Dvi Paryžiaus pusės. Kaip diena ir naktis. Peržiūrėjusi visas vyrų pavasario/vasaros 2011 sezono kolekcijas, pristatytas Paryžiaus mados savaitės metu, negalėjau nepastebėti, jog beveik visi pagrindinės Europos mados sostinės kūrėjai šįkart griežtai griebėsi arba tik šviesių, vasariškų, lengvų audinių ir pristatė klasikinio, laisvalaikio stiliaus kolekcijas, arba pasirinko nakties tamsą, modernias formas, įkvėpimą, atėjusį iš tolimų kraštų. Tačiau šių dviejų priešpriešų negalime tapatinti su gėrio ir blogio kontrastais ar sėkminga-nesėkminga pristatymo baigtimi. Ši Paryžiaus dienos-nakties sąjunga tiesiog parodė, jog mados namai puikiai skiria dieninį dalykinį stilių ir aprangą, skirtą klajonėms naktiniu Paryžiumi. Jums tereikia pasirinkti, kurioje pusėje šįkart būsite.
Pirmam Paryžiaus mados savaitės įrašui pasirinkau „šviesiąją“ pusę – lengvas, klasikinio stiliaus kolekcijas, įkūnijančias šiltas ir nerūpestingas vasaros dienas. Taigi kviečiu susipažinti su Lanvin mados namų menininku, elegantišku Hermes stileiva, retro stiliaus Dunhill džentelmenu, Louis Vuitton keliautoju, eklektišku ir savitai keistu Dries Van Noten romantiku ir jaunu Viktor & Rolf eksperimentatoriumi.
LANVIN
Kažkas tarp konservatyvumo ir intymumo. Tobulų linijų ir jaukaus neišbaigtumo. Vyriškų siluetų ir netikėtai puošnių akcentų. Naujoji Lanvin mados namų kolekcija, pristatyta dizainerių Albero Elbazo ir Lucaso Ossendrijvero, sujungė tarpusavyje nesuderinamus dalykus, o skirtumus pavertė panašumais. Ar griežta vyriška apranga gali būti jauki ir netgi šiek tiek bohemiška, lyg dėvėtumėte pižamą? O kaip klasikinis kostiumas, išlaikantis savo eleganciją net jei jo kampai nubrizgę? Turbūt apie kolekcijoje pristatytų papuošalų ir dizainerių išsakytos frazės „Jei moterys gali dėvėti kelnes, tai vyrams papuošalai irgi neturėtų būti problema“ sukeltą intrigą net nebereikia rašyti…
Ši kolekcija – ganėtinai ryškus ir aiškus praeito sezono mados namų kolekcijos atspindys. Vėl matome meistriškai sušvelnintus jaukius vyriškus drabužius, jaučiame bohemišką dvasią, gėrimės įdomiais lietpalčiais ir įspūdingai sukirptais (baikeriško stiliaus įvėptais) švarkeliais. Žinoma, skiriasi spalvų gama. Šįkart kolekcijoje drąsiai žaista su kontrastais, pasteliniais mėlynais ir rožiniais atspalviais, o pristatymo finale pamatėm žemės spalvų įkvėptus modelius, net šiek tiek gyvūnų raštų imitacijų. Įdomios pasirodė pačių derinių proporcijos. Nors šiuo metu neretai pasirenkamas populiarėjantis platus kelnių modelis, mados namai ir toliau pristatė siauras kelnes, o švarką bei paltą paliko laisvokus, prie įvairiausio stiliaus drabužių derino sandalus ir netikėtą naujieną – papuošalus.
HERMES
Kas yra prabanga? Laisvė, patogumas, gebėjimas puikiai jaustis dėvint kuo paprastesnius drabužius. Būtent tokia tylia, tačiau nepaneigiama prabanga pasižymi dizainerės Véronique Nichanian vadovaujama Hermes mados namų vyriškos aprangos linija. Kitai vasarai pristatyta kolekcija tapo puikiu pavyzdžiu, kaip išlaikant tradicinį mados namų stilių įtikti tiek ištikimiems klientams, be Hermes neįsivaizduojantiems nė vienos iškylos jachta ar jaukaus vakaro prabangiame kurorte, tiek pritraukti jaunų ir veiklių vyrų dėmesį, sumaniai panaudojant sportinį stilių ir akinamą baltumą.
Būtent balta spalva ir tapo pagrindiniu kolekcijos akcentu. Vos papildomi smėlinių, rusvų ar žalių (oficialiai pavadintų mėtiniais) tonų, romantišką Paryžiaus dvasią atitinkantys modeliai parodė, kaip be didesnių pastangų susikurti tobulą vasarinį garderobą. Atrodo, jog tereikės dailaus balto kostiumo, ryškiaspalvės palaidinės su V formos iškirpte, patogaus pilko ar smėlio spalvos švarkelio, šalikėlio, rankinės bei laisvų, judesių nevaržančių kelnių. Štai ir paprastoji prabangos formulė.
