Paryžiaus mados savaitė F/W’11 | Balenciaga

Pirmoji didžiųjų Paryžiaus mados savaitės pristatymų diena visuomet tampa savotiškos dvikovos stebėtoja. Savaitę „atidaro“ dveji dideli ir garsūs mados namai – Balenciaga ir Balmain. Atrodo, jog abejus įkūrė be galo talentingi aukštosios mados meistrai Cristobalis Balenciaga ir Pierre’as Balmain, kartu kūrę dvidešimtojo amžiaus mados istoriją, tačiau šiandien didesnių priešingybių nei Balmain ir Balenciaga turbūt negalėtume rasti. Kol Balmain vis dar žvalgosi į jaunas vakarėlių liūtas, o pagrindinis dizaineris Christophe Decarninas dėl nervinių sutrikimų gydosi ligoninėje bei nesirodo viešumoje, Balenciaga gyvena ateitimi – iš kolekcijų nesitraukia futuristiškos formos, kūrėjo Nicholas Ghesquiere taip mėgstamos įvairiausių audinių kombinacijos bei iš pirmo žvilgsnio keistos idėjos, kurias po keleto minučių jau norisi taikyti savo garderobe. Gal teigti, jog Balmain penkiolika minučių šlovės pasibaigė, yra per drąsu, tačiau manau, jog švarkelių pakeltais petukais laikai jau praėjo, o N.Ghesquiere kuriamas modernas atrodo tarsi 22 a. (taip, dvidešimt antrojo) couture.

Kaip pristatymo užkulisiuose pasakojo pats dizaineris Nicholas, pagrindinė kolekcijos idėja buvo audinių bei jų detalių išryškinimas, išdidinimas. Užtenka atkreipti dėmesį į gausybės susižavėjusių aikčiojimų sulaukusius „megztus“ milžiniškus dirbtinės odos juostų švarkus bei liemenes – iš pirmo žvilgsnio tai kiek primena „grandininius“ United Colors of Benetton šalikus, tačiau šie drabužiai pagaminti ypatingai kruopščiai ir įdomiai (viena kritikė net pajuokavo, kad paprastai moterys nesirinktų apimtis vizualiai didinančių apdarų, tačiau šie švarkai bus išimtis), prie jų net priderintos tokiu pačiu būdu sumegztos delninukės.

Atpažįstamas ir Balenciaga kolekcijose kartą į keletą metų sutinkamas gėlių raštas (šįkart ganėtinai subtilus ir iš arčiau primenantis kinišką porcelianą), itin kampuotos formos. Įdomi detalė – finaliniai apdarai/paltai pasiūti iš… paprasčiausio keturkampio audinio galo, tačiau proporcijos vis tiek nepriekaištingos. Taip pat kolekcijoje aptinkamas ir tinklinio audinio elementas. Pats N.Ghesquiere pasakojo, jog jį įkvėpė Balenciaga archyvuose rastos septintojo dešimtmečio pradžios suknelės, vieną jų (ryškiai rožinę su juodu tinklu) dizaineris net esą atgaivino beveik nepakeitęs.

Tačiau neverta į šią kolekciją žiūrėti tik kaip į keistų idėjų rinkinį – joje gausu ir išties praktiškų bei kasdienių apdarų. Atkreipkite dėmesį į siaurėjančias kelnes, dailius sijonus, tiesaus silueto paltus siaurais atlapais, barokinius lipdinius primenančiomis detalėmis puoštus aukštakulnius, įspūdingas marškinių ir liemenių interpretacijas. Aišku, šiek tiek pasiilgau rudens 2008 kolekcijos realizmo ir tikros paryžietiškos elegancijos, tačiau atrodo, jog N.Ghesquiere rado savo kryptį ir ja nesižavėti (ar bent nevertinti kaip aukšto lygio meno) neįmanoma.

KOLEKCIJA

Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-WearBalenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear Balenciaga Fall 2011 Ready-to-Wear

DETALĖS

PRISTATYMAS

VIDEO

Nuotraukos vogue, style

Bučkis