Haute Couture scenos naujokas | Giambattista Valli HC ruduo/žiema 11.12

Sakote, couture miršta? Aukštosios mados veteranai pamažu traukiasi iš didžiosios scenos? Nepakartojami rankų darbo šedevrai šiuolaikiniame „greitos mados“ pasaulyje nereikalingi? Manau, jog kai kurie dizaineriai, paklausti apie haute couture tradicijų nykimą, išties tik liūdnai palinksėtų galva, tačiau gražesnį pasaulį kuria juk ne pesimistai, o optimistai, tiesa? Dėkui dievui, tokių drąsių svajoklių šiandien dar galima rasti ir italą Giambattistą Valli galėčiau pavadinti vienu jų. Tuomet, kai daugelis mados namų tarsi siuvėjai žirklėmis karpo savo biudžetą, šis iš Romos kilęs kūrėjas tarsi viesulas įsiveržia į aukštosios mados pasaulį ir nuspalvina jį naujomis spalvomis. Gal tai ir ne pati tobuliausia kolekcija, gal ir ne pati meistriškiausia, tačiau meilės bei nuoširdaus darbo jai atiduota be galo daug. Ačiū, pone Valli, už pradėtą naują couture kartą!

Kolekcija

„Manau, tai buvo neapsakomai gražu ir labai priminė tai, ką jis pristato savo ready-to-wear kolekcijose. Tačiau tai ir yra, ko nori žmonės – Dior ir Valentino klientai liks išties patenkinti“,- žurnalistams po pristatymo kalbėjo britiškojo Vogue vyriausioji redaktorė Alexandra Shulman. Na, įtakingoji (tačiau visuomet be galo nuoširdi ir taktiška) britiškosios mados biblijos kūrybinės komandos galva gal ir šiek tiek įgėlė kiek suprastėjusioms Dior bei Valentino aukštosios mados linijoms (Dior, nes išėjo Galliano, o Valentino, nes mados namai prarado Valentino Garavani itališką eleganciją), bet naujam vardui būti palygintam su grandais yra išties didžiulė garbė. Tiesa, įžvalgi redaktorė paminėjo ir didžiausią kolekcijos trūkumą – ji atrodo lyg to paties kūrėjo dėvimųjų drabužių linija, kuri taip pat pasižymi ypatingu puošnumu, retro stiliumi, išpūstais ir itin moteriškais siluetais. Nors gal tai nauja aukštosios mados kryptis – tapti ne meno kūriniais, bet drabužiais, kuriuos išties įmanoma dėvėti? Na, į šį klausimą atsakys tik laikas.

Kolekciją kritikai vertino gan kukliai, tačiau pasidžiaugė aukštosios mados komiteto sprendimu į asociaciją priimti naują vardą. Neslėpsiu – džiaugiuosi ir aš. Smagu, kad šios savaitės kalendorių papildė dar vienas pristatymas, ypač kai šį sezoną visa aukštoji mada atrodė lyg bandanti persiplėšti į kelias dalis: tradicinę (Givenchy meistriškumas), sutrikusią (Dior pokyčiai), besigriebiančią funkcionalumo (Chanel kostiumėliai), atsigręžusią į jauną klientę (Valentino romantika). G.Valli nusprendė, kad pirmoji jo kolekcija turėtų simbolizuoti ne kažką ypatingo ar asmeniško, tačiau tai, be ko aukštosios mados tiesiog nebūtų – atsidavimą.

Ir tai išties puikiai matėsi: drabužių puošybai jis pasitelkė trompe l’oeil techniką, išmaniai išgaubė audinį, derino lengvas medžiagas su sunkiomis, išbandė pačius įvairiausius elegantiškus siluetus. Štai pabrėžtas liemuo tapo kolekcijos „vinimi“ ir simbolizavo liauną moters liemenį apėmusias vyro rankas, tačiau nuo to neatsiliko ir dailios graikiškų antikinių apdarų užuominos, kurias buvo galima įžvelgti lengvose ir puriose ilgose šifono suknelėse. Netrūko ir prabangių stručio plunksnų bei siuvinėjimo karoliukais – tai leido pajausti ketvirtojo ir penktojo dešimtmečių dvasią. O štai kolekcijos siurprizu tapo netikėtai pasirodęs leopardo raštas – daugelis kritikų tai laikė tarsi duokle dizainerio gimtajai Romai ir iš ten pat kilusiam Valentino Garavani.

Detalės

Nors šio sezono aukštosios mados kolekcijos išties pašykštėjo įspūdingesnių drabužio dekoro idėjų ir savo klientus bandė įtikinti, kad svarbiausia yra konstrukcija, nuožmusis G.Valli nusprendė, jog kiekvienas jo kūrinio kvadratinis centimetras nusipelnė tapti svarbia šedevro dalele. Tad net buvo sunku išsirinkti dailiausias detalias drabužių nuotraukas, nes dizainerio prisilietimo būta visur: ir ant mažiausių audinio gėlyčių, ir batelių papuošimų, ir gėlėmis pražydusių metalo dirželių.

Užkulisiai/Makiažas

Rodos, dizainerio komanda renkantis makiažą bei šukuosenas nusprendė pasitelkti „mažiau yra daugiau“ taisyklę, tad elegantiškai ir įmantrių siluetų kupinai kolekcijai priderino tiek paprastą grimą (truputis skaistalų, juodu apvadu paryškintas viršutinis vokas ir ilgos juodos blakstienos, nude lūpų spalva), tiek šukuoseną (žemai susuktas kuodelis, papuoštas kaspinu).

Tačiau žymiai mielesnės širdžiai man pasirodė ne makiažo nuotraukos, tačiau jaukūs bei tvyrojusią jaudinančią nuotaiką atspindintys kadrai iš užkulisių. Štai ant pakabos „ilsisi“ finalinės suknelės, laukiančios fotografų blyksčių, manekenės ant savo kūno jaučia paskutinius padėjėjų prisilietimus tvarkant couture drabužį, o pats šou „kaltininkas“ G.Valli, rodos, pagaliau išspaudžia iš tiesų nuoširdžią šypseną, kuri nebeturi maskuoti jaudulio ar baimės. Tai – tikra laimė.

Video

Nuotraukos style.com, vogue.co.uk

Bučkis