Juliette Has a Gun | Kai aukštoji mada susitinka su parfumerija, roku ir romantizmu

Kaip šiandien atrodytų Viljamo Šekspyro tragedijos „Romeo ir Džuljeta“ protagonistė Džuljeta Kapuleti, jei garsusis dramaturgas savo šedevrą būtų kūręs XXI-ajame amžiuje? Ar ji vis dar būtų naivi įsimylėjėlė? O galbūt ji atstumtų Romeo ir paklustų šeimos valiai? Ne – modernioji Džuljeta savyje sujungtų rokenrolą ir romantizmą, eleganciją ir gyvuliškus instinktus. Tiesa, ji būtų ir ginkluota – ne tiesiogine prasme, o savo žavesiu bei… išskirtiniu kvapu. Tai – garsios mados kūrėjos Ninos Ricci provaikaičio parfumerio Romano Ricci interpretacija, įkvėpusi moderniosios nišinės parfumerijos taisykles laužančią liniją „Juliette Has a Gun“. R. Ricci genuose susipina meilė aukštajai madai, grožiui, parfumerijai bei prancūziškai elegancijai, tačiau jaunatviškos idėjos bei modernus požiūris leidžia drąsiai eksperimentuoti bei kurti naujas kvapo tradicijas – taip šių dienų Džuljeta bei linijos mūza tampa Lou Doillon, kvapas pavadinamas „Not a Perfume“, o prabangos sąvoka staiga įgauna laukinio geidulio dvelksmą.

Kai atvertus pasą gali su pasididžiavimu prisipažinti esąs garbingos Ricci pavardės savininkas, tavo gyslose teka ne paprastas kraujas, o troškimas sudrebinti pasaulį bei kurti tiek matomą, tiek užuodžiamą grožį. Parfumerijos dvelksmas R. Ricci supo nuo pat vaikystės – net pirmieji jo gyvenimo metai bėgo žaidžiant senelio Roberto Ricci vadovaujamoje „Nina Ricci“ kvepalų gamykloje, kurioje nuolat tvyrojo senelio šedevro „L’Air du Temps“ aromatas, ir šiandien jaunajam parfumeriui primenantis nuostabią gardenijomis kvepiančią vaikystę. Būtent savo giminaičio dėka būsimasis kūrėjas jau dešimties sugebėjo atskirti pagrindines kvapų natas, neblogai išmanė visą gamybos procesą ir, svarbiausia, išmoko gerbti moteriškumo tradicijas bei jas puoselėti komponuojant mažą kiekvienos moters paslaptį skaidraus stiklo buteliuke.

Šiandien R. Ricci – tikras aukštosios mados dendis, niekuomet namų nepaliekantis be stilingos skrybėlės, sugebantis greitai perprasti modernios moters troškimus bei aistringai besidomintis automobilių lenktynėmis ir naktiniu gyvenimu. Vis tik parfumerija – jo didžiausia aistra bei geriausias saviraiškos būdas. Paklaustas, ar du jo hobiai – lenktynės ir kvapų tyrinėjimas – turi paralelių, R. Ricci atsakė, jog tiek sporte, tiek kūryboje itin svarbu išlaikyti balansą, žinoti, kada sustoti, o kada veržtis į priekį, tačiau rezultatą vis tiek nulemia ne žinios, o nuojauta bei instinktai. Būtent jais jaunasis parfumeris vadovaujasi ir kurdamas kvapus, nes nėra baigęs jokių su parfumerija susijusių mokslų – R. Ricci studijavo verslą, aštuonerius metus dirbo kvepalų gamyklos projektų vadovu, tačiau puiki uoslė bei vaikystėje įgyta patirtis šiandien jam vertingiausia.

Idėja pradėti „Juliette Has a Gun“ R. Ricci gimė 2005-aisiais, o pirmasis linijos kvapas „Miss Charming“ pasirodė 2006-aisiais. Įkvėptas savo senelio meilės kvepalams bei V. Šekspyro herojės Džuljetos Kapuleti, jaunasis parfumeris sumanė kiekvieną savo kūrinį pavadinti epizodu. Kiekvienas kvapas simbolizuoja vis kitą herojės gyvenimo stadiją, jos likimo vingius. Tai ji romantiška ir naivi („Miss Charming“), tai tampa tikra maištininke („Lady Vengeance“), paskui – valdinga ir drąsi („Citizen Queen“), o galų gale parodo savo gyvuliškus instinktus („Calamity J“). Tiesa, šią istoriją R. Ricci nusprendė susieti ir su rožėmis – kiekviename kūrinyje šios gėlės aromatas pasirodo vis nauju amplua, tačiau linijai suteikia vientisumo, tampia jungiančiąja grandimi. Be to, kūrėjas rožes vadina nuoširdžiausia vyro dovana mylimai moteriai, aukštinta ir paties V. Šekspyro, tad nesunku pastebėti ir sąsają su Džuljeta, romantiškąja jos puse.

