Niujorko mados savaitė F/W ’13 | Top 5 kolekcijos

Šiandien Niujorkas skendi ramybėje – vakar pasibaigusi Niujorko mados savaitė savo svečius išlydėjo į Londoną, kur tęsiasi mados maratonas. Išvyko modeliai, žurnalistai, redaktoriai, grožio meistrai ir tinklaraštininkai, tad staiga nurimo dar prieš kelias dienas nuo aukštakulnių kaukšėjimo skambėjusios gatvės, o apžvalgininkai pagaliau rado laiko (bent jau lėktuve į kitą Atlanto pusę) prisėsti bei mintyse sudėlioti viską, ką pasiūlė Niujorko talentingiausieji. Morališkai Londonui ruošiuosi ir aš (jo pristatymus, kaip ir praėjusios savaitės, apžvelgsiu portale „lrytas.lt“, stiliaus skiltyje), tad ramų šeštadienio vakarą Vilniuje nusprendžiau skirti penkių geriausių savaitės kolekcijų atrankai. Į ją, žinoma, neįtraukiau jau apžvelgto Alexanderio Wango darbo – norisi parodyti ir kitų kūrėjų darbus. Teks prisipažinti, kad Niujorko kolekcijas neretai šiek tiek nuvertinu ir nežiūriu į jas labai rimtai – tai verslo, pinigų ir funkcionalumo kulto miestas, kur į madą gan retai žiūrima kaip į meno rūšį, tačiau šis sezonas be galo maloniai nustebino – „Proenza Schouler“ duetas pristatė aukštosios mados vardo vertas technologines inovacijas, Oscaro de la Rentos kolekcija buvo persmelkta į industriją grįžtančio Johno Galliano stiliumi, o Jopsephas Altuzarra ant podiumo užkėlė tikrą Carine Roitfeld stiliaus kopiją (gerąja prasme). Ir tai – tik mados mėnesio pradžia!

Vienas talentingiausių jaunosios kartos Niujorko dizainerių Josephas Altuzarra šįkart nėrė į avantiūrą ir nusprendė išbandyti savo jėgas itin rizikingoje zonoje – klasikinio moteriško silueto interpretavime. Taip – jokių spalvų, siuvinėjimų, varpelių, kutų ir kitų įdomybių. Tiesiog švari juodai balta kolekcija, skirta dizainerio mūzai prancūzei Carine Roitfeld, kuri mėgsta seksualią darbo aprangą (pieštuko formos sijonas su giliu skeltuku? Žinoma!) ir prabangą. Beje, pastarosios ant podiumo tikrai netrūko, nes J. Altuzarra naudojo itin daug juodos odos, balto bei juodo kailio, drąsiai sluoksniavo lauko drabužius ir puošė figūros linkius paryškinančias sukneles. Rizika, kuri pasiteisino su kaupu bei parodė, kad šis vaikis niujorkietes dar ilgai varys iš proto.

Tikėjotės spalvų? Su modernia visuomene susijusios temos? Koliažų iš „Tumblr“? Šįkart Niujorko duetas „Proenza Schouler“ vietoje tradicinių griežtų siluetų bei jaunatviško agresyvumo (ar prisimenate samurajų temos kolekciją?) pasirinko aukštosios mados vertą technologinę kelionę bei švelnumo temą. Tiesa, nereikia švelnumo suprasti kaip kašmyro ar pūkų – švelnumas duetui reiškia šviesas spalvas, aptakias Cristobalio Balenciagos įkvėptas formas, susiaučiamą siluetą. Vis tik labiausiai šioje kolekcijoje žvilgsnį traukia mažos detalės – pjaustyta oda atrodo tarsi smulkus raštas, suknelės dryžiai iš tiesų yra kruopščiai sudėliotos metalinių grandinėlių eilės, o purus sijonas sukurtas iš įdomiai nudažytų plunksnų. Patys siluetai pasižymėjo itin dailiu, moterišku kirpimu, tačiau slėpė ne vieną siurprizą – nuogą nugarą, nuogą odą po švarkelio susikryžiavimu. Meistriška.

