Sekmadienio pasirinkimas | Less is More arba kodėl myliu minimalizmą

Šį sekmadienio pasirinkimą nusprendžiau skirti bene amžinai ir podiumų niekad nepaliekančiai tendencijai – minimalizmui. Šis stilius, dažnai apibūdinantis ne tik drabužius, bet ir architektūrą, dizainą, net gyvenimo būdą, pastaruoju metu į daugelio spintas įsiveržė  naujosios „Celine“ dizainerės Phoebe Philo dėka, kuri įtvirtino visko pertekusios „Balmain“ liūtės nuvertimą nuo sosto bei moterims grąžino tai, ko jos seniai troško – laisvę būti savimi. Nors kai kurie mados kritikai minimalizmą laiko tiesiog idėjų stoka, man asmeniškai norėtųsi parašyti, jog tai – nepaprastos mintys, kurias sunku įžiūrėti paprastuose siluetuose. Sunku, tačiau neabejotinai verta.

Kiek save prisimenu, niekuomet nebuvau didelė chaoso bei pertekliaus aprangoje gerbėja. Vos vienas kitas aksesuaras, kukli spalvų paletė, santūrus makiažas bei švarios linijos – rodos, ko daugiau gali reikėti? Palaikau nuomonę, jog geram deriniui užtenka vos vienos madingos detalės (atsiprašau, Anna Dello Russo), tad pati niekuomet nebandžiau persistengti ar nenatūraliai aprangoje įkomponuoti tarpusavyje nederančių elementų. Pilka pelytė? Galbūt, tačiau kartais „less is more“ yra galingesnis ginklas nei „too much is too much“, o jo, drįsčiau pastebėti, gatvėse tikrai netrūksta.

Vis tik „profesionalus minimalizmas“ savyje slepia gerokai daugiau nei norą savęs nevaržyti drabužiais. Tai – pakankamai intelektualių pasirinkimų visuma, parodanti, jog žmogus stengiasi savęs neužgožti susikurta kauke ir turi pakankamai gerą skonį, kad visą aprangą sugebėtų pagyvinti vos vienu akcentu. Užtenka pažiūrėti į buvusią „Vogue Paris“ redaktorę Carine Roitfeld ar nuolatinę amerikietiškojo „Vogue“ žvaigždę Lauren Santo Domingo – šios moterys gatvės stiliaus fotografus žavi akį traukiančiais klasikiniais pasirinkimais, tačiau niekad neperlaužia lazdos. Jų spintose iš tiesų ilsisi naujausi „Givenchy“ bei „Valentino“ kūriniai ir šios moterys leidžia jiems atsiskleisti visu grožiu neapkraudamos likusio kūno ploto nereikalingomis detalėmis. Nors jau minėta A.Dello Russo ir yra savotiška stiliaus ikona bei sunku nesižavėti jos drąsa, ši moteris kartais net puikiausius aukštosios mados kūrinius paverčia karnavaliniais kostiumais, o mano aprašytos C.Roitfeld bei L.Santo Domingo pabrėžia jų unikalumą bei žavesį.

Reikėtų pabrėžti, jog minimalizmas pastaruoju metu tapo ir daugelio populiariausių pasaulio modelių mėgstama tendencija. Nors ir prieš gerą penkmetį dauguma merginų į atrankas keliaudavo su paprasčiausiais džinsų bei marškinėlių deriniais, paskutinės mados savaitės parodė, kad vis daugiau jaunų modelių išmoksta minimaliomis pastangomis (nes tenka daug keliauti ir norisi jaustis patogiai) atskleisti savo asmeninį stilių. Paprastus džinsus pakeitė ne ką mažiau patogios ryškios kelnės, o juodos „Chanel“ rankinės buvo išstumtos ryškiaspalvių „Celine“ bei „Miu Miu“. Tai parodo, kad manekenės pamažu pradeda investuoti ne į seniai pabodusią „modelio uniformą“, o išskirtinius drabužius bei aksesuarus – įdomesnius megztinius, ryškius švarkus bei kelnes, įmantresnes rankines, tačiau likusią aprangą palieka kiek įmanoma kuklią.

