Niujorko mados savaitė pavasariui/vasarai 2011 | Marc Jacobs

Sveiki sugrįžę į laikus, kai Jerry Hall kartu su dizaineriu Halstonu sukosi Studio 54 šokių aikštelėje, o Yves Saint Laurent’as savo kūrinius margino ryškiausiais gėlių atspalviais. Aštuntasis dešimtmetis vienai nakčiai nušvietė Niujorko mados padangę, sužibo gražiausiais šilkiniais audiniais ir vėl priminė, kaip žaismingai gali atrodyti purius plaukus puošiantis didžiulis gėlės žiedas. Už tai turime dėkoti Niujorko genijui Marcui Jacobsui, po niūriai pilko rudens sezono ant podiumo užkėlusiam visą vasaros spalvų kokteilį.

Pristatymas

Vėl prisiminęs apskritimo formos podiumo sėkmę Paryžiuje Louis Vuitton šou metu, M.Jacobsas panašią įdėja šįkart pritaikė ir Niujorke, modelius išleidęs iš už apšviestos žiedinės uždangos. Ratu žingsniavusios merginos kiek priminė tradicinius Chanel mados namų pristatymus Grand Palais rūmuose, tačiau šįkart pagrindinis podiumo akcentas nenukreipė dėmesio nuo drabužių (Karlo Lagerfeldo dekoracijos neretai būna gerokai įspūdingesnės už pačius dizainerio kūrinius…).

Kolekcija

Auksinių Yves Saint Laurent’o laikų darbai, filmas Taxi Driver, legendinės Niujorko klubų mūzos 1970-aisiais – šie pagrindiniai įkvėpimo šaltiniai tapo tarsi visos M.Jacobso kolekcijos pagrindu. Praeitą rudens/žiemos 2010 sezoną pats diktavęs naujojo minimalizmo tendencijas, šįkart talentingasis amerikietis nusprendė viską vėl apversti ir pasirinko kiek netikėtą aštuntojo dešimtmečio temą su didžiulėmis drabužių apimtimis, keistomis proporcijomis, smulkiais retro stiliaus raštais ir, žinoma, tradiciniais siautulingojo laikotarpio akcentais – platėjančiomis kelnėmis, plevenančiomis maxi ilgio suknelėmis bei didžiulėmis skrybėlėmis.

Įdomus M.Jacobso kūrybinis eksperimentas – žaidimas su skirtingais audiniais, jų derinimas tarpusavyje ir ilgių maišymas. Kolekcijoje netrūksta ne tik standžių audinių, tinkamų masyviems siluetams formuoti, bet ir lengvų plevenančių medžiagų, sunkesnės vilnos, nėrinių, Missoni stiliaus mezginių, net brokatą primenančio blizgaus grublėto audinio. Taip pat žaista ir su įvairiais ilgiais. Tiek rankovių (nuo trijų ketvirčių iki pilno ilgio), tiek suknelių/sijonų (mini ir maxi kontrastai), savotišką kontrastą su paryškintu liaunu liemeniu formavo ir priderintos plačiabrylės skrybėlės, besiplaikstantys sijonai.

Neabejotina kolekcijos vinimi tapo vakarinių apdarų dalis su gausybe kokteilio ir net keletu black tie suknelių. Nepabijojęs permatomų audinių (per juos puikiai matėsi šortukų tipo modelių kelnaitės), M.Jacobsas iš jų siuvo dailias asimetriškas sukneles, kurias dekoravo dideliais gėlių žiedais, liemens diržais.

Daugelis mados gerbėjų šią kolekciją įvardino kaip asmeninį hit or miss – arba labai patinka, arba išvis ne. Susižavėję naujausiu M.Jacobso darbu teigė, jog tai – garantuotas būsimo sezono tendencijų rinkinys su šiltais atspalviais, maxi sugrįžimu bei Halston stiliaus išaukštinimu. Likę nuvilti skubėjo prieštarauti, jog kolekcija skirta nebent vasarą Hamptone leidžiančioms aukštuomenės merginoms, o keistai išpūsti modeliai ir nepraktiškas blizgus audinys tikrai nesuras vietos mados mylėtojų spintose. Kurie bus teisūs – pamatysime jau po pusmečio, tačiau aš asmeniškai drįsčiau spėlioti, jog keletą ryškesnių būsimų sezono topų jau galime užčiuopti.

Detalės/Užkulisiai

Žiūrint į kiekvieną modelį vis nejučiomis įsivaizduoju šios kolekcijos drabužius dėvinčias merginas kažkur Niujorko pogrindžio bare karštą 1974 metų vasarą. Suknelės, spalvingos kaip bare pateikiami kokteiliai, prie jų derančios delninukės ir platforminės basutės masyviu kulnu (kai kurių dirželiai vyniojasi tarsi gyvatės) – viskas, ko reikia nuostabiam vakarui. Panašią nuotaiką kūrė ir itin purių plaukų šukuosena bei vakarėliams tinkantis tamsių bligių akių makiažas. Vieninteliu minusu įvardinčiau nebent nubalintus modelių antakius. Nežinau, ką mano makiažo meistrai, tačiau, mano nuomone, nematomų antakių kultas darosi absurdiškas.

Video

Nuotraukos vogue.co.uk, style.it, daylife

Bučkis