Haute Couture ruduo/žiema ’12 | Apžvalga

Aukštosios mados savaitė – viena ir seniausių ir gražiausių mados istorijos tradicijų, tačiau šis 2012-ųjų rudens/žiemos sezonas jai turbūt buvo vienas sudėtingiausių nuo pat Antrojo pasaulinio karo laikų. Ažiotažą sukėlė naujojo „Christian Dior“ dizainerio Rafo Simonso debiutas bei tiesioginė jo transliacija internetu, Karlo Lagerfeldo mintis pagaliau stengtis žengti ne į priekį, o atsigręžti atgal, Donatellos Versace pastangos atgaivinti prieš penkiolika metų išnykusią brolio tradiciją „Atelier Versace“ šou rengti „Ritz“ viešbutyje. Staigmenų pareikė ir jaunesnioni aukštosios mados kūrėjų karta. Štai „Valentino“ mados namų duetas netikėtai atsisakė minčių kurti paauglei ir sumanė, jog aukštoji mada yra skirta brandžiai asmenybei, o Giambattista Valli daugelį sužavėjo haute couture padangėje jau senokai nematyta gamtos tema. Ką jau kalbėti apie didįjį Paryžiaus maištininką Jeaną Paulį Gaultier, kurio pristatymas vėlavo net pusantros valandos ir dėl to salę paliko kantrumu paprastai pasižyminti Grace Coddington…Žinoma, netrūko ir įvairių įdomių įvykių bei gandų, susitikimų,  net slaptų romanų… Šį sezoną aukštoji mada – išties ne tik drabužiai, tačiau ir nesibaigianti drama už podiumo ribų.

KOLEKCIJOS

VERSACE

Pirmuoju Paryžiaus aukštosios mados savaitės renginiu tapo didingas ir auksinius „Versace“ laikus dešimtajame dešimtmetyje priminęs „Atelier Versace“ šou, kurį D. Versace po penkiolikos metų vėl organizavo ten, kur labiausiai mėgo velionis brolis – prabangaus viešbučio „Ritz“ baseino salėje. Ji matė tiek geriausius Gianni Versace darbus, tiek audringiausius supermodelių vakarėlius. Apie tą laikmetį bylojo ir drabužiai, kurių tikrais aukštosios mados pavyzdžiais gal ir nebūtų galima pavadinti, tačiau Milano prabangiausių klubų hitais – be abejonės. Šis spalvų paradas bei siuvinėjimų gausa buvo skirti ne meną vertinančiai damai, o jaunai turtingai merginai, kuriai šokant prabangiausias šifonas vis tiek plyš, tačiau atsiminimai išliks ilgam. Aprašymas ČIA.

CHRISTIAN DIOR

Pristatymas, kurio nelaukti buvo tiesiog neįmanoma, kuriame dalyvavo visi žinomiausi mados industrijos atstovai, o internetinė transliacija buvo tokia laukiama, jog net nespėjus praeiti kelioms minutėms visos linijos „užlūžo“. Žinoma, kalbu apie naujojo „Christian Dior“ dizainerio Rafo Simonso debiutą, sulaukusį labai dvejopų įvertinimų. Nors žinoma, jog dizaineris kolekciją spėjo sukurti vos per tris mėnesius, šis „Dior“ DNR tyrimas galbūt turėjo kiek per daug „Jil Sander“ mados namų „šešėlių“, persekiojančių R. Simonso kūrybą. Vis tik galima pasidžiaugti, jog kolekcijoje atgijo ir naują veidą įgavo „Bar“ švarkelis, klasikinis kelnių kostiumėlis, o kai kurios R. Simonso idėjos net gavo pavadinimą „New New Look“. Apžvalga ČIA.

