Milano mados savaitė F/W ‘12 | Rafo Simonso gulbės giesmė ant Jil Sander podiumo

„Rafo Simonso eros pabaiga Milane“,- skelbia daugelis mados portalų, o straipsniuose apžvalgininkai kas antrame sakinyje pabrėžia verksmingą išvadą, kad „jau niekada nebebus kaip anksčiau“. Rodos, tradiciškai lietuviškai norėtųsi kažką apkaltinti perdėtu dramatiškumu, tačiau stebint 2012-ųjų rudens „Jil Sander“ mados namų pristatymą išties norėjosi braukti ašarą. Ir ne tik dėl nuostabių, minimalizmo aukštosios mados vardo nusipelniusių drabužių ar septynerių metų R.Simonso karjeros mados namuose pabaigos – tiesiog sunku sutvardyti ašaras, kai prisimeni, kiek daug šis talentingas belgas davė industrijai, kaip pakeitė jos nuomonę apie minimalizmą (ir jis gali intriguoti!). „Jil Sander“ publikai jo išties trūks, tačiau jei pasitvirtins gandai apie geidžiamąjį „Christian Dior“ kontraktą, galės džiaugtis visas Paryžius. Ir ne be reikalo.

Jei dar abejojate dizainerio talentu ar svarba mados pasauliui, leiskite parašyti, jog po šios kolekcijos pristatymo pirmoji ploti atsistojo amerikietiškojo „Vogue“ redaktorė Anna Wintour. Jos pavyzdžiu, žinoma, sekė visi salėje sėdėję žiūrovai, nes tokio įspūdingo ir emocionalaus šou Milanas jau seniai nematė – gyvos, stikle įkalintos olandiškos gėlės, tarsi aukštosios mados deivės atrodančios manekenės, nepriekaištingi drabužiai, pasakojantys savą istoriją… Išbėgęs padėkoti žiūrovams R.Simonsas dar tvardė emocijas ir stengėsi nepakelti akių, tačiau plojimams nesustojant dizaineris ant podiumo žengė dar kartą – šįkart jau netramdydamas ašarų. Tai buvo tarsi R.Simonso gulbės giesmė, nes kitą sezoną mados namams vadovaus pati jų įkūrėja – į industriją grįžta pati Jil Sander.

KOLEKCIJA

Ši kolekcija – paskutinė R.Simonso aukštosios mados temos triologijos dalis. Prieš keletą metų daugelis dizainerį geriau žinojo dėl konceptualaus, itin modernistiško minimalizmo, paremto itin architektūriškų formų paieškomis ir ryškių neoninių spalvų akcentais, tačiau pastaruosius keletą sezonų R.Simonsas susidomėjo kiek kitokia filosofija. Kiekviena jo kolekcija buvo tarsi vientisas pasakojimas apie jo vizijų moters dieną – kaip ji jaučiasi, ką ji veikia, kuo ji domisi, kas ją įkvepia. Štai pavasario/vasaros darbas, kurį pati įtraukiau į savo sezono top 10 sąrašą, buvo paremtas itališka romantika, idiliškos meilės paieškomis, „couture“ tradicijomis.

Ši kolekcija atrodė lyg nerūpestingos pavasario nuotaikos tęsinys, tik kiek brandesnis, rimtesnis, subtilesnis. Moteris, dėvinti šiuos drabužius, yra gerokai sėslesnė, tačiau širdyje išlieka tikra romantike. Kaip pastebėjo apžvalgininkai Timas Blanksas ir Hamishas Bowlesas, kolekcijoje pristatyti jaukūs švelnių rožinių atspalvių paltai, modelių dailiai prilaikomi ranka, galėjo simbolizuoti moters rytą, susisupimą į šiltą chalatą, o lengvutės, tarsi permatomos suknelės – naktinius. Paskui ši moteris pasirenka švarkelį, pabučiuoja mylimąjį, nuveža vaikus į mokyklą. Pradėdama darbo dieną, ji dėvi tobulą pieštuko formos sijoną ar šeštojo dešimtmečio stiliaus suknelę, paskui vėl paslepia pečius po patogiu paltu, o vakarop renkasi kažką įdomesnio – blizgaus audinio „slip“ suknelę, tamsų, PVC paįvairintą derinį. Moters rankoje visą dieną tvirtai laikosi delninukė, o pėdas puošia truputį futuristiški, satinu apmušti bateliai.

Gal šią mintį diktuoja pasąmonė ir tiesiog matau tai, ką noriu matyti, tačiau ši kolekcija man tiesiog alsavo Paryžiumi ir net paties Ch.Dioro dirbtuvėmis – subtili spalvų paletė su vienu kitu ryškesniu intarpu ir efektinga, dramatiškai tamsia finaline dalimi, platėjantys suknelių siluetai, „sweetheart“ iškirptės linija… Vis tik tai, ką buvo galima matyti ant podiumo, buvo nesupainiojama su niekuo kitu, nes tai – tobuliausia minimalizmo formą, kurią pasiekti galėjo tik R.Simonsas.

Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear Jil Sander Fall 2012 Ready-to-WearJil Sander Fall 2012 Ready-to-Wear

DETALĖS

MAKIAŽAS

Net kolekcijos modelių makiažas subtiliai atspindėjo aukštosios mados temą – kuklu, elegantiška, moteriška. „Jil Sander“ moteris – tikra minimalistė, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad ji nesirūpina savo oda, plaukais, makiažu – tiesiog paryškina savo bruožus itin saikingai. Rodos, ant blakstienų nėra nė pėdsako tušo, oda – skaisti ir matinė, o lūpos – paryškintos klasikiniu rožinės spalvos lūpdažiu. Šukuosena taip pat itin kukli – sklastymas kairėje pusėje, nugaroje surišti plaukai.

VIDEO

Nuotraukos Nowfashion, style.com, vogue.it

Bučkis