Paryžiaus vyrų mados savaitė rudeniui ’10 | Trečia-ketvirta dienos

Rašydama paskutinį įrašą, skirtą vyrų kolekcijų apžvalgai, nejučia pagalvojau, jog vis tik šios kelios vyrų madai skirtos dienos mano mados savaičių tvarkaraštyje užima ypatingą vietą. Kodėl? Gal ir nuskambės keistokai, tačiau vyrų aprangą man aprašyti gerokai maloniau ir lengviau nei moterų, nes matomą vaizdą iškart galiu vertinti ne pagal praktiškumą (didžiausias vyrų mados pliusas – beveik visi modeliai lengvai dėvimi ir nesunkiai pritaikomi kasdienai, ko tikrai nepasakysi apie moterų madą), o pagal estetinį vaizdą, paties kasdienio garderobo elemento originalumą bei atnaujinimo pavykimą, nešališką meilę pačiam drabužiui, o ne jo dizainerio asmenybės kultui (net ir garsiausių mados namų vyrų linijas kuria ne ikonomis tapę moterų kolekcijų kūrėjai, o tiesiog kuklūs kasdienės aprangos virtuozai). Taigi su šiokiu tokiu liūdesiu pristatau Jums paskutinę vyrų mados savaitės rudeniui-žiemai 2010‘2011 kolekcijų apžvalgą iš Paryžiaus.

Lanvin

Balansavimas ties rafinuoto džentelmeniškumo bei apdriskusio ateities kovotojo riba. Naujoji mados namų kolekcija atspindi šiandieninio vyro norą atrodyti elegantiškai ir moderniai išvengiant saldumo ar nereikalingų detalių. Uždavinys sunkus, tačiau dizaineriai Alber Elbaz bei Lucas Ossendrijver su juo susitvarkė tiesiog nepriekaištingai. Tamsi ir netgi kiek purvina spalvų paletė (tamsiai pilki, metališkai juodi, rūdžių rudi, smėlio, plytiniai raudoni tonai) leidžia sugriežtinti iš pažiūros lengvai krintančią ir itin švelniais kampais sukirptą medžiagą, tačiau prideda jai savotiško neišbaigtumo žavesio, o įdomus audinių sluoksniavimas, ilgių kontrastai, it tekantis vanduo atrodančios draperijos neleidžia pamiršti, jog matome su niekuo nesumaišomą Lanvin mados namų braižą.

Kuo mane ši kolekcija nustebino? Dizaineriams pavyko paryžietiškai romantišką ir kiek vėjavaikišką stilių supinti su militaristinėmis detalėmis bei išgauti unikalų mišinį, švelnų svajoklį paverčiant revoliucionieriumi su užtrauktukais dekoruota odine striuke, o pikto kario išvaizdą pagyvinant lengvai krintančiomis kelnėmis bei plevėsuojančiu paltu. Tiesa, būtent įvairūs švarkai bei paltai ir buvo kolekcijos ašis. Ilgi ir plonyčiai, trumpesni ir suveržiami per liemenį, griežtų formų ir it nelygiai nukirpti – visi Lanvin vyrui šįkart tiko nepriekaištingai. Tikiuosi, jog mados namai ir toliau puoselės šį įvaizdį bei nesugalvos grįžti prie per saldaus ar neperžengs karinio stiliaus ribų.

Hermes

Tiesiog privalau pacituoti žurnalo GQ kritikų kolekcijos apibūdinimą: „Koks yra prancūziškas „jaunų ir turtingų“ vaikinų aprangos variantas? Kostiumai, primenantys kažką iš tavo paties spintos, tačiau sukirpti ne amerikietiškuoju, o jaunatviškesniu būdu (šiek tiek siauriau).“ Neslėpsiu, jog panašų įspūdį susidariau ir aš. Jaunąjį vakarėlių prancūzą šįkart iš rampų šviesos išstūmė nerūpestingas stileiva. Tik įdomu, ar ilgam…

Galima drąsiai teigti, jog ši kolekcija tiesiog parodė, kaip dailus švarkas, Hermes šalikėlis bei žvilgsnis iš po suveltų plaukų gali padaryti žymiai didesnį įspūdį nei architektūros šedevrus primenantys mados kūriniai. Jauni vaikinai, dėvintys šalius samanų spalvos švarkus, švelniai siaurėjančias pilkas kelnes bei megztukus paraitotomis rankovėmis šioje kolekcijoje atrodė ne kaip silpnos baltarankės būtybės, bet kaip savimi pasitikintys naujojo auksinio jaunimo atstovai, kurie tiesiog žino, jog švelnus kašmyro megztinis kartais atrodo geriau už prabangiausią kostiumą.