CHANEL

K. Lagerfeldas – ateities žmogus, tikintis tik būsimais šešiais mėnesiais, o ne praeities demonais. Tačiau naujausia jo aukštosios mados kolekcija, taikliai pavadinta „New Vintage“, parodė, jog modernusis dizaineris išties gerbia mados namų palikimą, tačiau stengiasi jam suteikti naują išvaizdą. Didžioji kolekcijos dalis buvo atspindys to, ką kūrė ir dėvėjo pati Gabrielle „Coco“ Chanel – dailūs pilkos, juodos, rožinės spalvų kostiumėliai, „Belle Epoque“ detalės, nepriekaištinga elegancija, pagardinta minimalizmu. Įdomu tai, jog K. Lagerfeldas kiek galėdamas stengėsi išvengti tradicinių audinių, tad jei šioje kolekcijoje matote tvidą – tai ne tvidas, o tūkstančių valandų darbo reikalaujantys siuvinėjimai, kuriantys tvido efektą. Žinoma, pati įspūdingiausia buvo nuotakos (Lindsey Wixson) suknelė, išpuošta gausybe šviesių plunksnų. Apžvalga ČIA.

GIAMBATTISTA VALLI

Miško nimfos, fėjos, kaukai, užburti sodai, miškai, parkai – štai apie ką galvojo talentingasis italas G. Valli, kurdamas savo naujausią aukštosios mados kolekciją. Šios romantistams būdingos idėjos visą kūrėjo kolekciją suskaldė tarsi į dvi dalis – paslaptingąją (žalioji dalis) bei užburiančiąją grožiu (raudonoji sekcija). Nors visą dizainerio darbą būtų galima paprasčiausiai apibūdinti žodžiu „dailu“, tenka pabrėžti, jog šįkart G. Valli drąsiau eksperimentavo su audiniais, jų raukimu, sluoksniavimu, kirpimu. Deja, tai daugeliui drabužių suteikė nemalonų sunkumo jausmą, tačiau situaciją gelbėjo filmo „Avinėlių tylėjimas“ plakatą priminę drugelių akcentai ant modelių lūpų bei plaukų. Apžvalga ČIA.

GIVENCHY

Jeigu prisimenate „Givenchy“ mados namų dizainerio Riccardo Tisci „resort 2013“ kolekciją, šį aukštosios mados darbą galite laikyti jos pusbroliu. Tiesa, gerokai brandesniu, rimtesniu, prabangesniu, nes sodrių spalvų bei raštų čigoniški motyvai išliko, tačiau jų pateikimas drastiškai pasikeitė. R. Tisci žaidimai su oda bei tamsiomis spalvomis – jokia naujiena, tačiau šioje aukštosios mados kolekcijoje visi šie bandymai įgavo tvirtą, šarvus kiek primenantį kūną su įdomiais kutų akcentais bei aukščiausio lygio siuvinėjimais, kuriems prireikė tikrai ne vieno šimto, o gal ir tūkstančio valandų. Nebūtų pernelyg drąsu teigti, jog kolekcijai netrūko ir šiek gaivališkų motyvų, taip pat Pietų Amerikos kultūrų akcentų kaip antai raudoni geometriniai raštai, pončai, kailiu puošti švarkeliai.

JEAN PAUL GAULTIER

Paryžiaus enfant terrible šįkart už savo netyčines išdaigas iš tiesų gavo šiek tiek beržinės košės, tačiau apie tai – vėliau. Pati kolekcija buvo tokia puiki, jog daugelis kritikų pamiršo pusantros valandos vėlavimą bei pareiškė, jog šis darbas „Gaultier“ mados namų istorijoje yra tarsi gražiausias deimantas karalienės karūnoje. Įkvėptas devynioliktojo amžiaus novelistės George Sand, drąsiai trynusios lyčių aprangos bei elgesio ribas, J. P. Gaultier pristatė pakankamai tamsią, tačiau įdomių kelnių kostiumų nestokojusią kolekciją, kurioje buvo galima atpažinti ir savotiškai maištingo „flapper“ stiliaus detalių, „steampunk“ akcentų. Žinoma, ant podiumo pasirodė ir garsusis Andrejus Pejicius, ir Karlie Kloss, ir Lindsey Wixson. Apžvalga ČIA.