„Juliette Has a Gun“ kvapai šiandien vadinami moderniosios parfumerijos išimtimis, nes R. Ricci labiau rūpi ne klasikiniai junginiai bei finansinė sėkmė, o noras atrasti XXI-ojo amžiaus Džuljetą, pasiūlyti jai tai, ko ji dar niekada nematė. Šie kvapai sujungia roką ir romantiką, išlaisvina, ieško naujų teritorijų parfumerijos pasaulyje, yra dinamiški, neįprasti, tačiau nepraradę poetiškumo. R. Ricci stengiasi, kad jo parfumerijos namai netaptų tiesiog dar vienu prekės ženklu, nesusitapatintų šiandienos rinkos poreikiais, masinės gamybos kultu. Tai – tarsi neatrastas prabangos simbolis, kurį pastebi tik toks moterys, kurios nenori savo kvapo užuosti niekur kitur, trokšta būti išskirtinės, nebijo savo instinktų. Galima net teigti, jog „Juliette Has a Gun“ atspindi ne auksu žibančią, o aštrią, laukinę prabangos pusę, kur didžiausia vertybė yra tiesiog laisvė būti savimi. Todėl pirmuoju linijos veidu tapo prancūzė Lou Doillon, aktorės Jane Birkin dukra, sužavėjusi R. Ricci savo nerūpestinga elegancija, sugebėjimu gyventi šia diena. Jos įkūnijama Džuljeta žino, jog geriausias ginklas yra žavesys, galingesnis už bet kokį durklą, o gyvenimas yra per trumpas, kad reikėtų atsisakyti jo teikiamų malonumų.

SPINTOS GURU IŠBANDĖ…

Štai taip atrodo „Juliette Has a Gun“ parfumuoto vandens mėginukų vokai, pažymėti parfumerijos namų ženklu, užklijuoti lipduku su kvapo vardu. Viduje – dailios stiklinės talpos bei „laiškai“, kuriuose galima rasti kvapo aprašymą, pagrindinių natų sąrašą. Tai – itin dailus bei akiai malonus įpakavimas, nes mėginukas atrodo tarsi asmeniška dovana ar voke laukianti intriguojanti paslaptis, gimusi nakties miestu vadinamame Paryžiuje.

Šis 2009-ųjų lapkritį pasirodęs kvapas – tikras vyriškumo simbolis, skirtas moteriai. Jo pavadinimas simbolizuoja JAV skautę ir kovotoją Calamity Jane, fronte pakeitusią ne vieną vyrą, tačiau išsaugojusią moteriškumą. Tokia ir mitinė parfumerijos namų Džuljeta, kurią įkūnijo L. Doillon – moderni, drąsi, išskirtinė. Šis kvapas neturi jokių viršutinių natų – R. Ricci nusprendė jas tiesiog „peršokti“, kaip gyvuliškas kvapo instinktas priverčia įsimylėti arba nekęsti „peršokdamas“ protą ar moralę.

Pagrindinės natos:  pačiulis, vilkdalgis, ambra, muskusas

Mano įspūdis: ne veltui šio kvapo aprašyme radau sakinį „bandyti tik ant odos“ – pirmą kartą įkvėpus „Calamity J“ iš mėginio buteliuko likau nustebinta ir net priblokšta šio kvapo intensyvumo – jis man pasirodė be galo vyriškas (kažkas, ką galima užuosti einant pro tėčio spintą), įdomus, net kiek aštrokas. Tačiau vos palietęs odą, šis išskirtinis chameleonas it saulę „pagavusi“ gėlė pražydo nuostabiais šiltais ambros, muskuso, vanilės atspalviais. Po kelių valandų ant odos šis kvapas pasidarė dar šiltesnis bei jaukesnis, jame pavyko „pagauti“ ir cinamono natą. Taigi skeptiškas pirmasis bandymas vos per keletą akimirkų virto itin maloniu atradimu.

Rytietiška pasaka, telpanti į prancūziškų kvepalų buteliuką ir įkūnijanti nakties grožį, tamsą, jos kvapą ir paslaptis. Šis 2009-aisiais pasirodęs kvapas – viena iš Džuljetos paslapčių, jai taip kvepia Maroko rožės, glostomos mėnulio šviesos, kai ji skuba pamatyti savo Romeo. Tačiau nereikėtų galvoti, jog tai – jaunos merginos aromatas, nes „Midnight Oud“ yra skirtas labiau subrendusiai moderniai moteriai, kuriai romantiškosios rožės ir Rytų dvelksmas primena jaunystės naktis.

