CR Fashion Book | Paryžietei žengiant į Niujorką

„Puslapis jau užverstas. Dabar atėjo metas ieškoti kažko naujo, nematyto – tiek man, tiek skaitytojams“,- interviu leidiniui „Women’s Wear Daily“ teigė Carine Roitfeld, neretai tituluojama dabartinės prancūziškosios mados krikštamote bei viena drąsiausių moterų šių dienų mados leidyboje. Daugiau nei prieš metus rašiau, jog jos keliai palikus vyriausiosios „Vogue Paris“ redaktorės postą – nežinomi, o pats žurnalas kartu su rusiškąja „Vogue“ versija veikiausiai skendės idėjinėje krizėje, tačiau tuo metu dar net nebuvo įmanoma įsivaizduoti, kaip per metus gali pasikeisti tiek vieno žmogaus likimas, tiek visa industrija. Paryžietiškojo „Vogue“ įvaizdis susitapatino su naujosios redaktorės Emmanuelle Alt asmeniniu stiliumi bei persismelkė jos įžvalgomis, rusiškojo „Vogue“ kokybė ir vertė smuko vos postą palikus Alionai Doletskayai (ji dabar – net dviejų „Interview“ versijų redaktorė), o C. Roitfeld sugebėjo įrodyti, jog vienas lauke – vis tik karys ir jau rengiasi savo asmeninio mados žurnalo „CR Fashion Book“ debiutui.

Sunku patikėti, kiek viena veikli bei įtakinga moteris gali pasiekti net netekusi vienos geidžiamiausių vietų visoje mados industrijoje. Reformavusi požiūrį į mados fotografiją bei laužiusi visas įmanomas taisykles, C. Roitfeld „Vogue Paris“ it feniksą prikėlė iš pelenų ir pavertė leidinį kelrode žvaigžde visai leidybos sferai. Drąsios fotosesijos, jauni talentai, Paryžiaus kaip aukštosios mados ir subtilios erotikos šventovės iškėlimas žurnalui lėmė neoficialų geriausios „Vogue“ versijos vardą, tačiau stereotipus neigusiai rusų kraujo turinčiai redaktorei kainavo postą. Taip paryžietė su šypsena veide pasakė „sudie“ mylimam miestui bei išvyko ten, kur matė daug perspektyvų vėl įsitraukti į mados sūkurį – Niujorką. Ne veltui lietuviai sako, jog savame krašte pranašu nebūsi.

Prieš pradėdama dirbti „Vogue“ redakcijoje, C. Roitfeld buvo žinoma stilistė, kuriai teko nemaža dalis laurų dėl Tomo Fordo sėkmės „Gucci“ mados namuose bei iš Peru kilusio fotografo Mario Testino žvaigždės iškilimo. Savo talentą pritaikiusi ne vienoje legenda tapusioje „Vogue Paris“ fotosesijoje, buvusi redaktorė nusprendė, jog verta atrinkti geriausias bei albumo forma įprasminti savo karjeros dešimtmetį. Taip gimė dabar jau kultiniu vadinamas „Irreverent“, kurio pavadinimas, išvertus iš anglų kalbos, reiškia pagarbos bei dėmesio stoką žmonėms bei dalykams, į kuriuos paprastai žiūrima itin rimtai. Tai – neabejotinas C. Roitfeld maišto, ištikimybės savo įsitikinimams simbolis, nes būtent visuomenės normas neigiantys darbai tapo jos vizitine kortele. Albumas, kupinas įspūdingų nuotraukų tiek iš redaktorės / stilistės kurtų fotosesijų, tiek iš jos asmeninio gyvenimo, persmelktas paryžietiškos dvasios, kurią sustiprina pačios C. Roitfeld pastabos bei ranka užrašyti komentarai. „Irreverent“ tapo įspūdingiausiu 2011-ųjų mados leidiniu bei gražia karjeros „Vogue“ pabaiga be pagiežos ar pykčio, tačiau su subtilia ironiška šypsena veide.

Naujajame C. Roitfeld gyvenimo puslapyje laukė ne tik albumas, tačiau ir sugrįžimas prie profesionalios stilistės darbo, išgarsinusio ją dar devintajame dešimtmetyje. Vieną pirmųjų šansų grįžti į mados olimpą jai suteikė „Chanel“ mados namų kūrėjas Karlas Lagerfeldas, kartą pasakęs, jog jei užsimerktų ir pabandytų įsivaizduoti tikrą paryžietę, mintyse neabejotinai iškiltų C. Roitfeld siluetas. Jis pasiūlė stilistei kartu rengti „Chanel“ 2011-ųjų rudens reklaminę fotosesiją su modeliu Freja Beha Erichsen, kuri daugeliui mados mylėtojų įsiminė dėl įdomios nuotraukų „būdelės“ temos, išskirtinių idėjų, kaip panaudoti klasikines mados namų baltas kamelijas. Daug dėmesio sulaukė ir dueto 2012-ųjų vasaros reklaminės nuotraukos, įkvėptos marinistinių retro stiliaus nuotraukų bei gimnastų pasirodymų. Po šių darbų sekė ir atsinaujinusi draugystė su Tomu Fordu (C. Roitfeld – naujosios jo reklaminės kampanijos stilistė), darbas su „Christian Dior“ bei naująja jų mūza Mila Kunis, kurią talentinga stilistė iš kasdienišką stilių mėgstančios amerikietės pavertė į tikrą septintojo dešimtmečio ikoną, tinkamą reprezentuoti vienus žymiausių bei prestižiškiausių mados namų pasaulyje.

