Milano mados savaitė pavasariui/vasarai ‘12 | Prada

Milan when it sizzles“ – taip norisi pavadinti šio sezono Milano mados savaitę, vis nesiliaujančią stebinti įsimintinomis, ypatingomis kolekcijomis. Viena tokių – ir pavasario/vasaros 2012 sezono Prada mados namų kolekcija, kurios transliaciją internetu stebėjau su tokiu susikaupimu, kad gerą dešimtį minučių prieš ekraną sėdėjau it statula – spalvos, siluetai, pasirinkta tema tiesiog prikaustė žvilgsnį ir, drįstu teigti, sukūrė nuostabią visumą, vertą  ypatingo vardo – viena geriausių Prada kolekcijų per ilgą laiką. Kiek per drąsu? Iš tiesų ne. Miuccia Prada, viena paslaptingiausių mados intelektualių, sugebančių bet kokią idėją paversti karščiausia „want it now“ tendencija, šįkart šokiravo ne kažkokiu neįprastu pasirinkimu, o…  paprasčiausiu moteriškumu, kuris, anot kūrėjos, jau kurį laiką buvo dingęs nuo podiumo ir vengtas it maro užkratas. Bet aš manau, kad šia liga ateinantį pavasarį išties apsikrėsime su mielu noru…

KOLEKCIJA

Praleidusi beveik visą vasarą šiaurės Argentinoje, į Italiją M.Prada grįžo kiek pakeitusi požiūrį į šiuolaikinę moterį. Tikriausiai nėra ko stebėtis – aistringoji Pietų Amerikos šalis ne tik vadinama tango tėvyne, bet ir ne vieną pakeri savo moteriškumą pabrėžti mėgstančiomis moterimis, kurios nė nemano slėptis oficialiuose kelnių kostiumėliuose ir varžyti savo ugningo charakterio. Savotišką Argentinos dvasią galime pajausti ir šioje kolekcijoje (atkreipkite dėmesį  į šiltas, sodrias spalvas ir sijonų gausą), tačiau pagrindinė M.Prados darbo tema vis tik labiau susijusi su Italija – “Donna e Motori”, arba „Moterys ir automobiliai“.

Ne paslaptis, kad italų vyrai dėl šių dviejų dalykų išties ne juokais pamišę – jie garbina tiek žavias savo moteris, tiek išpuoselėtus automobilius. Beje, kuris vyras gatvėje neatkreipia dėmesio tiek į gražią moterį, tiek į išvaizdų automobilį, tiesa? Taigi M.Prada, pastebėjusi ir sugretinusi šiuos du aistros objektus, su dideliu ryžtu ėmėsi kurti vizijos, kurioje moteris vėl atrastų savo moteriškąjį pradą, tačiau savo išvaizda kažkiek simbolizuotų ir antrą vyrų aistrą. Taip atsirado dar viena M.Prados tema – mielumas ir trapumas. „Nesuprantu, kodėl švelnumas, mielumas šiais laikais moterų žodyne yra tarsi tabu: ar tam, kad atrodytum moteriška, būtina būti ir mielai, ar tai pačios moters pasirinkimas? Manau, kad šiuolaikinei madai ir taip užtenka agresyvumo, tad verčiau atsigręžti į tai, kas ne tik visais laikais simbolizavo moteriškumą, bet ir yra artima man pačiai“,- užkulisiuose kalbėjo M.Prada. Ir sunku su ja nesutikti, nes tokios išraiškingos kolekcijos ant Milano podiumų jau seniai nematėme.

Kaip jau minėjau, viena kolekcijos esminių detalių yra ir automobiliai, tad M.Prada jais ne tik papuošė podiumą ir pavertė patogiais minkštasuoliais svečiams, bet ir perkėlė senovinių kadilakų siluetus ant  odinių sijonų, šilkinių „varsity“ švarkelių, net odinių delninukių bei klostytų sijonų. Įdomus akcentas – kai kuriuos batus papuošusios 3D liepsnų keteros bei panašus liepsnų motyvas, „nutūpęs“ ant apatinės sijonų dalies ir nušvitęs neoninėmis spalvomis.

