Paryžiaus mados savaitė rudeniui 2010 | Hermes

Nors pasaulyje iki šiol sklinda juokeliai apie prancūzų ir britų tarpusavio „meilę“ bei kandžią pašaipą (ko verta vien knyga „Vieneri metai mėšle“…), mada, kaip vienas globaliausių reiškinių, visus mitus paneigia ir kiekvieną sezoną skatina dizainerių vaizduotę ir įkvėpimo paieškas naujuose bei dar neatrastuose kraštuose. Vienas geriausių tokių „idėjinių kelionių“ pavyzdžių – Hermes mados namų kolekcijos, kuriamos dizainerio Jean Paul Gaultier. Vieną sezoną šis prancūzas legendinius mados namus nukelia į spalvingąją Indiją, kitą – į saulėtąją Meksiką. Ta pati idėja atsispindi ir reklaminėse Hermes nuotraukose, kuriose modeliai stato ledo skulptūras Šiaurės Ašigalyje, lekia virš karštosios Sacharos ar tiesiog bando įveikti speigą Himalajų viršūnėse. Tačiau šį sezoną J.P.Gaultier savo damą pavers ne maištinga keliautoja, bet elegantiška ir solidžia brite. Tiesa, įsimylėjusią Paryžių…

Pristatymas

Ar prisimenate filmų apie legendinį britų agentą Džeimsą Bondą pradžią, kai pro taikiklio akutę stebimas slaptasis karalienės patikėtinis elegantiškai žengia priekin ir netikėtai atsisukęs žaibiškai nuspaudžia gaiduką? Atrodo, jog šį sezoną britų džentelmenų aprangos įkvėptas J.P.Gaultier pasirinko būtent pono Bondo pristatymo temą, tad vos tik užgesus šviesoms staiga pasirodė dūmai, taikiklį primenančias dekoracijas nušvietė blausi šviesa ir išžengė Ji – odiniu kostiumu apsitempusi britė Lily Cole. Elegantiška, žavu ir labai Gaultier. Jean Paul Gaultier.

Kolekcija

Hermes keliasi į Angliją. Tamsios Londono gatvės, rūke paskendę žibintai, žvarbus vėjas ir už kampo tykantys pavojai mados namų moterį šįkart išviliojo iš romantiškojo Paryžiaus ir pavertė visus stereotipus paneigiančia sekle. Ji dėvi klasikinį paltą kailine apykakle, griežtą kelnių kostiumą, liemenę, ryši kaklaraištį, dailiai susuktą kuodelį slepia po skrybėle, o rankose laiko odiniame dėkle paslėptą skėtį (o gal ginklą?). Sakote, kad Hermes ištrynė ribą tarp lyčių ir savo moterį aprengė tarsi vyrą? Drįsčiau ginčytis, nes ši dama gal ir pasižymi vyriška drąsa, tačiau tikrai nepamiršta pabrėžti moteriškų privalumų – laibo liemens, ilgų kojų, dailios iškirptės.

Jei ankstesnėse Hermes kolekcijose dizaineris J.P.Gaultier atrodydavo tarsi suvaržytas garsios ir įkvepiančios mados namų istorijos, tai šįkart tiek drabužiai, tiek pati tema atrodė gerokai artimesnė mados kūrėjo skoniui ir leido jam laisviau varijuoti bene svarbiausiu Hermes audiniu – oda. Būtent ji ir tapo visos kolekcijos ašimi, nes dizaineris pristatė gausybę laisvų odinių paltų, plačių kostiuminių kelnių, per liemenį suveržiamų švarkų, pieštuko formos sijonų, dailių ir figūrą pabrėžiančių kostiumėlių. Mane sužavėjo ir tobulai parinktos klasikinės spalvos (juoda, įvairūs rudi atspalviai, plytinė raudona, gelsva, balta) bei kiekvieną derinį nepriekaištingai užbaigiantys iš vyriško garderobo pasiskolinti aksesuarai – diržai, šalikai, prisegami kišeniniai laikrodžiai, kaklaraiščiai, skėčiai ir, žinoma, skrybėlės. Atrodo, jog Šerlokas Holmsas nuo šiol turės rimtą konkurentę Hermes kostiumėliu…

Detalės

Gal ir kiek ironiška, tačiau į pristatymą pakviesta bei pirmojoje eilėje sėdėjusi legendinės Hermes Birkin rankinės įkvėpėja Jane Birkin šįkart ant podiumo neišvydo nė vienos savo vardu pavadintos rankinės. Kodėl? Mados namų dizaineris, nusprendė, kad prie griežtesnės kolekcijos temos labiau tiks kuklesnio modelio Hermes Kelly rankinė, pavadinta Monako kunigaikštienės Grace Kelly garbei. Ant podiumo pasirodžiusios rankinės  nustebino itin mažu dydžiu, buvo siuvamos iš krokodilų odos. Prie jų puikiai derėjo pilkos bei juodos vyriškos skrybėlės, ganėtinai paprasto modelio aukštakulniai bateliai apvalaina nosele.

Nuotraukos daylife, style, vogue

Bučkis