The MET Gala 2012 | Niujorko mados vakaras, skirtas dviejų moterų pokalbiui

Jeigu kasmet su nekantrumu nelaukiate gegužės mėnesio ir net nesuprantate, ko taip reikia laukti, leiskite Jus supažindinti su bene didžiausiu Niujorko metų mados renginiu (neskaitant, žinoma, mados savaičių), neretai vadinamu ir Rytų pakrantės „Oskarais“ – Niujorko Metropoliteno muziejaus Kostiumo instituto pobūviu, sutrumpintai vadinamu „The MET Gala“. Nors šio milžiniško renginio, sutraukiančio stilingiausias įžymybes, modelius, dizainerius bei kitus industrijos veikėjus, tema kasmet kinta, šiųmetė savo originalumu bei ekspozicija pralenkia tikrai ne vieną praeityje matytą idėją. Šįkart MET pobūvis švenčia didžiulės parodos „Impossible Conversations“, skirtos dviem italėms dizainerėms Miucciai Pradai ir Elsai Schiaparelli, atidarymą (daugiau apie parodą ČIA). Nors ir ne visos įžymybės dėvėjo „Prada“ kūrinius ar išreiškė pagarbą E.Schiaparelli palikimui – įspūdingai rožinei spalvai „le shocking“, pobūvis ir vėl nustebino nežabota prabanga, svečių elegancija. Būtent geriausiai atrodžiusioms viešnioms skirtas ir šis tinklaraščio įrašas.

ŠEIMININKĖ

Nutraukusi net šešerius metus trukusį „Chanel“ paradą (taip vadinamos net šešios iš eilės „Chanel“ suknelės, pasirinktos pobūviui), Anna Wintour, garsioji amerikietiškojo „Vogue“ redaktorė, šįkart pasipuošė jai siūta „Prada“ suknele. Šis apdaras pagerbė vieną garsiausių E.Schiaparelli kūrinių – žymiąją „Omaro“ suknelę, kurią ištapė pats Salvadoras Dali. Annos suknelė buvo siuvinėta aukso spalvos akmenimis, prie jų ji priderino ir įspūdingą vėrinį bei kailinį bolero. Beje, į pobūvį redaktorė atvyko pati pirma.

SUPERMODELIAI

Kadangi įžymybės šioje mados istoriją pažyminčioje puotoje dažnai atrodo lyg atsitiktinės viešnios, kurių darbas yra tiesiog puikiai atrodyti, daugiau dėmesio vertėtų skirti tikroms industrijos veteranėms, kurios ne tik skiria „ready to wear“ nuo „haute couture“, bet ir asmeniškai pažįsta kūrėjus bei netgi tampa jų mūzomis. Žinoma, šis apibūdinimas skirtas manekenėms, kurias dideliuose renginiuose išvysti galima retai, tačiau kai jos papuošia raudonąjį kilimą, daugelis nustempa palyginti jaunų merginų išmone, originalumu bei sugebėjimu naujai perteikti savo draugų dizainerių idėjas.

Nors tradiciškai kilo skandalas dėl išskirtinio renginyje dalyvavusių manekenių lieknumo, turbūt daugiausia kritikos kliuvo lenkei Anjai Rubik, kurios dešinysis klubas jau vadinamas „naująja Angelinos Jolie dešiniąja koja iš „Oskarų“. Vis tik sunku būtų paneigti, kad ši manekenė atrodė pribloškiamai – jos pasirinkta jauno dizainerio Anthony Vaccarello suknelė bei subtilūs auksaspalviai aksesuarai puikiai atskleidė merginos grožį bei išties yra tinkami tik išskirtinį kūno sudėjimą turinčioms manekenėms.

Prancūzė Constance Jablonski pasirinko kiek ryškesnį ansamblį – turkio ir kobalto spalvų Haiderio Ackermanno suknelę, derančią metalo delninukę bei „le shocking“ spalvos lūpdažį.

Žinoma, lygių neturėjo MET pokylio veteranė Gisele Bundchen, kurią su vyru Tom Brady apžvalgininkai vadina pobūvių karaliumi bei karaliene. Supermodelis savo tobulą kūną išryškino prigludusia it pirštinė „Givenchy“ aukštosios mados suknele. Smagu, kad manekenė nusprendė nepersistengti per ryškiai pasidažydama – šiame derinyje didžiausią įspūdį palieka tviskanti suknelė.

