Resort 2014 | Chanel kelionė Paryžius-Singapūras

„Mėgstu keliauti, tačiau ne kaip turistas. Kelionės man reiškia darbą, aš nemėgstu jaustis izoliuotas“, – „Vogue“ žurnalistei teigė „Chanel“ mados namų dizaineris Karlas Lagerfeldas, naujausia savo tarpsezoninių kelionių stotele pavertęs Singapūrą. Sunku kūrėjui nepritarti – kiekviena „resort“ ir „pre-fall“ kolekcija tampa didele švente vien dėl pasirinktos egzotiškos lokacijos, kurios grožį vokietis nepriekaištingai interpretuoja neperžengdamas „Chanel“ stilistikos ribų. Žinoma, kintantis ekonominis klimatas verčia vis daugiau dizainerių atsigręžti į Rytų šalis, tačiau K. Lagerfeldas negalėjo praleisti progos „Chanel“ klasikai suteikti naujų bruožų. Prieš daugiau nei trejus metus pakvietęs susipažinti su „Chanel“ moterimi Šanchajuje, šįkart K. Lagerfeldas pasirinko švelnesnę ir įvairių kultūrų mišiniu tapusią Singapūro aplinką. Nors ši kolekcija stokoja itin ryškių kultūrinių akcentų, ji pagerbė prieš šimtmetį pasirodžiusią pirmą Gabrielle Chanel aprangos kolekciją ir įrodė, kad originalioms idėjoms amžius nėra svarbu.

Vieta ir idėja

„Tarpsezoninės kolekcijos nebėra skirtos tik prabangioms kelionėms. „Chanel“ po pasaulį keliauja, nes visuomet galima aptikti dar neaplankytų vietų. Pristatymai vyko Europoje, Amerikoje, tad atėjo laikas ir Rytams“, – naujosios resort kolekcijos pristatymo užkulisiuose Singapūre pasakojo „Chanel“ mados namų dizaineris Karlas Lagerfeldas. Kodėl Singapūras? Juk panelė Chanel ten niekada nesilankė, sunku rasti ir didmiesčio sąsajų su paryžietišku mados namų stiliumi. Vis tik K. Lagerfeldas puikiai supranta, kad Azija – sparčiai auganti rinka, tad Singapūre galima apsilankyti net trijuose „Chanel“ salonuose.

Taip pat K. Lagerfeldas šiuo pristatymu priminė 1913-uosius, kai Dovilyje G. Chanel atidarė savo pirmąjį drabužių saloną – drabužių, kuriuos įkvėpė sportinis stilius, vyriški kirpimai bei netipiški neprabangūs audiniai. Savo kolekcija bei kvietimo eskizu vokietis siekė pabrėžti, kad prieš šimtą metų jaunos prancūzės pristatytos idėjos gali būti aktualios ir šiandien, o kai kurie siluetai vis dar atrodo labai moderniai. Taigi prieš šimtmetį pasaulyje tebuvo vienas „Chanel“ salonas, o šiandien prekės ženklą galima drąsiai vadinti globaliu ir pripažintu prabangos simboliu.

Norėdamas įprasminti ypatingą datą, dizaineris Singapūre pristatė ir naujausią savo režisūrinį darbą – trumpametražį filmą „Once Upon a Time…“, kuriame pasakojama apie pirmąsias salono Dovilyje dienas ir inovatyvias G. Chanel idėjas. Pagrindinį dizainerės vaidmenį atlieka mados namų veidas aktorė Keira Knightley, išvysti galima ir modelius Stellą Tennant, Lindsey Vixson.

Kolekcija

Prieš pusmetį mados elitą nustebinęs įspūdinga škotiškos pilies aplinka, šįkart K. Lagerfeldas svečius pakvietė į mažiau prabangią industrinę erdvę, kuri simbolizavo Singapūro priklausymą Didžiosios Britanijos imperijai nuo XIX-ojo amžiaus vidurio iki 1963-ųjų. Todėl neverta stebėtis ant podiumo išvydus vieną kitą britiškos stilistikos elementą, taip pat – kriketo detalių. Britų žaidimą pamilę rytiečiai jį žaidžia iki šiol, tad K. Lagerfeldas tris modelius skyrė tradicinei kriketo aprangai ir pritaikė kriketo aksesuarus.

Deja, peržvelgus kolekcijos nuotraukų rinkinį būtų sunku pastebėti išskirtinai Singapūro kultūrą atspindinčių detalių. Šią misiją vykdo nebent juodai balti raštai, kurie, pasak „Style.com“ apžvalgininko Matthew Schneier, primena pintas langų uždangas, ar susiaučiami ilgi sijonai.

