Pre-Fall 2011 | Chanel

Jokių tolimų kelionių, egzotiškų kraštų, šokiruojančių podiumų. Po keleto sezonų, kai Chanel tarpsezoninės pre-fall ir cruise kolekcijos buvo pristatytos tiek didžiuliu podiumu paverstame laive Šanchajuje, tiek Venecijos paplūdimyje, tiek San Tropeze, šįkart Chanel su dizaineriu Karlu Lagerfeldu priešakyje priėmė sprendimą į prabangą pažiūrėti kiek kitu kampu. Tyliau. Ne taip pompastiškai. Tačiau gerokai intymiau ir prasmingiau. Įkvėptas Bizantijos imperijos didybės, Konstantinopolio (dabartinio Stambulo) turtų ir pačios Gabrielle Chanel aistros šio laikotarpio menui, K.Lagerfeldas Paryžiuje, antrame Chanel studijos aukšte, surengė tikrą bizantišką vakarą.

Taigi kodėl būtent Bizantija? Iki šiol tam tikrų istorinių miestų, laikotarpių ar valstybių nesirinkęs K.Lagerfeldas naująja pre-fall kolekcijos tema tikrai nustebino ne vieną mados namų gerbėją. Jau matėme kolekcijas, skirtas Londonui, Maskvai, Niujorkui, Majamiui, tačiau šįkart vokiečių genijaus žvilgsnį patraukė būtent turtingasis Bizantijus (Konstantinopolis, Stambulas) ir  Artimųjų Rytų imperija, gyvavusi IV-XV amžiuose ir susiformavusi Viduržemio jūros Rytuose po Romos imperijos žlugimo. Turtinga kultūrinė Bizantijaus istorija K.Lagerfeldą taip sudomino, jog dizaineris net atkartojo pagrindinius to meto aprangos bruožus, apie kuriuos nedaug težinotų net patyrę istorikai. Kaip Vogue žurnalistui Andre Leon Talley’ui pasakojo pats kūrėjas, įdomiausiu sprendimu tapo drabužiai, puošti tik viena kišene – pasirodo, jog būtent toks metodas buvo taikomas ir senovėje.

Sunku nepastebėti ir kolekcijoje vis šmėžuojančio aukso motyvo – pradedant papuošalais (jų šįkart išties netrūko – griežtų stačiakampių formų pakabukai, segės ir auskarai iš tolo traukė žvilgsnį), stiklo vitražus primenančiomis rankinėmis ir baigiant tiesiog auksiniu audiniu (atkreipkite dėmesį į finalą), K.Lagerfeldas taip pabrėžė tiek pačios G.Chanel meilę istoriniams papuošalams, tiek pasirinktojo laikotarpio turtingumą bei stipriausią ekonominę padėtį senovės pasaulyje. Kad sukurtų atitinkamą nuotaiką klasikiniame Chanel aukštosios mados salone, dizaineris net liepė sienas dekoruoti smulkiais bronzos spalvos žvyneliais, sustatyti daug patogių pufų svečiams bei nepamiršti ypatingos turkiškos detalės – žemų stiklinių staliukų ir turkiškų saldumynų.

Nors apie bizantiškąją kolekcijos dalį būtų galima parašyti dar ne vieną pastraipą, vertėtų nepamiršti ir antrosios kolekcijos temos dalies – Paryžiaus. Tačiau jei tikėjotės tiesiog auksu padabintų tradicinių Chanel tvido kostiumėlių, peržvelgę modelius liksite maloniai nustebinti – tokios skirtingų apdarų įvairovės dažnai nematome net pret-a-porter pristatymų metu. Šou pradėjo puikus šilto vilnos švarko ir aptemptų kelnių ansamblis, po jo sekė puikūs platėjantys apsiaustai, švarkeliai ir megztukai siaurėjančiomis rankovėmis, gausiai siuvinėtos šilkinės suknelės, iš rytietiškus kilimus primenančio audinio pasiūti kostiumėliai bei ilgos suknelės. Kolekcijos finale ant podiumo pasirodė laisvo modelio šilko suknelės, derintos prie puošnių sandalų.

Mano nuomone, šis pre-fall 2011 šou tikrai nusipelnė vietos geriausių Karlo Lagerfeldo darbų sąraše. Gal ši kolekcija ir nėra šokiruojanti ar ypatingai originali (prisiminkite jo darbus 2004-2005 metais, kai ant aukštosios mados podiumo dizaineris užkėlė net kasdienius džinsus), tačiau ji puikiai parodė, kokia subtili ir paryžietiška gali būti prabanga, net jei ji įkvėpta rytietiškų puošmenų. Didžioji dalis drabužių atrodė tarsi didikų rūmuose stovinčios inkrustuotos skulptūros, kita dalis priminė elegantiškąją Jackie O (trapeciniai siluetai, apvali iškili kaklo linija), bet vientisumas ir stilius vis tiek išliko. Bravo!

Nuotraukos style ir chanel

Bučkis