Sekmadienio pasirinkimas | 3.1 Phillip Lim, Alexander Wang, Calvin Klein Pre-Fall 2013

Pastaruoju metu vis įtakingesniais vadinami tarpsezoniniai „pre-fall“ ir „resort“ pristatymai ne tik visiškai performuoja sezoninį supratimą (ar vos prasidėjus žiemai mes tikrai matome tai, ką norėsime dėvėti lygiai po metų?), leidžia pardavimo vadybininkams trinti rankas iš pasitenkinimo bei verčia susirūpinti dizainerių darbo kokybe. Pakankamai prieštaringi teiginiai, tiesa? Deja, darosi liūdna bandant suvokti, jog seniau žinomi mados namai apsiribodavo vos pora kolekcijų per metus, o šiandien savo vardą pateisinti norintis kūrėjas industrijai per metus pristato dvi „ready-to-wear“, dvi tarpsezonines, neretai keletą specialiųjų (apatinių drabužių, vakaro aprangos, dukterinių pigesnių linijų, aksesuarų, avalynės) kolekcijų, o išskirtiniais atvejais – ir du aukštosios mados darbus. Išvada paprasta – retas kūrėjas, net turintis geriausią komandą, geba išlaikyti ne tiek kiekybės, bet ir kokybės standartus. Džiaugiuosi, jog trys naujausi „pre-fall“ darbai iš Niujorko parodo, jog viską spėjantys superherojai šiandien dar egzistuoja.

3.1 PHILLIP LIM

„Pre-fall“ 2013-ųjų atradimas – dizaineris Phillipas Limas, kuris jau tikrai ne pirmą sezoną yra vienas Niujorko mados savaitės lyderių, tačiau bendrame perspektyvių ir talentingų kūrėjų kontekste neretai tiesiog ištirpsta. Šįkart kinų kilmės modernios sportinės elegancijos kūrėjas pasistengė, kad visos šviesos būtų nukreiptos į jį. Ir jam pavyko – senųjų Niujorko jaunimo gaujų bei „Harley Davidson“ motociklais kelius raižančių nutrūktgalvių stiliaus sužavėtas dizaineris pateikė itin solidų darbą, kuriame atsispindi ne tik jo stipriosios pusės (minimalistiški, tačiau itin modernūs bei stiprūs siluetai), bet ir gebėjimas eksperimentuoti bei žengti tinkama linkme, kai tenka rizikuoti. Sluoksniuoti paltai, leopardo rašto detalės bei itin natūraliai, tačiau „suvaldytai“ atrodančios draperijos P.Limui garantuoja vietą laukiamiausių Niujorko mados savaitės pristatymų sąraše.

ALEXANDER WANG

Nors pastarosiomis dienomis naujienos bei nesibaigiantys svarstymai apie itin greitus Alexanderio Wango karjeros pokyčius jau pradeda po truputį įgristi, naujausia dizainerio kolekcija „pre-fall“ sezonui daugelį žurnalistų privertė bent trumpam pakeisti temą. Nenuostabu – šį A.Wango darbą galima pavadinti vienu stipriausių jo karjeroje, nes šįkart dizaineris domėjosi ne tokiais triukais, kaip tamsoje švytintis audinys ar tinklinės medžiagos sluoksniavimas, bet tuo, kas bus itin svarbu ir jam dirbant Paryžiuje – kirpimais, drapiravimu, dar nematytos formos paieškomis. Nors daugelis A.Wango kūrybos fanatikių kolekcijoje ir vėl matys patobulintą amerikietiško sporto klasiką (kilpinis pilkas audinys, sportinės kelnės bei džemperiai), pats dizaineris skatina atkreipti dėmesį į tai, kaip drabužiai tarsi persilieja vienas į kitą – neaišku, kur baigiasi švarkas ir prasideda odinė liemenė arba kur viena suknelės draperija pasislepia po kita. Nepaprasta tai, kas paprasta.

CALVIN KLEIN COLLECTION

Žinoma, „pre-fall“ sezonas neįsivaizduojamas be „Calvin Klein Collection“ pristatymo, kurį galima vadinti ne tik galimybe jauniems modeliams ne pagrindinio sezono metu būti pastebėtiems ant prestižinio podiumo, bet ir tikra švente Niujorko minimalistams, Francisco Costos kūrybą vadinantiems drabužių architektūra. Šį sezoną italą kūrėją įkvėpė dvi priešybės – vienuoliškas nuosaikumas bei jausmingumas, kurių mišinys kolekciją pavertė verta nuodėmės. Nors megztiniai aukštu kaklu bei suknelių ir paltų ilgiai priminė tipišką dvasininkų aprangą, charakterį bei emociją dizaineris sukūrė naudodamas kašmyrą, lakuotą odą, laukinių lamų vilną, skustą audinės kailį, pabrėždamas modelių liemens sritį plačiais odiniais diržais. Kaip rašė apžvalgininkė Nicole Phelps, po pristatymo į šaltą gruodžio Niujorką išėję redaktoriai jau žinojo, apie ką verta svajoti kitą sezoną.

Nuotraukos style.com

Bučkis