Niujorko mados savaitė F/W ’13 | Alexander Wang

Dreba rankos, išsiplečia akių vyzdžiai, su kiekvienu muzikos taktu šiek tiek sujuda visas kūnas – štai kokią fizinę reakciją lemia Alexanderio Wango šou transliacija. Skamba juokingai? Tik tuo atveju, jeigu neteko to patirti, ypač stebint naujausią rudens-žiemos 2013 pristatymą, kurio nekantriai laukė tiek dizainerio talento gerbėjai, tiek mados ekspertai. Vos prieš keletą mėnesių paskelbtas naujuoju „Balenciaga“ mados namų kūrėju, A. Wangas šiuo metu gyvena tarp Niujorko, kur rūpinasi asmenine linija, bei Paryžiaus, kur atidžiai studijuoja legendinių ispanų mados namų archyvus bei ruošiasi vienam laukiamiausių debiutų pastaruoju metu. Darbo padvigubėjo, dėmesio taip pat, tad ar talentingasis Niujorko vaikis sugebės pateisinti lūkesčius bei nustebinti skeptikus abiejose Atlanto pusėse? Atsakymą į klausimą iš dalies pateikė vardinės dizainerio linijos kolekcijos pristatymas Niujorko mados savaitės metu – griežta bokso tema, įspūdinga modelių atranka, ryški „Balenciaga“ įtaka bei, galima drąsiai teigti, viena stipriausių 29-erių metų amžiaus dizainerio kolekcijų. Jau dabar vasario 28-ą, „Balenciaga“ pristatymo dieną, galite pasižymėti raudonai – šį sezoną A. Wangas žada parodyti viską, ką sugeba.

Kai tik sekmadienį šiek tiek po vidurnakčio prasidėjo pristatymo transliacija, pirmiausia žvilgsnį prikaustė ne būrys stilingų įžymybių (Terry Richardson, Zoe Kravitz, Alison Mosshart), o pati aplinka. Šou vyko XX-ojo amžiaus pradžioje statytame Cunard pastate, kuris tuo metu simbolizavo spartų JAV augimą bei Niujorko tapimą vienu judriausių pasaulio miestų bei uostų. Šis pastatas buvo skirtas biurams bei uosto reikmėms, tad Renesanso stiliumi dekoruotose salėse galima išvysti ne vieną elementą, siejamą su vandenynu: jūros žvaigždes, jūros arkliukus, kriaukles, sirenas. Žinoma, didinga erdvė A. Wango pristatymui suteikė ypatingą atmosferą, nes tarsi susijungė senasis bei modernusis Niujorkas – lubų bei sienų puošyba ir apšvietimo technika bei didelis baltas podiumas.

Užgęsta šviesos, svečiai nutyla bei susėda į savo vietas, pasigirsta filmo „Rokis 3“ daina „Eye of the Tiger“ ir visiems pristatymo stebėtojams – tiek Niujorke, tiek visame pasaulyje prie kompiuterių ekranų – pasidaro aišku, kad A. Wangas pasirengęs kovai. Šią idėją tik patvirtinta ant podiumo pasirodę modeliai su kailinėmis bokso pirštinėmis, tik veidą atidengiančiais galvos apdangalais, masyviais vilnos mišinio paltais bei odiniais sijonais. Šį sezoną A. Wango moteris nusiteikusi rimtai – šiandien Niujorkas kovoja su Nemo šalčiais bei pūgomis, o kitą žiemą ši mūza kovos su savo silpnybėmis, todėl dizaineris ypatingą dėmesį skyrė galios simboliams – kailiui, odai, griežtai pilkai spalvai. Itin svarbus buvo ir masyvumas – gležnas rankas tarsi nusvėrė didelės pirštinės, o liaunus pečius dengė dideli vyriško stiliaus paltai su specialiai pažeminta liemens linija.

