NY mados savaitė F/W ‘12 | Marc Jacobs ir The Row

Viena iš įdomiausių mados savaičių savybių, dėl kurių verta mėnesių mėnesius laukti tų puikių keturių savaičių, yra netikėtumai. Kartais malonūs, kartais – ne itin žavintys akį. Tačiau be to, kas nuvilia ir atrodo paprasčiausiai „neskaniai“, būtų sunku pamatyti kitų darbų slaptingą grožį, atsiskleidžiantį kuklumo pagalba. Geriausias toks kontrastas Niujorko mados savaitėje – tą pačią dieną pristatyti garsiojo Marco Jacobso bei į mados olimpą sparčiai kopiančių „The Row“ seserų Mary-Kate ir Ashley Olsen kolekcijos, skirtos 2012-ųjų rudens bei žiemos sezonui. Kol M.Jacobsas surengė milžinišką ir pompastišką pasirodymą su įspūdingomis podiumo dekoracijomis, „The Row“ savo pristatymą surengė „Carlyle“ viešbučio restorane, jaukioje ir intymioje aplinkoje. Nors ir nemaniau, kad apžvalgoje teks taip polemizuoti ir ironiškai pastebėti, jog didinga scena ne visuomet garantuoja puikų spektaklį, šįkart išties norisi pabrėžti idėją, kad net talentingiausiems dizaineriams turėtų būti taikoma riba, skirianti kūrybiškumą bei paprasčiausią beskonybę. Pliusas „The Row“ tarsi akmuo skrenda pro M.Jacobso daržą…

Marc Jacobs

Išties sunku įsivaizduoti, kas šiuo metu turėtų dėtis M.Jacobso galvoje: dviejų vardinių kolekcijų pristatymai Niujorke, „Louis Vuitton“ darbai Paryžiuje, asmeninės kūrybos parodos rengimas, sekinantys gandai (nors jau paneigti) apie „Christian Dior“ dizainerio postą, nesibaigiantys asmeninio gyvenimo peripetijų aptarinėjimai… Rodos, tokį krūvį pakeltų ne kiekvienas stiprus žmogus, ką jau bekalbėti apie menišką prigimtį. Įdomu, kad sąsajų su lavina darbų bei bėdų galima rasti ir naujausioje kolekcijoje. Nors paties podiumo dekoracijos buvo pavadintos rūmų griuvėsiais (galvokite apie Mariją Antuanetę) bei abstraktaus grožio nykimu, matomą vaizdą norisi interpretuoti kiek kitaip – gal apgriuvę kontūrai primena ir patį dizainerį bei jo vidinį pasaulį?

Dėl susidariusių aplinkybių lyg ir nesinorėtų kritikuoti pačios kolekcijos, tačiau tai, ką M.Jacobsas pateikė ant podiumo, mano nuomone, buvo tikrų tikriausias nuopuolis į bedugnę. Keletą pastarųjų sezonų žavėjęs puikiomis kolekcijų temomis („Studio 54“ merginos, kabaretas, „Louis Vuitton“ karuselė), šį sezoną amerikiečių dizaineris gilinosi į italų „Vogue“ apžvalgininkės Annos Piaggi chaotišką legendinį stilių bei nemarų Dr. Seuss kūrinį „The Cat in the Hat“. Keistokas idėjų pamatas, ar ne? Vis tik M.Jacobsas leidosi į avantiūrą bei išliejo savotišką chaoso akvarelę, kurioje svarbiausios buvo milžiniškos plačiabrylės kepurės, išpūstas neproporcingas siluetas paryškintais klubais, logika nepaaiškinami audinių deriniai, XVIIa. puritonus primenanti avalynė. Vis tik ant podiumo pamatėme gerokai prastesnę (ne tokią tikrą ir originalią) A.Piaggi versiją bei Vilniaus senamiesčio žvaigždę Rožytę primenančius kūrinius…

Nors ir norėtųsi apie kolekciją pasakyti kažką teigiamo, man ji tapo kol kas didžiausiu sezono nusivylimu. Taip, pritariu, jog dizaineriai turi teisę savo kūrybines vizijas parodyti ant podiumo ir jos nebūtinai turi būti tinkamos kasdieniam dėvėjimui, tačiau ką galima pasakyti apie kolekciją, kurioje be eksperimentų sunku kažką rasti? Žinoma, parduotuvių lentynas pasieks gerokai supaprastinti siluetai, o originalus dėvėti pasiryš nebent japonų „Vogue“ pažiba Anna Dello Russo, tačiau ar M.Jacobsui išties to reikia? Taip, jo industrijos įžymybės statusas lieka nepakitęs ir redaktoriai net beprotiškiausią kūrinį, gimusį dizainerio rankose, pavadintų „nauja forma“ ar „moderniu požiūriu“, tačiau kam mados gerbėjams pateikti patiekalą, kuris net neatrodo galutinai paruoštas? Ar tai lemia atsipalaidavimas? O gal nerimas, neleidžiantis susikaupti ties vienu darbu? Šiuos klausimus tenka palikti pačiam dizaineriui bei tikėtis, jog kažko panašaus neišvysime Paryžiuje, ant „LV“ monogramomis nusagstyto podiumo.

Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear Marc Jacobs Fall 2012 Ready-to-WearMarc Jacobs Fall 2012 Ready-to-Wear

The Row

Visiškai kitokia mano nuomonė yra apie naujausią „The Row“ kolekciją – kaip visuomet iki tobulumo nugludintą ir minimalistišką sesrų Mary-Kate bei Ashley Olsen darbą. Nors žiniasklaida jas atakuoja mažiau nei Victorią Beckham, o įžymybės jų kurtų apdarų yra linkusios vengti, „The Row“ vis tvirčiau įsigali tarp tokių gigantų kaip „Celine“ ar Michaelo Korso. Paprasta, skoninga, modernu ir itin amerikietiška (nereikia jokių sąsajų su nutukimu ar kiču). Seserys tikino įkvėpimo besisėmusios iš pokario laikų nuotraukų, kuriose galima pastebėti moteriškumo atgimimą – karo paveiktos darbininkės vėl pradeda puoštis bei rūpintis savimi, jų plaukai tvarkingai suglostyti, o makiažas itin subtilus. Tačiau neverta galvoti, jog kolekcijos nuotaika itin kukli ar pesimistiška. Sakyčiau, netgi priešingai – „The Row“ švenčia amerikietiškosios prabangos atgimimą ir rodo, kad kartais net paprasčiausias siluetas gali suspindėti ryškiau nei įmantrios kirpimo vingrybės.

Nors ir stebina avalynės pasirinkimas (sandalai žiemai?), norisi pagirti kolekcijoje matytus odinius paltus bei rusvų tonų kailinius, taip pat įdomiu akcentu tapusius audinės kailiukus, papuošusius tiek kostiumus, tiek sukneles. Prabanga atsispindėjo ir iš prabangių odų sukurtuose aksesuaruose, itin saikingame permatomo bei blizgaus audinių naudojime.

Žinoma, ši kolekcija irgi turi savų minusų (avalynė, kiek nepraktiškos audinių kombinacijos), tačiau „The Row“, kaip pastebėjo „Vogue“ apžvalgininkė Sarah Mower, sugeba parodyti, jog seserų dirbtuvėse išties gimsta tikroji prabanga. Prabanga rengtis kukliai, jaustis puikiai ir išlikti savimi.

The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear The Row Fall 2012 Ready-to-WearThe Row Fall 2012 Ready-to-Wear

Nuotraukos style.com, vogue.com

Bučkis