Milano vyrų mados savaitė rudeniui ’10 | Antra diena

Nors pristatau dar tik antros Milano mados savaitės dienos dizainerių kolekcijas, galima drąsiai teigti, jog tendencijų užuomazgos jau formuojasi. Ne vienoje kolekcijoje teko matyti įspūdingas apykakles, trapecijos formos paltus, itin daug mezginių, šiltų rusvų ir smėlio atspalvių, skirtingų faktūrų derinių. Tačiau drąsiai prognozuoti dar gerokai per anksti, tad tiesiog kviečiu peržiūrėti dar tris vakar Milane pristatytas kolekcijas, kurios, tiesą pasakius, nustebino mados namams nebūdingu nauju braižu.

Bottega Veneta

Ar čia Bottega Veneta? Tikrai? Jei taip, kur tada dingo tas lengvą ir ramų elegantišką stilių mėgstantis italas, dėvintis velvetines kelnes, dailų megztinį, rankose laikantis vyno taurę bei skaitantis pasaulio literatūros klasiką? Atrodo, jog ant podiumo užlipo iki šiol slėpta aktyvioji bei jaunatviškoji jo pusė, kuri ryte su želė formuoja įspūdingą šukuoseną, dėvi džinsus bei prie jų derina įspūdingą gobeleną primenantį švarką. Drąsu? O gal tiesiog inovatyvu?

Ne paslaptis, jog šį sezoną mados namų dizaineris Tomas Maier siekė atkreipti jaunesnių mados gerbėjų dėmesį bei parodyti, kad Bottega Veneta nėra tik nuobodus liukso klasės ženklas. Naujojoje kolekcijoje matome susijungusius sportinį, klasikinį itališkai elegantišką bei, drįsčiau teigti, amerikietišką kaubojų stilius. Pirmoji pristatymo dalis atspindėjo jauną bei aktyvų miestietį, sportinį stilių puikiai pagyvinantį šalikais bei nepriekaištingais odiniais švarkeliais, antroji parodė, kaip šiuolaikiniai vaikinai išgauną lengvą kasdienišką, tačiau elegantišką stilių ir derina džinsus su švarkais, o trečioji, ryškiausia bei neabejotinai įspūdingiausia, sukūrė velnio nešto bei pamesto italo įvaizdį. T.Maieris tikrai nustebino ryškiais švarkais, raštuotomis kelnėmis, lakiniais bateliais bei žaismingais kaspinėliais po marškinių apykakle. Modeliai atrodė it tikri podiumų Liuciferiai, ar ne?

Tiesa, vis tik ši kolekcija turėjo vieną didelė minusą – rankinių trūkumą. Būtent dėl jų žinomi ir visame pasaulyje garsūs mados namai padarė tikrai didelę klaidą, nes matėme tik keletą blankių rankinių vietoje viso nuostabių intrecciato pynimų rinkinio.

Prada

Miuccia Prada žino, kaip surengti įspūdingą pristatymą, kuris atspindėtų ne tik ant podiumo pristatomus drabužius, bet ir visą kolekcijos įkvėpimo šaltinį, temą, idėją. Ji pasitelkia didžiules tuščias erdves, jas dekoruoja, pasirūpina nepriekaištingu apšvietimu bei tobulai tinkančiu garso takeliu. Vakar internetu tiesiogiai stebėjusi šį pristatymą minutei kitai užsižiūrėdavau net ne į pačius drabužius, bet į pačią aplinką, įspūdingai išrangytas svečių suolų linijas, sienų dekorą, įsiklausydavau į puikų (Oasis, Nirvana) garso takelį. Manote, jog tai nukreipia dėmesį nuo pristatymo esmės – drabužių? Drįsčiau ginčytis, nes šios mažos, bet reikšmingos smulkmenos padeda geriau įsigilinti į dizainerės idėją, ateinančio sezono viziją, pasiūlymus bei pačią drabužių dvasią.

Taigi kokia buvo šios kolekcijos idėja? Jaunystė, devinto-dešimto XXa. dešimtmečių Anglija, energija, nuslopintas, bet į formą koncentruotas Prada braižas. Ne, šįkart nematėme žemę šluojančių odinių paltų ar vos krūtinę dengiančių permatomų palaidinukių. Prada vyras renkasi klasikines bei laikui nepavaldžias detales, tačiau nepamiršta, kad jei jau renkiesi tokius mados namus, tai nuobodžiai atrodytų būtų paprasčiausia nuodėmė. Tą suprato ir pati dizainerė, tad elementariausi trapecijos formos paltai, akcentuota apykaklės linija bei megztiniai buvo perdirbti bei pritaikyti unikaliam Prada braižui, tad netrūko nei medžiagos persluoksniavimo, nei kontrastingų ilgių, nei itin ryškių spalvų ar raštų, šiai ganėtinai neutraliai kolekcijai įpūtusių gyvybės.

Gianfranco Ferre

Susipažinkite su naujuoju Ferre vyru. Ne, jis nebesitaikstys su minimalizmo tendencijomis ar kuo kuklesniais ir funkcionalesniais modeliais. Jam įgriso nuolatinė ekstravagancijos ar prabangos baimė, būtinybė puoselėti tradicinį mados namų stilių bei atrodyti tiesiog tvarkingai ir dailiai. Šį sezoną jis maištauja ir atranda naują kryptį – maksimalizmą, prabangą, rock’n’roll’ą, gėdingą puošnumą ir nepadorų blizgesį. Ir, po galais, jam tai puikiai tinka!

Taip, mados namai turbūt pirmą kartą atrado maxi ilgį, žemę šluojančius paltus, kailį, blizgesį ir visiškai naują klasikinio stiliaus atmainą. Atkreipkite dėmesį į kostiumus – net jie šįkart dekoruoti liemens diržu, įspūdingais audiniais. Tokie pat ir kailiniai paltai, ilgi kailio šalikai, net kailio liemenės bei rampų šviesoje blizgantys odos apsiaustai. Prabangu, tačiau labai Ferre, nes visad architektūriškomis formomis garsėję mados namai šįkart žaidė ne su pačiu modeliu, bet su audiniu, jo sukirpimo bei kritimo galimybėmis. Taigi gal prabangos bei glamūro čia ir daug, tačiau viskas perteikta taip, kad šis netikėtas pokytis mados namų kliento per daug nešokiruos. Truputis blizgesio juk dar niekam nepakenkė… jei blizga ne kailis ir šalia nėra PETA aktyvistų.

Nuotraukos Vogue, GQ

Bučkis