Nors kolekcijoje netrūko derinių su tiesaus kirpimo klasikinėmis kelnėmis, o visą pristatymą užbaigė baltas manekenės Malgosios Belos pristatytas kelnių kostiumas, patys stipriausi modeliai buvo sijonai. Juos dizaineris siūlė siūti iš sunkaus sidabrinio kailio ar juodos odos, dengiančius kelius. Nemažai dėmesio skirta ir suknelėms, kurių sudėtinga konstrukcija bei baltas apvadas šiek tiek priminė paskutinę „Balenciaga“ kolekciją, tačiau nestokojo ir „wangiško kietumo“.  Tiesa, ar ši kolekcija išties „dėvima“, parodys tik laikas bei kai kurių modelių adaptacija pardavimui – dalis paltų bei megztinių atrodė nuostabiai, tačiau kai kurie kombinezonai bei suknelės tarsi varžė manekenių judesius.

Niujorko aksesuarų karaliumi ne kartą vadintas A. Wangas šioje srityje nenuvils ir kitą rudenį – CFDA apdovanojimą už aksesuarus laimėjęs kūrėjas pristatymo metu parodė ne tik jau aptartas kailines boksininko pirštines su juodos odos apyranke, bet ir naują rankinės modelį, sudarytą iš trijų skyrių ir dėl trumpos rankenos šiek tiek primenantį krepšelį. Ar tai atrodo patogiai? Taip. Patraukliai? Abejoju. Dar vienas ginčytinas sprendimas – šou metu matyta avalynė. Tai buvo arba vilnonių kojinių bei sandalų derinys (Jau galime nustoti kritikuoti tokį duetą mėgstančius vyrus? Ne.), arba įspiriami platforminiai aukštakulniai su išverstomis blauzdinėmis. Kiek geriau atrodė finalinės pristatymo dalies metu demonstruoti aukštakulniai su asimetriškais išpjaustymais bei dailia pakulne.

Dėmesį verta atkreipti ir į A. Wango išskirtinius žaidimus su audiniu. Nors įdomi audinio persukimo (nežinau, kaip kitaip tai reikėtų pavadinti) detalė buvo taikyta jau „pre-fall“ kolekcijoje, šįkart dizaineris šią techniką išbandė ne su džersiu, o su perregimais audiniais, šilku, vilna. Puikiai atrodė ir architektūriškai tarsi origami figūrėlės išlankstytas audinys, kuris tarsi parodė, kad A. Wangas tikrai ne vieną savaitę praleido tyrinėdamas „Balenciaga“ archyvus. Itin įdomus sprendimas – rankoves turinti palaidinė, kurios kaklo linija atrodo tarsi užmestas šalis, tad dalis pečių lieka apnuoginta. Nors tai, žinoma, šiek tiek primena buvusio „Balenciaga“ kūrėjo Nicolas Ghesquiere braižą, nenustebčiau, jeigu šitokios subtilios, tačiau akį traukiančios detalės taps ir debiuto Paryžiuje ašimi – po Hedi Slimane fiasko „Saint Laurent“ A. Wangui vertėtų pradėti nuo saugesnių sprendimų.

Vienas svarbiausių bei, drįstu teigti, geriausiai apgalvotų šios kolekcijos akcentų – modelių makiažas bei šukuosenos. Nors, kaip teigė pristatymo vietoje dirbę grožio meistrai, merginų veidai liko „wangiški“ (supraskite – beveik nepaliesti makiažo), buvo naudota šiek tiek sidabro spalvos šešėlio bei matinį efektą suteikiančios pudros. Esminė įvaizdžio įdomybė – atgal sušukuotų bei surištų plaukų šukuosenos, kurias papildė raudoni šinjonai. Kaip sakė pats A. Wangas, juos įkvėpė jo mūza – ukrainietė manekenė Irina Kravchenko bei jos „konjakinė“ plaukų spalva. Galbūt kai kam tai primins prieš metus „Prada“ mados namų pristatytą spalvotų plaukų galų idėją, A. Wango išpildymas gerokai grafiškesnis, įdomesnis bei, žinoma, lengviau pritaikomas.

VIDEO

Nuotraukos style.com, models.com

Bučkis