Sąvoka „minimalizmas“ tapo neatsiejama ir nuo „Celine“ mados namų vardo. Visuomet įdomūs audiniai (vilna, oda, pastaruoju metu – ir kailis), akies nerėžiančios spalvos bei moderniai XXI amžiaus moteriai pritaikyti siluetai, savo funkcionalumu žavintys net didžiausias kostiumėlių gerbėjas. Užtenka pažiūrėti į praėjusių metų „pre-fall“ kolekcijos kostiumą – dėvėjusi jį dieną darbe, vakare moteris tiesiog galėtų į rankas čiupti ryškią delninukę bei atšviežinti makiažą ir nieko persirengti nebereikėtų. Štai šių metų „pre-fall“ kolekcija parodė, kad „Celine“ moteris sugeba sėkmingai žaisti ir su skirtingų proporcijų apdarais – „oversized“ kokono stiliaus paltai bei siaurėjančios kelnės, vyriški marškiniai, sujuosiami dideli švarkai sužavėjo ne vieną mados redaktorių. Gaila, kad ateinančios rudens/žiemos 2012 mados savaitės metu „Celine“ nepristatys naujos kolekcijos dėl būsimo dizainerės Ph.Philo šeimos pagausėjimo…

Kadangi jau minėjau, jog minimalizmas – tai itin įvairialypė tendencija, kurią kiekvieno sezono kolekcijose galima atrasti vėl ir vėl, pati sudėliojau keletą drabužių derinių. Nors jau baigusi „kūrybą“ pastebėjau, kad mano pasiūlymai pakankamai spalvingi ir kupini netikėtų audinių bei raštų papildų, manau, jog tai kaip tik parodo, kad kartais vos viena kita detalė gali sukurti didžiulį įspūdį. Ar tai būtų neoninė delninukė, ar ryškios kelnės, ar vos matoma spalvota linija juodame derinyje – bent menkiausias fundamentalus akcentas aprangą iš skirtos pilkai pelytei paverčia tai, ką daugelis apibūdina sąvoka „fashion forward“.

Pirma mano idėja – raštų derinimas išlaikant minimalų koloritą ir derinant juodą su ruda (rodos, nelabai koks spalvinis pasirinkimas, ar ne?). Dryžuotas megztinis, leopardinis sijonas a la Carine Roitfeld bei keli klasikiniai akcentai (retro stiliaus akiniai, mokasinai bei delninukė) sukuria savotišką septintojo dešimtmečio nuotaiką ir, žinoma, reikalauja modernaus bibliotekininkės kuodelio.

Antras derinys skirtas „Studio 54“ laikų atminimui ir yra tarsi moderni „Le Smoking“ interpretacija, kai vietoje vien baltos spalvos aprangoje atsiranda ir ryškiai raudoni akcentai. Įdomu, traukia akį, pavasariška.

Mados savaitės vakarėliui ant stogo su „Cosmopolitan“ kokteiliu rankose. Truputis blizgesio (švarkas), truputis spalvos (kelnės), madingas sezono akcentas (plastikas basutėse) ir dar šiek tiek seksualumo (jokios palaidinės) – nesunku įsivaizduoti kažką tokio vilkintį modelį ar jauną drąsią stilistę.

Šis derinys vėlgi primena legendinę buvusią prancūziško „Vogue“ redaktorę C.Roitfeld – paprasti marškiniai, aukštakulniai, tačiau būtini keli ryškus akcentai – neoninė delninukė bei metalizuoto audinio sijonas su įmantriu skeltuku bei guma.

Užkietėjusioms „color blocking“ tendencijos gerbėjoms – klasikinis variantas su keliais mėlynos spalvos akcentais. Jei tik Emmanuelle Alt dėvėtų kažką tokio mados savaičių metu…

Moderniai sportinės aprangos tendencijos gerbėjai – skirtingų faktūrų derinys, pažymėtas švelniu oranžinės spalvos akcentu. Šį komplektą būtų galima vadinti gerokai sušvelninta Alexanderio Wango modelių interpretacija – griežtumas išlieka, tačiau įgavęs gerokai paprastesnį pavidalą.

Nuotraukos jak&jil, net-a-porter, TFS, vogue.com

Bučkis