Dunhill

Štai ir vieni iš mano mylimiausių vyriškų mados namų, tiesiog negalintys nuvilti tokios Džeimso Bondo bei klasikinės anglų elegancijos gerbėjos kaip aš. Klasikinės, bet nenuobodžios spalvos, griežti, tačiau visad moderniomis detalėmis papildyti siluetai, formalūs, bet jokiu būdu nenuobodūs deriniai. Ši kolekcija tikrai nėra išimtis.

Taigi kuo šįkart nustebino Dunhill? Jei nuoširdžiai, tai niekuo, tačiau fantazijos mados namų dizaineriui Kim Jones pavydėti galėtų kiekvienas mados kūrėjas. Kodėl? Įsivaizduokite paprastą pilką kostiumą. Jį Jums reikia atnaujinti maždaug trisdešimčia skirtingų, tačiau tą pačią temą atitinkančių būdų. Misija neįmanoma, tačiau tik ne K.Jonesui. Šįkart pilkasis Dunhill kostiumas buvo derinamas su įspūdinga tabako spalvos avalyne, kalnų aprangos aksesuarais, šio sezono favoritais rudais atspalviais, ilgomis ir kelnių pabaigą slepiančiomis šiltomis kojinėmis. Įdomiai atrodė dizainerio pasiūlyta proporcija, viršutinę aprangos dalį paliekanti laisvą, o kelnes į pabaigą vis labiau siaurinanti. Paprasta, bet genialu, ar ne?

Raf Simons

Žaidimas su forma bei ryškių spalvų intarpais visad buvo bene geriausias Raf Simons kolekcijų bruožas. Ant jo podiumo matėme ir ryškiai mėlynų sportinių paltų kolekciją, ir pačių įdomiausių kostiumų interpretacijų rinkinį. Tačiau šįkart dizaineris nusprendė viską apversti aukštyn kojomis bei vietoje tradicinių formos atnaujinimų savo gerbėjams bei kritikams pateikti kolekciją, kurioje klasikiniai siluetai buvo it perkirsti pusiau bei netyčia prisiūti prie nebaigtų R.Simonso idėjų. Iš pirmo žvilgsnio vaizdas gal kiek ir trikdo, tačiau kuo daugiau žiūri, tuo įdomiau darosi.

Šįkart mano akį patraukė pusiau sportiniai, pusiau klasikiniai vyriški kostiumai, kurie it hibridai turėjo klasikinės formos pagrindą, tačiau pačiu netikėčiausiu būdu atskleisdavo blizgų sportinės medžiagos audinį ar būdavo tiesiog įvilkti į sportinių striukių „korpusą“. Ne ką mažiau nustebino ir derinys, sujungęs modernaus kirpimo švarko viršų bei klasikinio lietpalčio apačią, tokiame keistame dūrinyje atrodžiusią it sijonas. Kas dar? Same old, same old…Ironiška, tiesa?

Dior Homme

Jau stebėdama šį pristatymą internetu pagalvojau, jog ši kolekcija reiškia didelius pasikeitimus tiek Dior vyro gyvenime, tiek jo spintoje. Kur pasislėpė tas siauručius džinsus, blizgią striukę bei auksinius sportbačius avintis didmiesčio vaikinas? Ar jis pavargo nuo egocentriško blizgesio bei nusprendė, kad metas jį iškeisti į solidesnę aprangą? Atrodo, jog taip, nes tokios tamsios, elegantiškos (tačiau vis dar jaunatviškai laisvos) kolekcijos Dior jau seniai nepristatė.

Naujojo mados namų vyro įvaizdžio ašis – laisvi siluetai (siaurutės kelnės atrodo kaip tolima tolima praeitis), pritaikyti tiek ilgiems ir it vėliava ore sklandantiems paltams, tiek platiems švarkams, tiek laisvokoms kelnėms. Dar vienas įdomus akcentas – tamsios kolekcijos pristatymo viduryje ir iš dangaus nužengę itin šviesūs smėlio spalvos deriniai, puikiai atrodę tamsioje salės aplinkoje. Gal net ir tamsiausia Paryžiaus vieta pusvalandžiui tapęs Dior Homme pristatymas turi savo šviesiąją bei švelniąją pusę?

Nuotraukos Vogue, GQ

Bučkis