Pagrindinės natos:  agarmedis, šafranas, muskusas, ambra, sandalmedis, rožės

Mano įspūdis: sodrus, itin moteriškas kvapas – jame nesunku iškart atrasti malonų Maroko rožės dvelksmą, subtilų šafrano prieskonį. Tai vienas tų kvapų, kurie sužadina prisiminimus, kvepia praeitimi. Tiek man, tiek mano mamai „Midnight Oud“ priminė senovinius rytietiškus kvepalus, stovėjusius ant močiutės grožio stalelio. Ant odos šis kvapas priglunda it aksomas, pasidaro gerokai švelnesnis, tačiau nepraranda savo paslapties. Nuostabus pasirinkimas, jei ieškote su niekuo nesupainiojamo, unikalaus moteriško kvapo, kurį galima drąsiai vadinti modernia klasika.

Romeo turėtų bijoti, nes šįkart visos likimo kortos – Džuljetos rankose. Ji drąsi, pažįsta naktinį gyvenimą ne ką prasčiau nei pats R. Ricci ir spinduliuoja išskirtiniu grožiu, kurio žodžiai apsakyti negali. Tai – jos žavesio raktas. 2008-asiais pasirodęs „Citizen Queen“ yra tikras tradicijų bei šiandienos technologijų šedevras, nes jame galime atpažinti tiek žemiškus odos bei gintaro prisilietimus, tiek aldehidų įtaką.

Pagrindinės natos: oda, aldehidai, vilkdalgiai, ambra

Mano įspūdis: „Citizen Queen“ galiu drąsiai vadinti vienu geriausių kvapų, su kuriais yra tekę susipažinti ir kuriuos teigiamai įvertino net mano mama. Šis kvapas – tarsi moteriškumo esencija, kvepianti buduaru, kuriame pamerktos rožių puokštės bei sulankstyta guli švari ką tik išskalbta patalynė. Beje, švaros pojūtį kvapui suteikia būtent aldehidai, apie kuriuos nemažai sužinojau besidomėdama „Chanel“ klasika „No.5“ – kurdama kvapą Gabrielle Chanel norėjo, kad jis primintų tvarką ir malonų švaros dvelksmą, tad legendos gamybai buvo pasitelkta itin didelė aldehidų koncentracija. Ją galima jausti ir „Citizen Queen“ paletėje, kas daro šį kvapą be galo patrauklų.

Verta pasiruošti šokui – šįkart R. Ricci tikrai sugebėjo nustebinti ir net sudrebinti nišinės parfumerijos pasaulį. Vietoje tradicinių kūrinių, kuriuose sluoksnis po sluoksnio atsiskleidžia skirtingos natos, parfumeris sumanė pasirinkti vos vieną retą natą ir paversti ją pagrindine žvaigžde. Ja tapo kvepaluose „šešėliu“ retkarčiais tampantis molekulinis junginys ambroksanas (formulė C16 H28 O), sukurtas šeštajame dešimtmetyje ir primenantis baltąjį gintarą. Tai – itin šviesus, modernus, minimalistinis ir tyras kvapas, o jei tiksliau – ne kvepalai, bet tiesiog ambroksanas flakonėlyje. Beje, šioje sudėtyje nėra jokių alergenų.

Pagrindinės natos: vienintelis ingredientas – ambroksanas

Mano įspūdis: tai – išties grynas ir minimalistinis kvapas, kurio ne tik nepavyktų supainioti su jokiu kitu, bet ir norėtųsi kvėpintis kasdien, nes „Not a Perfume“ – netikėtai švelnus, minkštas, šviesus it baltas satino šalikas, slystantis oda. Kadangi ambroksanas retsykiais naudojamas ir įvairiose kvapų kompozicijose, jis gali pasirodyti jau pažįstamas, tačiau čia jis atsiskleidžia visu grožiu. Jo rinktis nevertėtų moterims, mylinčioms natūralius gamtos kvapus – „Not a Perfume“ labiau primena industrinį popierių, muilą, metalą, tačiau nesupraskite neteisingai – jis neįtikėtinai lengvas bei tikrai moteriškas.

Su „Juliette Has a Gun“ geriau susipažinti galite nišinės parfumerijos salonuose „Creme de la Creme“

Nuotraukos – Juliette Has a Gun, autorės

Bučkis