istoriją kritikus žavėjo iki pat 2012-ųjų rudens, kuomet buvo paskelbta apie kūrėjo pasitraukimą. Dėl to bus labai įdomu stebėti jo karjerą „Louis Vuitton“ – dėvimųjų drabužių linijos istorija dar labai trumpa ir paremta nebent M. Jacobso kurtu teatru, tad galima neabejoti, kad geriau atsiskleis paties N. Ghesquiere skonis. O platforma naujiems darbams taps suvokimas, kad „Louis Vuitton“ iš tiesų tapo svarbia prancūzų kultūros dalimi ir jos simboliai yra tapę klasika.

 

 

Dėl to debiutinis N. Ghesquiere darbas tapo itin maloniu siurprizu apžvalgininkams ir net futurizmo ant „Louis Vuitton“ podiumo neįsivaizdavusiems skeptikams. „Louis Vuitton“ nėra mada. Tai simbolis, nepavaldus laikui, sujungiantis nauja ir amžina, pasakojantis įspūdingą istoriją ir žadantis įdomią ateitį. Nusprendęs gilintis būtent į tokią ženklo filosofiją, N. Ghesquiere nusprendė savo karjerą mados namuose pradėti nuo visiškai balto popieriaus lapo – baltos pristatymo erdvės ir ant kiekvieno svečio kėdės palikto asmeninio laiško (nuotr. viršuje). Jame padėkojo M. Jacobsui už jo indėlį bei atskleidė norą sukurti kažką, kas būtų amžina, nepavaldu tendencijoms ar vienadieniams mados gerbėjų įgeidžiams. Todėl pirmosios kolekcijos pamatu tapo siluetai, kurie neabejotinai artimi ankstesnei N. Ghesquiere stilistikai, tačiau subtilesni, nuosaikesni, geriau atitinkantys prekės ženklo idėją.

„Visai kaip puiki klasikinė „Louis Vuitton“ kelioninė rankinė“, – buvo galima pagalvoti stebint kolekcijos pristatymą. Daug odos, neutralūs rusvi atspalviai, klasikiniai paryžietiška dvasia alsuojantys siluetai, tačiau išlaikyta prabanga, modernumas, grynumas ir formų išbaigtumas. Pradedant odine avalyne ir baigiant skrynių formą atkartojančiomis rankinėmis, ši rudens-žiemos sezono kolekcija tapo N. Ghesquiere manifestu visai mados industrijai: galbūt metas nusigręžti nuo laikinumo ir pradėti kurti tai, kas ilgiau išliks mados istorijoje, o ne savaitinio žurnalo puslapiuose? Jau už mėnesio N. Ghesquiere Monake pristatys savo antrąjį darbą, skirtą „cruise“ sezonui. Nuoširdžiai tikiuosi, kad be galo galantiškas ir sėkmingas jo manifestas sulauks antros dalies. Nes LV istorija – gerose rankose.

 

 

Nuotraukos vogue.com, style.com, T Magazine blog, Purple Magazine blog

X