Ruduo 2016 | Mados savaičių naujienos

 

Pasibaigus mados savaičių renginiams (du žemynai, keturi miestai, šimtai šou ir tūkstančiai besiskundžiančijų, na, mados pertekliumi) ateina metas padėti tašką. Jeigu tiksliau, sukurti savotišką sezono archyvą su viskuo, kas svarbiausio įvyko per mėnesį. Nuo naujų herojų ar progresyvių idėjų iki svarbiausių baimių bei problemų – pristatau dešimt svarbiausių rudens 2016  sezono naujienų.

 

HEROJUS | Demna

Gatvės stiliaus fotografų auksu vadinami mados namai (Vetements), įspūdingas debiutas su industrijos veteranų liaupsėmis (Balenciaga) ir nesibaigiantys interviu įtakingiausiems mados leidiniams. Jeigu šį sezoną galima išskirti vieną ryškiausią asmenybę, prizas be didesnės kovos atitinka gruzinų kilmės dizaineriui Demnai Gvasaliai.

 

 

VIETA | Bažnyčia

Muziejai, viešbučiai, restoranai, butai – gausybė mados namų savo kūrybą jau keletą sezonų renkasi demonstruoti neįprastose erdvėse. Atrodo, kad šį sezoną abiejose Atlanto pusėse daugiausiai dėmesio sulaukė idėja kolekciją pristatyti bažnyčioje, ką padarė tiek amerikietis Alexanderis Wangas, tiek Paryžiaus mados kolektyvas Vetements.

 

 

ĮKVĖPIMAS | Bowie

Išsidraikę plaukai, veidą nuspalvinę blizgučiai, platforminė avalynė ir nuotaika, tarsi tuoj teks lipti ant scenos – tokį įvaizdį tiek vyrų, tiek moterų mados savaičių metu pasirinko būrys dizainerių, nusprendusių pagerbti britų atlikėją Davidą Bowie. Nuo Ziggy Stardust iki Thin White Duke, D. Bowie personažų įtaką buvo galima pastebėti beveik visur (nuotraukose – šio sezono Burberry įvaizdis).

 

 

ABEJONĖS | See now buy now

Apie ką šį sezoną daugiausiai kalbėjo dizaineriai bei kiti industrijos atstovai, besidomintys mados verslo subtilybėmis? Apie Burberry mados namų vadovo Christopherio Bailey iškeltą koncepciją, kuri siūlo atsisakyti dabartinės „pamatyk dabar, įsigyk po pusmečio“ sistemos, neatitinkančios klientų poreikių. Nors didžioji dalis Milano bei Paryžiaus kūrėjų pokyčiams prieštarauja, kai kurie mados namai (Burberry, Tom Ford, Hilfiger, Prada) jau siūlo tam tikras detales internetu įsigyti manekenėms dar nespėjus nulipti nuo podiumo.

 

 

GANDAI | Hedi ir Phoebe

Ar Phoebe Philo tikrai palieka Celine mados namus? Ar Hedi Slimane idėja surengti aukštosios mados šou reiškia atsisveikinimą su Saint Laurent? Gandų srautas nenutrūksta.

 

 

PROBLEMA | Modelių įvairovė

Viena esminių diskusijų šį sezoną vyko apie tai, kas vyksta ant podiumų. Ir kalbėta tikrai ne apie kolekcijas – vis garsiau šnekama apie būtinybę didinti modelių įvairovę, į pristatymus įtraukiant kuo daugiau rasių, amžiaus ar skirtingų figūrų tipų manekenių. Šįkart geriausios modelių atrankos apdovanojimą laimėti galėtų H&M Studio komanda, ant podiumo išleidusi ne tik standartinius žymius veidus, bet ir Pat Cleveland, Andreją Pejic bei Ashley Graham.

 

 

ŠOU | Yeezy Season 3

Šiemet Niujorko mados savaitė prasidėjo šiek tiek kitaip, nei įprasta – pirmuoju dideliu jos renginiu tapo Kanye Westo kolekcijos Yeezy Season 3 bei naujo albumo The Life of Pablo pristatymas Madison Square Garden arenoje. Nors kolekcijos aktualumu galima abejoti, įspūdingas šou, politinė potekstė bei garsūs gerbėjai patraukė pakankamai dėmesio.

 

 

LAUKIMAS | Dior ir Lanvin

Kai dveji itin įtakingi Paryžiaus mados namai savo kolekcijas pristato vis dar neturėdami dizainerių, gali kilti nemažai klausimų apie dabartinę industrijos būklę. Nors Dior studijai dar kurį laiką vadovaus vyriausiųjų dizainerių duetas, Lanvin po kritikų išpeikto šou pasiryžo paskelbti, kad naująja kūrybos vadove taps marokiečių kilmės prancūzė Bouchra Jarrar.

 

 

DINGUSI TENDENCIJA | Logotipas

Kai prieš keletą metų buvo kalbama apie logomanijos sugrįžimą, turbūt nedaug kas tikėjosi, jog tendencija išsilaikys vos kelis sezonus ir tuomet taps pajuokos objektu. Geriausi ironiški pavyzdžiai – dažais išpurkštos Gucci rankinės ir striukės bei DKNY marškinėliai, vietoje logotipo puošti vien jo failo pavadinimu.

 

 

INICIATYVA | Pirmoji eilė visiems

Demokratiškos mados idėjos vis dar aktualios ir kai kurie mados namai sugeba jas įgyvendinti kiek neįprastai. Vienas įdomesnių pavyzdžių – Givenchy bei Chanel sprendimas šiemet visiems savo žiūrovams pasiūlyti vietą pirmojoje eilėje. Nors sprendimas modeliams ne itin palankus (ypač jei tenka avėti nepatogius aukštakulnius), iniciatyva sveikintina. Ypač šimtams bandančių pagauti tobulą Instagram kadrą.

 

 

Nuotraukos NYTimes, i-D, Vogue Runway, Numero, WWD, Chanel News, DKNY

X