Milano vyrų mados savaitė rudeniui ’10 | Pirma diena

Naujausios kolekcijos, dizainerių idėjos šaltajam sezonui, būsimi must-have pasiūlymai, elegantiškiausi pasaulio miestai, pristatymų svečiai, bemiegės naktys laukiant pirmųjų nuotraukų bei nekantrus priminimų pypsėjimas, skelbiantis, kad už penkių minučių internete bus galima stebėti dar vienos kolekcijos transliaciją. Mados savaitė po truputį keičiasi bei vis glaudžiau bendrauja su internetu, tačiau įdomumo tikrai ne ką mažiau. Vakar Italijos mados sostinėje Milane prasidėjusi vyrų mados savaitė rudens/žiemos 2010-2011 metų sezonui jau sugebėjo ir sužavėti, ir nustebinti.

Burberry Prorsum

Militarizmas, tradicinė britiška elegancija, šiek tiek natūralumu alsuojančio kaimiško stiliaus bei išgrynintas modernus Burberry dizainerio Christopher Bailey požiūris į vyrų madą. Būtent šių sąvokų darna bei nepriekaištingas praeities-dabarties-ateities derinys ir atsispindėjo naujausioje Burberry mados namų vyrų kolekcijoje, neabejotinai tapsiančia viena iš mano TOP5 sezono kolekcijų.

Kas mane taip sužavėjo? Visų pirma šiek tiek nustebau, jog tradiciniais lietpalčiais garsėjantys mados namai nepabijojo truputį pakeisti ir į antrą planą nustumti vizitine kortele tapusio modelio. Žinoma, matėme ir akiai įprastų per liemenį suveržiamų bei itin tiksliai sukirptų lietpalčių modelių, tačiau kolekcijos arkliuku tapo didelis masyvus kareiviškas paltas virš kelių su stambiomis sagomis ir grakščia, tačiau ne ką mažesne apykakle, puošta dirželiais bei kailiu. Paltai buvo siūti tiek iš grubios vilnos, tiek iš ryškiaspalvės odos, nors bendra spalvų paletė šįkart buvo labai rami bei elegantiška (mėlyni, pilki, rusvi tonai) ir ryškūs gelsvi akcentai ją tik tuputį pagyvino.

Dar vienu siurprizu tapo dizainerio parinkta avalynė. Vakar šios kolekcijos pristatymą stebėjau internetu, tad operatoriui stambiu planu parodžius Burberry ilgaaulius likau tiesiog be žado. Taip, mados namų kolekcijose teko matyti ir sportinio stiliaus batelių, ir elegantiškų lakinių modelių, tačiau tokių botus primenančių ir šviesiu kailiu iš vidaus puoštų ilgaaulių tikrai nesitikėjau.

Taigi priekaištų šiai kolekcijai tikrai neturiu, tačiau akylesniems madų savaičių stebėtojams turiu klausimą. Ar nepastebėjote, kad metalinėmis detalėmis puošti paltų rankogaliai bei pečiai šiek tiek neprimena Hugo by Hugo Boss vasaros 2010 kolekcijos idėjos?

Dolce & Gabbana

„Kolekciją įkvėpė Giuseppe Tornatorės filmas Baaria, pasakojantis apie mūsų šaknis bei širdžiai mieliausią Italijos vietą – Siciliją. Žinome, kad be praeities nebus ateities, tad nevengėme tradicinių Italijos vyriškų apdarų, tačiau šiuos iš pažiūros paprastus bei nerūpestingai atrodančius drabužius siuvome labai atsakingai, daug dėmesio skyrėme naujausioms technologijoms“,- taip apie naujausią savo kolekciją kalbėjo dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana.

Žinoma, kad Sicilijos tema bei tvirtas Italijos valstietis jau yra tapę mados kūrėjų dueto tradiciniu įkvėpimo šaltiniu, tačiau neslėpsiu, kad ši kolekcija mane nuvylė. Joje vis dar jaučiame dizainerių norą kuo įvairiapusiškiau atskleisti bei išnagrinėti mezginių techniką, tamsią ir šiek tie purviną spalvų paletę, paprastą, bet kartu ir savotišką trauką turintį stilių, bet atrodo, kad tiek didelius megztinius, tiek velvetines liemenes, tiek nerūpestingai priderintas kepuraites jau matėme. Ar Dolce & Gabbana ištiks Armani likimas, kai kiekvieną sezoną matome žaidimą vis ta pačia tema? Tikiuosi, kad ne, nes begalė stilingų vyrų bei įkvėpti galinčių kultūrų yra ir už Sicilijos ribų.

Jil Sander

Minimalizmo dievas Raf Simons sąvoką paprasta yra tai, kas nepaprasta vėl pakėlė į aukštesnį lygį. Nors dauguma dizainerių ties moderniu ir išgrynintu stiliumi stengiasi neužsibūti ilgiau nei du-tris sezonus, Jil Sander mados namai įstabiai tyromis, tačiau konstruktyviomis kolekcijomis stebina nuo pat įkūrimo 1973 metais. Kaltas vokiškas pedantizmas bei minimalizmas? Net neabejoju, tačiau reikia tikrai nemažai pastangų, kad ilgainiui jis netaptų tiesiog nuobodžiomis klasikos variacijomis.

Šį sezoną R.Simons nusprendė pamiršti prieš metus puoselėtą išgaubtų formų ir banguojančio silueto idėją ir pasirinko šiek tiek trapecišką siluetą su medžiagos iškarpymo bei aplikacijų dekoracijomis. Jei dizaineris siuvo klasikinį kostiuminį švarką, užsegimą šiek tiek pakreipė bei padarė įstrižą, blankios spalvos audinį pagyvino kišenių atlapus primenančiais prisiuvimais.

Beje, buvo atsisakyta ir ryškesnių (ruda, žalia) spalvų intarpų, tad nuspręsta eksperimentuoti su netaisyklingos formos apykaklėmis bei šokiu tokiu permatomumu, skirtingų faktūrų derinimu. Man turbūt labiausiai patiko idėja tradicinio kirpimo šviesiai mėlynus marškinius papuošti netaisyklingos formos pilku „blynu“-aplikacija kišenės vietoje. Taigi dabar beliko vienintelis klausimas: kaip šios idėjos bus pritaikytos moterų kolekcijoje?

Nuotraukos GQ ir Vogue

Bučkis