Valentino S/S 2015 | XXI a. prerafaelitės

Koks yra vyraujantis šiuolaikinis moters įvaizdis mados fotosesijose, reklaminėse kampanijose, ant podiumų? Dažniausiai tai – stipri šiuolaikinė moteris, nebijanti savęs išreikšti moderniu griežtos konstrukcijos drabužiu, drąsiai žvelgianti į kamerą ir savo moteriškumą maskuojanti greita eisena bei statiškomis pozomis. Tarsi priešprieša pernelyg seksualiam tradicinių reklamų įvaizdžiui, ji parodo, kad moteris niekuo nenusileidžia vyrui ir perima geriausias abiejų lyčių savybes.

Dėl to kartais pasidaro labai įdomu mados vizualikoje atrasti išimčių, moterį vaizduojančių kaip itin efemerišką, jautrią būtybę, tarsi nužengusią iš XIX a. paveikslo. Ji tokia atsiskleidžia fotografų Paolo Roversi ar Camillos Akrans darbuose, meno kūriniu tampa stilistės Grace Coddington, dizainerių Elie Saabo, Johno Galliano rankose. Fotografo Michalo Pudelkos sukurta „Valentino“ mados namų pavasario-vasaros sezono kampanija – tarsi prerafaelitų tapytojų meno citatų rinkinys, supintas su Sofios Coppolos filmo „Jaunosios savižudės“ stilistika. Paslaptingai rami pajūrio erdvė, paaugliškos išvaizdos merginos, blanki šviesa ir tušti žvilgsniai į tolį. Žiūrint į kiekvieną nuotrauką sunku negalvoti apie tyliai dramatišką Šekspyro Ofelijos paveikslą ar mitines nimfas. Vienas gražiausių šiuolaikinės mados fotografijos pavyzdžių? Be abejo.

VALENTINO

PAVASARIS-VASARA 2015

FOTOGRAFAS | Michal Pudelka

STILISTAS | Karl Templer

MODELIAI | Vanessa Moody, Hedvig Palm, Maartje Verhoef, Grace Simmons, Clementine Deraedt

Nuotraukos TFS

X