Naujasis (ar jį vis dar galima taip vadinti?) „Balmain“ dizaineris Olivier Rousteingas į pokylį atvyko kartu su manekene Joan Smalls. Įdomu tai, jog dizaineris ne tik kad neparinko jai suknelės, bet ir iki paskutinės akimirkos nežinojo, ką dėvėti nuspręs modelis. „Kad ir ką bepasirinktų, Joan vis tiek atrodys pribloškiamai,“-sakė kūrėjas. Ir neklydo, nes J.Smalls pasirinkta aukso siūlais siuvinėta mini suknelė atrodė pakankamai prabangiai bei originaliai.

ĮŽYMYBĖS

Nors ir buvo pranešta, jog viena ceremonijos „kaltininkių“ Miuccia Prada susižeidė koją (nelaimė su pernelyg aukšta batelių platforma…) ir turbūt negalės atvykti į pobūvį, dizainerė vis tik pasirodė Niujorke. Tiesa, žengdama raudonuoju kilimu ji tik trumpam stabtelėjo pasisveikinti su vedėjais, o tai paskatino kalbas, kad italei toks dėmesys neįprastas ir tiesiog nemalonus – jai žymiai maloniau, kai vietoje jos kalba darbai. Vienas geriausių vakaro pavyzdžių – „Prada: suknelė, kurią dėvėjo aktorė Gwyneth Paltrow. Trumpas blyškiai mėlyno audinio drabužis siuvinėtomis kišenėmis įrodė, kad raudonajam kilimui tinkamos ne tik žemę šluojančios suknelės.

Trumpą „Prada“ drabužį pasirinko ir įspūdingai atrodžiusi Kate Bosworth, o atlikėja Rihanna nustebino progludusia krokodilo odos „Tom Ford“ suknele.

Štai ir vakaro dramos karalienės – atlikėja Florence Welsh pasirinko savotiško silueto „Alexander McQueen“ kūrinį, o Beyonce Knowles atėmė amą demonstruodama ne tik po gimdymo jau grįžusias formas, bet ir netikėtą savo pasirinkimą – permatomą „Givenchy“ aukštosios mados suknelę su violetinių plunksnų šleifu.

Mados industrijos atstovai rinkosi klasiką. Štai būsima „CR Fashion Book“ redaktorė Carine Roitfeld dėvėjo juodą smokingo stiliaus „Givenchy“ suknelę, o „Vogue“ redaktorius Hamish Bowles buvo vienas iš nedaugelio, išdrįsusių pasirinkti „le shocking“ spalvą, nors jo kostiumo siluetas alsavo elegancija.

„Calvin Klein“ sukeneles pasirinko aktorė Emily Blunt bei pirmajame savo MET pobūvyje dalyvavusi manekenė/blogerė/fotografė Hanneli Mustaparta.

Nors šios dvi aktorės man nėra žinomos, jos puikiai įrodė, kad jaunoji Holivudo karta išties niekuo nenusileidžia vyresniajai – Nina Dobrev dėvėjo ilgą juodai auksinę „Donna Karan“ suknelę, o Camilla Belle atrodė it penktojo dešimtmečio Holivudo diva ir pasirinko „Ralph Lauren“ kūrinį.

AUKSAS

Nors aukso spalvos žvyneliais ar auksaspalviais siūlais siuvinėtas sukneles rinkosi ne viena renginio viešnia, trys iš jų neabejotinai išsiskyrė iš minios: italė Bianca Brandolini D’Adda pasirinko masyviai atrodantį „Dolce & Gabbana“ ansamblį, vakaro vedėja Carey Mulligan dėvėjo aukso ir sidabro žvyneliais siuvinėtą varpo silueto „Prada“ suknelę, o modelis Karolina Kurkova raudonąjį kilimą nušvietė trečiojo dešimtmečio stiliaus „Rachel Zoe“ ilga suknele.

DRAUGAI…

Kiek komiškai atrodė dizainerio Marco Jacobso ir aktorės Chloe Sevigny pasirinkta apranga, kuri paliko išties nedaug vietos vaizduotei. Sukneles pamilęs M.Jacobsas šįkart atrodė tarsi įsivyniojęs į erotišką nėrinių chalatą, o C.Sevigny „Miu Miu“ suknelė priminė žaidimus su aplikacijomis.

PIKTOJI RAGANA?

Nors atlikėjos Lanos Del Rey apranga, kurta dizainerio Josepho Altuzarros, sulaukė daug komplimentų, daugelį iškart aplankė deja vu jausmas, nes derinys atrodė jau kažkur matytas. Ir tikrai – juk panašaus modelio „Tom Ford“ suknelę su apsiaustu „Oskarų“ ceremonijos metu dėvėjo Gwyneth Paltrow. Tačiau jei aktorė atrodė kaip geroji fėja, tamsus ir mistiškas L. Del Rey įvaizdis atlikėją pavertė piktąja ragana,

Nuotraukos vogue.co.uk, style.com

Bučkis