Paryžiaus mados savaitė pavasariui/vasarai 2011 | Chloe

„Chloe“, „Celine“ ar „Stella McCartney“? Hannah, Phoebe ar Stella? Ne, tai ne mados savaitės reitingas. Tiesiog besirinkdama, kuriuos pristatymus apžvelgti, šis trio sukėlė daugiausiai problemų – visų trijų mados namų dizainerės dirba/dirbo „Chloe“ mados namuose, visų trijų kolekcijos įkvėptos minimalizmo tendencijos, visos trys puikiai žino, ko nori moterys, ir visos trys tiesiog nepakartojamos. Tačiau po kiek nuvylusio „tuščio“ „Celine“ pristatymo bei komerciškai nepatrauklaus „Stella McCartney“, nusprendžiau, kad šįkart savo balsą skiriu „Chloe“ minimalizmo šakai – kukliai balerinai tiulio sijonu ir smėlinės medvilnės triko.

Kolekcija

Kaip didžiulė prancūzų impresionisto ir teatro mylėtojo Edgaro Degas gerbėja bei baleto meno mylėtoja (mano triko, „baletkės“ bei tiulio repeticijų sijonėlis vis dar mintimis grąžina į repeticijų salę), negalėjau atsispirti ir šiai baleto įvėptai kolekcijai. Iš pirmo žvilgsnio dar norėjosi šiek tiek pakritikuoti apleistą tradicinį „Chloe“ merginos įvaizdį bei supykti dėl kolekcijos monotoniškumo, bet subjektyvumas nugalėjo šaltą objektyvumą, o į tobulus kuodelius susukti manekenių plaukai apsisprendime dėl šio darbo padėjo tašką – „Chloe“ šokėja mane tiesiog pavergė.

Kolekcija, šįkart neįtikėtinai šviesi ir lengva, iš minimalizmo bangos išsiskyrė tuo, kad griežti siluetai bei kampuotumas įgavo jaukumo aurą, vietoje šalto realizmo pamatėme mielą mergaitiškumą. Tenka pripažinti, kad didžioji dalis drabužių vis tik ganėtinai panašūs ir gal kiek per daug nukrypę į „Celine“ sukurtą minimalizmo sampratą (griežtas trapecinis paltukas, odos detalės, primenančios šarvus, labai aiški drabužių struktūra), bet šį įspūdį gan greitai išsklaido laisvos, bet per liemenį suveržiamos plisuotos suknelės, platėjantys permatomų audinių sijonai, smulkios, bet mielos detalės – kaspinai, minkštai krintančios klostės.

Tiesa, šiokiu tokiu minusu tapo aksesuarų stoka. Suprantama, kad norint maksimaliai išvystyti minimalizmo stilių, reikia kuo daugiau atsisakyti, tačiau šioje kolekcijoje trūko daugiau smulkesnių dekoratyvių detalių, geresnės avalynės, net eksperimentavimo su pačiu audiniu, jo karpymu, drapiravimu, formavimu. Gal todėl didžioji dalis kritikų šią kolekciją ir įvertino tik vidutiniškai – ji sužavi pačia idėja, tačiau stokoja to ypatingo „Chloe“ merginos šarmo.

Užkulisiai

Detalės

Video

Nuotraukos vogue, style

Bučkis