Vis tik didžiąja naujiena tapo 2012-ųjų pradžioje pasirodę gandai, jog prancūzė planuoja rengti asmeninį mados žurnalą, už kurio turinį bei leidybą bus atsakinga pati. Kol mados apžvalgininkai spėliojo, kaip galėtų atrodyti drąsiosios C. Roitfeld būsimasis projektas, redaktorė kruopščiai ruošė jo viziją, o pavasarį internetinę erdvę pasiekė pirmieji „CR Fashion Book“ maketai bei oficialūs redaktorės komentarai. „Neslėpsiu, jog „Vogue“ praleistas laikas sukelia itin gražius prisiminimus, ten išmokau ne vieną vertingą pamoką, tačiau dabar atėjo metas išbandyti save. Žinau, kad su „Vogue“ konkuruoti būtų be galo sunku, tad nusprendžiau leistis į naujos koncepcijos paieškas“,- teigė redaktorė, prisimindami „Apple“ šūkį „Think Different“. Ir jai, rodos, pavyko – „CR Fashion Book“ pasirodys du kartus per metus (pirmasis numeris – jau rugsėjį), bus leidžiamas anglų kalba, o jo turinys bus skirtas ne įprastoms naujienoms ar gyvenimo būdo stiliaus rašiniams, bet giliam mados suvokimui, jos istorijai bei ateičiai tyrinėti. Kaip sakė pati redaktorė, tai turėtų būti leidinys, kurį skaitytojas norėtų saugoti metų metus.

Jau paskelbta, jog žurnalą leis už „V Magazine“ bei „VMan“ atsakinga kompanija „Fashion Media Group LLC“, kuri pirmajam „CR Fashion Book“ numeriui žada skirti 288 puslapius, net šimtą iš jų – reklamai. Žurnalas bus spausdinamas 50 000 vienetų tiražu bei kainuos 9,95 JAV dolerio. Tai nauja patirtimi tapo ir pačiai C. Roitfeld, nes būtent ji vaikščiojo į visus susitikimus su būsimais reklamos užsakovais (tarp jų – „Louis Vuitton“, Gucci“) bei įdėmiai klausė jų nuomonių apie būsimojo leidinio viziją. Tiesa, redaktorė susitikimais liko patenkinta, nes visi užsakovai labai teigiamai įvertino unikalią žurnalo struktūrą bei pareiškė, jog mielai rems šią išskirtinę idėją. Dar viena leidinio įdomybė – kiekvienas numeris turės savo temą. Jau žinoma, jog pirmoji bus „Obsession“, o fotografas Stebastianas Faena, įkvėptas 1966-ųjų prancūziško filmo “Who are you, Polly Magoo?”, sukūrė įdomią nuotraukų seriją, kurioje modelis Kati Nescher ant veidrodinių grindų tyrinėja savo veidą. Jau paruošti ir pirmieji straipsniai. Juos C. Roitfeld nusprendė publikuoti autorių gimtąja kalba, o vertimus pateikti leidinio gale: „Jei mums rašys Pedro Almodovaras, jo įžvalgas spausdinsime ispaniškai – taip išsaugosime rašinio autentiškumą, tačiau vertimas leis su autoriaus mintimis susipažinti ir anglų kalba.“ Pasak jos, tai „CR Fashion Book“ suteiks tikros knygos jausmą, o to mados industrija dar nematė.

Nors ir bus įdomu stebėti, kaip industrijos ekspertai įvertins leidinio debiutą, jau dabar galima teigti, jog C. Roitfeld, net žinant jos įtaką bei talentą, lengva nebus. Žinoma, ji visuomet ieško naujų veidų, naujų talentų, naujų idėjų, tačiau „CR Fashion Book“ skaudžiai smogs faktas, jog redaktorė negalės dirbti su didele dalimi savo mėgstamiausių fotografų, modelių bei stilistų. Kodėl? Tai jiems uždraudė daryti už „Vogue“ leidybą atsakinga kompanija „Conde Nast“, taip tik įrodanti, jog C. Roitfeld bei paryžietiškojo „Vogue“ skyrybos nebuvo tokios jau ir draugiškos. „Conde Nast“ dešimtims žinomų industrijos vardų liepė pasirašyti sutartis, kuriose numatytas punktas, jog už bendrus projektus su „CR Fashion Book“ grės veiklos apribojimai, baudos bei net sutarties nutraukimas. Taigi žurnalo puslapiuose tikrai nematysime nė vieno Mario Testino kadro, kurie puikiai išreikšdavo C. Roitfeld vizijas.

Galima tik pasidžiaugti, jog C. Roitfeld yra viena tų moterų, kurios savo entuziazmu, charizma bei talentu sugeba kurti didžius projektus, tad „CR Fashion Book“ bus neabejotinai vienas tų, kurie mados istorijoje bus paminėti aukso raidėmis. Taip, visą dešimtmetį kurtas popierinis svajonių Paryžius liko už nugaros, tačiau kartu su „CR Fashion Book“ prancūzė sau padės tikrai tvirtus pamatus Niujorko betono džiunglėse. O dabar mados pasaulis tiesiog laukia rugsėjo, o kartu su juo – ir asmeninės C. Roitfeld legendos tęsinio.

Nuotraukos – oficialūs „CR Fashion Book“ maketai, Terry Richardson blogas, Karlas Lagerfeldas/TFS, Tommy Ton/Jak & Jil

Bučkis