Svarbi detalė buvo ir patys siluetai, sijonus nuleidę iki kelių ir pabrėžę liemenį bei pečius. Nors tikrų suknelių kolekcijoje beveik nebuvo (visur sijono ir palaidinės deriniai), labai dažnai pasikartojo romantiškas klosčių motyvas, netrūko išskirtinių šveicariškų nėrinių, šeštojo dešimtmečio įkvėpimo ir Elvio Preslio laikų saldumo, atskleisto „cukrinėmis“ rožine, melsva, žalsva spalvomis.

Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear Prada Spring 2012 Ready-to-WearPrada Spring 2012 Ready-to-Wear

DETALĖS

Šįkart įvairiausius kolekcijos aspektus nusprendžiau apžvelgti atskirai, tad pradėsiu nuo pačių drabužių bei išskirtinių jų detalių. Jau minėjau, kad drabužius papuošė „hot rod“ aplikacijos bei laidą „Pimp my Ride“ (nepykite už atvirumą) primenantis liepsnų motyvas, tačiau dar viena itin svarbi detalė – puošnūs akcentai, kaip antai akmenukais nusagstytos apykaklės, pečiai, liemenį juosiantys diržai, kuriems šios mažos blizgios detalės suteikė Prada mados namams būdingo ironiško žavesio.

PAPUOŠALAI

Savita ironija atsidavė ir M.Prados kolekcijai sukurti romantiški, masyvūs papuošalai – kabantys auskarai su rožės motyvu ir dideliais (stikliniais?) brangakmeniais, taip pat nedidukės apyrankės su miniatiūrinėmis rožėmis (Argentinoje nusižiūrėtas motyvas?), kaklo papuošalai ir, žinoma, automobilių detales, ypač lempas, atkartojantys akiniai nuo saulės su spalvotu žaismingu rėmu.

AVALYNĖ

Turbūt įdomiausia kolekcijos dalis – avalynė. Manau, būtent ji ir sugebėjo geriausiai atspindėti automobilių temą, nes vaikinai juk labiausiai pasitiki savo mašinomis, o merginos -savo aukštakulniais, tad M.Prada viską sujungė ir štai dabar matome elegantiško silueto aukštakulnes basutes, kurios papuoštos skraidrančių liepsnų motyvu ar net mažytėmis automobilio detalių formos dekoracijomis.

RANKINĖS

Rankinių sekciją drąsiai pavadinčiau laiku nepavaldžia Prada klasika su savotišku reveransu pasirinktai temai. Nors ir netrūko žavių retro stiliaus rankinių su visomis gražiausiomis spalvomis (juoda, smaragdinė, smėlinė), kai kurie modeliai nustebino nedidukėmis šilko aplikacijomis su smagiu animaciniu automobilių motyvu. Itin maloniai mane nustebino į praėjusio sezono Miu Miu kolekcijos modelius panašios delninukės su piniginei būdingu užsegimu ir trapecijos forma.

UŽKULISIAI

Šiek tiek apie makiažą. Nusprendusi per daug nekankinti modelių odos, makiažo meistrė Pat McGrath į pagalbą pasitelkė tik truputį kreminės pudros, kurią į odą „įliejo“ liesdama tik pirštų galiukais, nubalino ir paskui pieštuku paryškino antakius ir, galų gale, švelnia rožine spalva padažė lūpas bei vos matomais skaistalais pagyvino skruostus. Retro temą kiek geriau atitiko kiek sugarbanotų plaukų šukuosenos su per daug plaukų želė ir paprasčiausiais segtukais sutvirtintomis sruogomis.

VIDEO

Nuotraukos style.com, vogue.com, vogue.it

Bučkis