Ką reiškia nusipirkti autentiškumą? | Paskaita iš Mados akademijos ciklo

Neslėpsiu, kad žodžio „autentiškumas“ nuoširdžiai nemėgstu. Kurį laiką dirbau reklamos industrijoje, tad prašymas surasti žmogų, galintį autentiškai perteikti produktą ar paslaugą, buvo bene kasdienė užduotis. Tinklaraščio kontekste autentiškumas staiga įsipina į pokalbius, kuriuose aptariami reklaminiai pasiūlymai ir gebėjimas išlaikyti savo nuomonę. Abu atvejai skamba ironiškai, bet tas pats reikalavimas šiandien pabrėžiamas beveik visada.

Kai Mados akademija man pasiūlė prisidėti prie „Pasimatuok madą“ paskaitų ciklo ir parengti pranešimą apie autentiškumo vertę, iš pradžių norėjosi atsisakyti. Socialinių medijų aktyvacijos žvilgsnio jau seniai nebetraukia, o mados leidiniai ar asmenybės dažnu atveju tampa tiesiog reklaminiais stendais. Bet… ką daryti, kai norisi originalaus turinio ar nuomonės, neperleistos per rinkodarinį filtrą? Kur žiūrėti? Ką skaityti? Į ką verta kreipti dėmesį?

Dėl to savo paskaitą skyriau bandymui išsiaiškinti, kokie kriterijai šiandien lemia nuomonės autentiškumą. Ar užtenka tik brutalaus nuoširdumo, o galbūt reikia ir sugebėjimo industrijos realijas perteikti netikėtu kampu? Nusprendžiau pasidalinti pilnu skaidrių rinkiniu, kurį papildžiau ne tik keliais pavyzdžiais, bet ir nuorodomis – skaitiniais, kurie padės geriau suvokti temos kontekstą bei subtilybes.

 

PILNĄ PASKAITOS PDF RASITE ČIA