DUNHILL
Prisipažinsiu, jog su Dunhill mados namais susipažinau tik prieš keletą sezonų, tačiau nuo pat pirmosios peržiūrėtos kolekcijos tapau didžiule jų gerbėja. Nors žodžiai „retro“, „džentelmenas“ bei „britiška klasika“ daugeliui asocijuojasi su klasika tapusiais Džeimso Bondo filmais ir pagrindinio vaidmens atlikėju galantiškuoju Sean’u Connery, šie mados namai klasikinį vyrišką aprangą paverčia tikru modernaus vyro atributu.
Naująją Dunhill kolekciją įkvėpė dvidešimtojo amžiaus pradžios džentelmenų apranga (kiek trumpesnės kelnės, liemenės, paraitotos rankovės, dvigubai užsegami švarkai) ir britiškas sportinis stilius, tačiau manau, jog pristatyti deriniai puikiai tiktų bet kuriam šiuolaikiniam mada besidominčiam vyrui. Klasika tapę vos dviejų sagų švarkai, patogios kiek siaurėjančios kelnės, įdomūs aksesuarai, sezono hitu tapę šortai, šalta melsva spalvų paletė – viskas, ko kitai vasarai gali prireikti tikram miesto džentelmenui.
LOUIS VUITTON
Naujoji keliautojų era. Louis Vuitton mados namų dizaineriai su Marcu Jacobsu priešakyje (jis, tiesa, sugebėjo susižeisti ranką ir ant podiumo lipo su įtvaru) keičia prabangių kelionių mėgėjų įpročius ir vietoje praeito sezono hito – sportinio stiliaus siūlo šį tą lengvesnio, laisvesnio, gal net romantiškesnio. Atrodo, jog stilingiems ir verslo klase į egzotiškus kraštus mėgstantiems keliauti paryžiečiams nebereikės stengtis į sportinį stilių įlieti kuo daugiau elegancijos. Louis Vuitton siūlo tiesiog supaprastinti tradicinę laisvalaikio aprangą ir rinktis lengvesnius neutralių spalvų audinius, įdomų sluoksniavimą, siaurėjantį kelnių modelį ir atmintyje ilgai išliekančius įspūdingus švarkus, puoštus apie kaklą sujuostu šaliu.
Tačiau turbūt niekas nesiginčys, jog pagrindiniu visos kolekcijos akcentu tapo būtent aksesuarai. Pradedant praktiškais ir sandalais bei baigiant tradicinėmis didelėmis kelioninėmis rankinėmis, aukščiausio lygio prabangos bei kokybės megėjai tikrai ras kuo patenkinti savo norą keliauti stilingai.
DRIES VAN NOTEN
Kažkas tarp reivo, ska ir Dries Van Noten romantikos. Atrodo, jog šį sezoną belgų dizainerio mados namų vyras pasiklydo tarp naujų įkvėpimo vėjų iš Didžiosios Britanijos punk scenos ir tradicinio DVN švelnumo, trapumo, artumo su gamta. Vietoje savo jausmuose susimaišiusio ilgaplaukio romantiko šįkart podiumu žengė išsigandęs skinhead‘as kiek per dideliu dviejų sagų eilių švarku ir balintais džinsais.
Nesunku pastebėti, jog dizaineris D.Van Notenas pabandė vyrų aprangos linijai suteikti šiek tiek griežtumo, o jį kompensuoti kolekcijos lengvumu ir šviesumu, tad naudojo itin daug lino ir medvilnės, masyvius paltus siuvo iš šviesių audinių, o savotiškai piktiems ir griežtiems modeliams suteikė žaismingumo juos nuspalvindamas violetinėmis bei mėlynomis dėmėmis. Tačiau ši kolekcija stokoja bendros idėjos ir jos išpildymo audiniu harmonijos, tad belieka tikėtis, jog kitą sezoną vėl išvysime numylėtąjį romantiką.
VIKTOR & ROLF
Vasariškas penktojo dešimtmečio stilius, tradicinis „moksliukiškas“ olandų dizainerių dueto Viktor & Rolf prieskonis bei ypatingą atmosferą sukūrusi ir gyvai keletą dainų pristatymo metu atlikusi britė La Roux. Štai taip būtų galima trumpai apibūdinti visą Paryžiuje vykusį mados namų vyriškos kolekcijos pristatymą, tačiau manau, jog šie drabužiai tikrai verti daugiau dėmesio.
Viktor & Rolf vyrą pavadinčiau puošniu ir britų dendžius kartais mėgdžiojančiu jaunu intelektualu, kuris drąsiai renkasi įdomius spalvų derinius, retro stilių papildo keliais jaunatviškais akcentais (spalvingu diržu, akiniais ar marškiniais be tradicinės apykaklės) ir sugeba išlaikyti savitą eleganciją net dėvėdamas vasarinius languotus šortus. Kolekcijoje buvo pasiūlyta nemažai variantų, kaip suveržiant švarką ar pasirenkant lengvą striukę galima ją paversti visos aprangos akcentu, kaip megztinis gali nepriekaištingai derėti su šortais ir keli marškinių-palaidinių sluoksniai atskleisti geriausias drabužio linijas.
Nuotraukos vogue, style
Bučkis