VALENTINO

Geriau vėliau, negu niekada. Šis posakis iš tiesų tiktų naujausiai „Valentino“ mados namų kūrybinio dueto Marioz Grazia Chiuri ir Piero Paolo Piccioli aukštosios mados kolekcijai, kuri įrodė, jog dizaineriai pagaliau atsikratė keistų paaugliškų kompleksų bei yra pasiryžę kurti ne keturiolikmetėms gražuolėms, o brandžioms bei aukštosios mados meno vertę suprantančioms moterims. Kolekcija visus skeptikus nustebino savo drąsa, moderniu požiūriu į pakankamai sudėtingų audinių naudojimą. Drabužiuose netrūko gundančio permatomo audinio intarpų ar lazerinių išpjaustymų, tačiau nepabijota eksperimentuoti su nepaklusniuoju brokatu, kurį dizaineriai dažė tiek vaiskiomis spalvomis, tiek klasikine „Valentino“ raudona. Apžvalga ČIA.

ĮDOMYBĖS

Modernus taupymo būdas pagal „Maison Martin Margiela“

Nors mados namai „Maison Martin Margiela“ niekuomet nestokoja įdomių ir net kiek šokiruojančių idėjų, naujausio aukštosios mados pristatymo pagrindinis aksesuaras – modelių veidus dengusi kristalais nusagstyta kaukė – sulaukė daugiau pašaipų, o ne susižavėjimo šūksnių. Kai kas net pajuokavo, jog taip dizaineris veikiausiai bando taupyti ir nesamdyti makiažo meistrų…

Gandas – Anna Wintour susitinka su Johnu Galliano?

Nuotraukos niekada nemeluoja, net jei jos kiek neryškios. Šie portale „Fashionista“ pasirodę kadrai iš Paryžiaus, daryti „Dior“ aukštosios mados pristatymo dieną, leidžia suprasti, jog jei mados industrija ir nusisuko nuo Johno Galliano, Anna Wintour jį vis tiek nusiteikusi palaikyti. Įdomu, apie ką garsioji pora kalbėjo – galbūt galimą naują vietą J. Galliano talentui atskleisti?

Gandas – Virginie Mouzat ir Bernard Arnault santykiai

Nors pranešimai apie šį gandą iš visų portalų jau dingo, vis tiek buvo labai įdomu paskaityti apie naują (galbūt) įsiliepsnojusį romaną tarp „LVMH“ koncerno vadovo Bernard Arnault bei „Le Figaro“ mados apžvalgininkės Virginie Mouzat. Paaiškėjo, jog mados industrijos veikėjai ne kartą buvo pastebėti kartu paliekantys aukštosios mados šou, tad geltonoji prancūzų spauda netruko šių įvykių pavadinti romanu.

„Kimye“ ir vėluojantis „Stephane Rolland“ šou

Kadaise Kanye Westas repavo, jog geri dalykai atsitinka tiems, kurie laukia, tad jis mieliau valandą pavėluos. Būtent taip jis su savo „mergina“ Kim Kardashian ir padarė, kai į „Stephane Rolland“ pristatymą vėlavo net valandą ir užlaikė visą pristatymą. Vis tik neapsikentęs dizaineris spjovė į „Kimye“ duetą ir pradėjo šou be jų, o saldžioji porelė spėjo pasigrožėti tik finaline modelių eisena. Įdomu, kuris iš jų ilgiau užtruko prie veidrodžio – Kim ar Kanye? Aišku tik tai, jog S. Rolland suknelės Kim vestuvėms tikrai nekurs…

„Jean Paul Gaultier“ siaubas – „PETA“ protestuotojai

Kokia mados savaitė be krauju apsipylusių gyvūnų teisių gynėjų? Ogi nuobodi, o šį sezoną aukštosios mados savaitė įvykių trūkumu skųstis tikrai negalėjo. Aktyviausi protestuotojai šįkart rinkosi prie „Jean Paul Gaultier“ mados namų ir trukdė svečiams patekti į salę. Nors pats šou smarkiai vėlavo (paskutinės suknelės buvo taisomos jau žiūrovams susėdus į vietas), dėl saugumo sumetimų bei laiko stokos pristatymą anksčiau laiko paliko didžioji dalis amerikietiškojo „Vogue“ komandos.