„Specialiai šalies kultūra nesidomėjau, tačiau aptikau XIX-ojo amžiaus pabaigos nuotrauką, kurioje vietinis žvejys dėvi baltą keturių kišenių švarką, puoštą juodomis pintomis juostomis. Šis vyras dėvėjo „Chanel“, kai „Chanel“ net nebuvo!“ – pasakoja K. Lagerfeldas.

Vis tik itin svarbu paminėti, kad nemaža dalis milžiniškos 80-ies modelių kolekcijos dalis buvo skirta tam, ką G. Chanel pardavinėjo savo salone Dovilyje ir kokias revoliucines idėjas ten pristatė. Kaip teigė pats dizaineris, pirmasis ant podiumo pristatytas derinys (ilgas tiesaus kirpimo megztinis, platėjančios kelnės ir perlų vėrinys) bene tiksliausiai atitinka panelės Chanel vyriškos mados taikymo moterims idėjas 1913-aisiais. Nebuvo pamiršta ir tai, kad legendinė dizainerė dievino derinti priešingybes, tad tikri perlai žibėjo šalia netikrų deimantų.

K. Lagerfeldas teigė, kad karjeros pradžioje G. Chanel buvo geriau žinoma dėl savo nėrinių, o ne dėl tvido, tad kai kurios ant podiumo demonstruotos suknelės buvo gausiai puoštos šviesiais nėriniais bei siuvinėjimais, o jų kirpimas atitiko pastaruoju metu atgimusią „flapper“ stilistiką – ilgis iki blauzdų vidurio, siluetas tiesus. Dizaineris nevengė ir ilgų sijonų, kuriuos derino su įmantriais „perrišto“ kulno bateliais bei šmaikščiomis „No. 5“ kvapo butelio formos vakarinėmis rankinėmis.

Itin daug dėmesio šioje kolekcijoje skirta audiniams bei netradicinėms faktūroms. Edinburgo kolekcijoje drąsiai naudojęs įvairiausius spalvų derinius, šįkart K. Lagerfeldas pasirinko ganėtinai neutralią paletę (juoda, balta, pieno, dramblio kaulo, tamsiai mėlyna, smėlio) ir įdomias medžiagas – kašmyrą, nėrinius, tiulį, sunkiai apibūdinamą pynimui tinkamą audinį. Neabejotinai įdomiausia pristatymo dalis – drabužiai, sukomponuoti iš baltų plunksnų ir raukinių, tačiau vietomis… tapyti juodu laku.

Nors ši kolekcija išties didelė bei komerciškai patraukli, po nuostabaus darbo Edinburge iš „Chanel“ mados namų buvo galima tikėtis šio to įspūdingesnio. K. Lagerfeldo idėja prisiminti pirmąjį G. Chanel aprangos saloną bei tam net skirti filmą – pagirtina, tačiau nepakankamai išnagrinėta Singapūro kultūra verčia klausti, ar tikrai reikėjo pristatymą rengti Rytuose, kai tinkamesnė vieta būtų buvęs Dovilis.

[nggallery id=11]

Užkulisiai + Detalės

Makiažas

Aprašant „Chanel“ pristatymą nepaminėti makiažo būtų nuodėmė, nes mados namai kiekvienąkart ne tik sukuria nedidelį stebuklą, tačiau ir diktuoja grožio tendencijas. Šiam pristatymui visažistas Peter Phillips, atsakingas už manekenių išvaizdą ant podiumo, visą dėmesį nusprendė skirti akims – jos buvo įrėmintos juodu ir ryškiai mėlynu pieštuku, tiek vidinė, tiek išorinė linija buvo pratęsta, o bendras efektas atrodė truputį netvarkingai. P. Hillipsas tušu išilgino tik viršutines blakstienas, taip pat švelniai paryškino antakius. Oda palikta beveik nuoga (naudota tik nauja mados namų kolekcija „Les Beiges“), o lūpos sudrėkintos balzamu. Įdomu tai, kad P. Phillipsas pabrėžė šio įvaizdžio grafiškumą bei paprastumą, nes svarbiausia turėti du didelius storą liniją brėžiančius pieštukus ir, žinoma, nepamiršti šį sezoną itin madingų mėlynų akcentų.

Pristatymo video

Nuotraukos Chanel News, Vogue.com, Style.com

Bučkis