Kai atrodo, kad Francisco Costa tiesiog nebegali minimalizmui sukurti naujo veido, dizaineris vis tiek sugalvoja, kaip nustebinti išrankią Niujorko publiką. Šį sezoną „Calvin Klein Collection“ kolekciją įkvėpė septintojo dešimtmečio rusų filmas „Ivano vaikystė“, pasakojantis apie berniuką, kuris mato pasaulinio karo baisumus, sutinka vokiečių karius, nors iš tiesų dirba rusų žvalgu. Būtent kariška tematika bei filmo kostiumai paskatino dizainerį naudoti žalią, mėlyną, tamsų violetinį odos atspalvius, pristatyti daug vyriško kirpimo paltų (platūs pečiai, erdvios rankovės, diržu sujuosiama liemens sritis). Peržiūrint drabužių nuotraukas nesudėtinga suprasti, kad kurdamas dizaineris įsivaizdavo itin griežto charakterio moterį, kuri gyvenime matė daug, todėl betono džiunglėse siekia laimėti kuo daugiau asmeninių bei karjeros mūšių. Ar jai pasiseka? Pažvelkite į susikaupusius merginų veidus ir atsakymas aiškus – „Calvin Klein“ moteris nesitenkina net lygiosiomis.

Nors man iki šiol sunkoka pamiršti puikias Olivierio Theyskenso dienas Paryžiaus mados namuose „Nina Ricci“, kur gimė vienos nuostabiausių XXI-ojo amžiaus pradžios suknelių, jo darbai Niujorko „Theyskens’ Theory“ džiugina ne ką mažiau. Taip, čia nėra aukštosios mados lygio suknelių ar romantiškos paryžietiškos atmosferos, tačiau kai ant podiumo pasirodo minimalistiški kasdieniai drabužiai su atsainiai seksualiu O. Theyskenso prisilietimu, išlikti abejingai neįmanoma. Būtent tokia buvo ir 2013-ųjų rudens-žiemos sezono kolekcija – tiesiog tobuli kasdieniai drabužiai (megztiniai, per dideli švarkai, erdvūs paltai bei kelnės) su subtiliais futuristiškais moteriškais akcentais (trumpi sijonai ir šortai po jais, jokios palaidinės po švarku, odinės pirštinaitės bei ilgaauliai). Nors kai kurie kritikai iš O. Theyskenso tikėjosi šiek tiek daugiau, aš jau žinau, kaip norėsiu atrodyti ateinantį rudenį.

Paskutinė penketuke – Olsen seserų mados namų „The Row“ kolekcija, kurios pristatymas vyko išnuomotame name, apstatytame eklektiškais baldais. Taigi rudens-žiemos sezono moteris – įspūdingoje vietoje gyvenanti Niujorko karjeristė, dirbanti meniškoje aplinkoje (įsivaizduokime galerijos savininkę) bei žinanti, kad drabužio originalumas turi derėti su kokybe. Todėl Olsen seserys nusprendė neišsižadėti savo auksinius kiaušinius dedančios vištos ir toliau kurti nuostabius minimalistiškus drabužius, kurių kainos galbūt ir šokiruoja, tačiau kokybė bei subtilus dizainas leidžia tą patį daiktą iš naujo pritaikyti kiekvieną sezoną. Geriausi šios kolekcijos sprendimai – kuklūs tiesaus kirpimo paltai su subtiliomis kailio apykaklėmis, kaip tradicinis kiniškas kostiumas surišamas odos bei šilto apsiaustas, stambių siūlų raštuoti megztiniai apvaliu kaklu, nepakartojama finalinė šilkinė suknelė, kuri vakarinio drabužio idėją sulieja labai dviprasmiškai: atrodo ir prabangiai, ir šiek tiek primena naktinius. Dar vienas hitas trumpoje „The Row“ istorijoje.

P.S. Į sąrašą nepateko Dereko Lamo, „Belstaff“, Jasono Wu, Helmuto Lango, Narciso Rodriguez, Michealo Korso kolekcijos, tačiau norėčiau pabrėžti, jog ir jos buvo itin puikios.

Nuotraukos koliažuose iš style.com

Bučkis