Juokas pro ašaras – žiovulys „Dior“ pristatyme

Ne paslaptis, jog „Christian Dior“ mados namų kolekcija, kuria debiutavo R. Simonsas, sulaukė dvejopų vertinimų, tad be galo įdomu pamatyti, kaip patys kritikai reagavo dar stebėdami podiumu žengiančius modelius. Štai britiškojo „Vogue“ redaktorė Alexandra Shulman akivaizdžiai žiovavo, o „Style.com“ apžvalgininkas Timas Blanksas padarė tai, ko dar niekada nebuvo išdrįsęs – tiesiog ėmė ir užvertė savo užrašų knygą, lyg daugiau nebebūtų į ką žiūrėti ir ko aprašyti…

Geriausio podiumo titulas – jau ne „Chanel“ rankose…

Dar šiek tiek apie „Dior“, tačiau šįkart ne apie drabužius, o apie podiumą, kuris nurungė paprastai itin įspūdingus „Chanel“ mados namų podiumus Grand Palais parodų rūmuose. R. Simonsas nusprendė, jog būtų puiku pagerbti Christiano Dioro pomėgį prižiūrėti bei uostyti gėles, tad visų ištaigingų apartamentų, kuriuose vyko šou, sienas ištapetavo gyvų gėlių žiedais. Ten buvo ir baltasis, ir mėlynasis, ir rožinis kambariai, kuriais Anna Wintour taip susižavėjo, jog net ištarė: „Kaip nuostabu, milijonas žiedų…“ Belieka tik įsivaizduoti, koks nuostabus kvapas pasitiko pristatymo svečius…

Slapta couture pusė – makiažas

Aukštoji mada daugelį domina tik dėl audinių, meistriškų siuvinėjimų bei dizainerių išmonės, tačiau nederėtų pamiršti ir sunkiai plušančių makiažo meistrų darbo, papildančio dizainerių vizijas geriau net bet kokie papuošalai ar bateliai. Šį sezoną profesionalūs visažistai išties padirbėjo puikiai – pasakiškai G. Valli kolekcijai jie sukūrė švytinčių akių (ar tai buvo rasos efektas?) makiažą su veidą dengiančiu tinkleliu, J. P. Gaultier manekenės tapo gundančiomis paryžietėmis, o „Dior“ modeliai buvo papuošti modernia „katės akių“ interpretacija naudojant neoninius atspalvius. „Chanel“ ir „Valentino“ meistrai ėmėsi neutralios klasikos, o „Maison Martin Margiela“ užkulisiuose jų turbūt išvis nebuvo, o jei buvo, tai galėjo džiaugtis alga už nematomą (o gal net neegzistuojantį) darbą.

Asmeninė įžvalga – deja vu jausmas Rafo Simonso debiuto metu

Apžvalgos pabaigai palikau savo asmeninį pastebėjimą apie mados savaitės svarbiausiu įvykiu tapusią „Christian Dior“ kolekciją, kurios mados pasaulis laukė daugiau nei metus. Taip, R. Simonsas per rekordiškai trumpą laiką „perkando“ „Dior“ archyvus bei sugebėjo mados namų klasiką pritaikyti savo minimalistiškam ir kiek futuristiškam stiliui, tačiau stebint pristatymo transliaciją mintyse negalėjau nuslopinti deja vu jausmo bei sau kartoti „tai jau mačiau ant „Jil Sander“ podiumo“. Ir iš tiesų – beveik viskas jau buvo matyta. Nestebino nei klasikiniai juodi kostiumai, nei paltai, nei suknelės… Žinoma, tai tik pirmoji belgų genijaus kolekcija vieniems garsiausių mados namų, tačiau jam jau derėtų susivokti, jog Paryžius su giliomis tradicijomis – ne Milanas, kur galima drąsiai brukti savo asmeninį stilių auditorijai.

Nuotraukos iš TFS, style.com, vogue.co.uk, vogue.it, vogue.com, fashionista, daylife, Dior Mag, Valentino

Bučkis