Resort 2014 | Altuzarra, Balenciaga, Burberry, Michael Kors

Kaip teigia amerikiečių dizaineris Michaelas Korsas, tarpsezoninės kolekcijos jau senokai nebėra tiesiog patogus būdas užpildyti lentynas mažiau aktyviu metų laiku. Jo nuomonės kompetencija abejoti būtų sudėtinga – komerciją bei kūrybą mados industrijoje turbūt sėkmingiausiai derinantis niujorkietis sudėtingo sezonų žaidimo taisykles išmano puikiai. Nors pagrindinių „ready-to-wear“ kolekcijų modelius bei idėjas įsiminti gerokai paprasčiau, „Resort“ ir „Pre-Fall“ siūlo tai, ką be baimės galima dėvėti keletą sezonų iš eilės – klasiką, minimalizmą, funkcionalumą. Šios idėjos tarsi stulbinantys grynuoliai buvo pateiktos paties M. Korso kolekcijoje, neatsiliko ir „Burberry Prorsum“, pasirinkę žavų kaimynų merginos įvaizdį. Negalima nepaminėti tarpsezoninių pristatymų naudos ir jauniems dizaineriams – tai puiki proga dar kartą priminti apie save, parodyti asmeninio braižo universalumą, atsidavimą pasirinktam keliui. Žinoma, norisi pagirti karjeros laiptais sparčiai kylantį Josephą Altuzarrą, tačiau daugelio žvilgsniai vis dėlto krypo į kitą Atlanto pusę – naująjį „Balenciaga“ vadovą Alexanderį Wangą. Kovo mėnesį įrodęs, kad Paryžiaus didybė jam pažįstama ne prasčiau nei Niujorko asfalto purvas, A. Wangas ir šįkart nutildė skeptikus. Aišku, jei tokių dar liko…

ALTUZARRA

Sparčiai populiarėjantis bei neabejotinai vienas perspektyviausių jaunosios kartos dizainerių Josephas Altuzarra išgyvena aukso amžių. Pasirinkęs labai „teisingą“ mūzą Carine Roitfeld bei sugebėjęs jos be pastangų kuriamą prancūzišką žavesį pritaikyti Niujorko scenai, dizaineris per ganėtinai trumpą laiką užkariavo industrijos simpatijas. Vis dėlto ši J. Altuzarros kolekcija – šiek tiek kitokia, labiau primenanti ne griežtą rudens toną, o egzotiškesnį pavasario. Jos ašis – aštuntojo dešimtmečio stilius, folkloriniai motyvai, sąvokų „sunku“ ir „lengva“ sąjunga. Sunku atitraukti žvilgsnį nuo dailių suvarstomų palaidinių pūstomis rankovėmis, tobulų kostiumų platėjančiomis kelnėmis, Biancos Jagger stiliaus baltų suknelių, tačiau didžiausią įspūdį paliko puikūs aksesuarai (pintos odos diržai – vienas geriausių sprendimų) bei standaus džinsinio audinio ir trapių nėrinių derinys. Kol A. Wangas rengiasi vis daugiau laiko praleisti Paryžiuje, J. Altuzarra baigia užkariauti Niujorko (ir ne tik) simpatijas bei tapti naujuoju „it“ kūrėju.

BALENCIAGA

Alexanderis Wangas laiko Paryžiuje veltui neleidžia. Dar kovą itin palankiai kritikų įvertinta debiutinė kolekcija iškart užkėlė itin aukštą kartelę, tad taivaniečių kilmės dizaineriui šiuo metu svarbu įrodyti, kad puiki pradžia nebuvo tik atsitiktinumas. Kaip A. Wangas teigė interviu „Style.com“,  jis bent kartą per mėnesį savaitei skrenda į Prancūzijos sostinę, kur kiek įmanoma daugiau laiko praleidžia „Balenciaga“ archyvuose. Turtinga mados namų istorija buvo puikus įkvėpimo šaltinis buvusiam kūrėjui Nicolas Ghesquiere, tad džiugu, kad tokio gausaus palikimo neignoruoja ir A. Wangas. Jo studijų ir pastangų perprasti „Balenciaga“ kodą įrodymas – ši „Resort“ kolekcija, dedikuota klasikiniams Cristobalio Balenciagos siluetams. Griežta struktūra, ypatingas dėmesys nugarinei drabužio pusei, maksimalus įspūdis mažiausiomis sąnaudomis ir futuristinį siurrealizmą primenančios nuotraukos – dar vienas tvirtas žingsnis, įrodantis naujojo dizainerio atsidavimą mados namams bei siekį tęsti „Balenciaga“ tradicijas. Žinoma, galbūt stalinio šviestuvo gaubtą primenančios skrybėlės nebuvo pats geriausias pasirinkimas, tačiau kiti aksesuarai bei dėmesys detalėms mažų mažiausiai pagirtini.

BURBERRY PRORSUM

Teks prisipažinti, kad jau gerus trejetą metų „Burberry Prorsum“ mados namai (dabar turbūt derėtų sakyti „imperija“) nepristatė tokios kolekcijos, į kurią pažvelgus norėtųsi pašokti iš kėdės ar bent pagalvoti „noriu!“. Nuo tada, kai ant podiumo Londone pasirodė hitu tapę verstos odos ir avikailio švarkeliai bei aukštakulniai aulinukai, mados namų dizaineris Christopheris Bailey savo kolekcijoms naudojo šventąją „Burberry“ trejybę: iki skausmo pažįstamus siluetus, populiariausius britų modelius bei kur ne kur įterpdavo įdomesnio audinio akcentą. Žinoma, išvydus naujausią „Resort“ kolekciją taip pat nesinorėjo balsu džiūgauti, tačiau peržiūrint modelius į galvą ne kartą atėjo mintis, kad tai – kažkas jau matyto, bet patraukliai naujo. Pieštuko sijonas? Matyta. Su marškinėliais ir septintojo dešimtmečio stiliaus švarkeliu? Įdomu. Balta palaidinė ir juodas sijonas? Matyta. Išpjaustyti lazeriu itin smulkiu raštu? Labai įdomu! Panašios reakcijos sulaukė ir pastelinių spalvų metalizuotas audinys, pasikartojantys grubūs pilki motyvai, modelio rankoje tarsi tirpstančios minkštos odos delninukės. Vienintelis minusas – ortopedinę avalynę labai primenantys balti vientisos platformos bateliai atvira nosele. Tikiuosi, kad rugsėjį Londone Ch. Bailey sugebės grąžinti tą malonų jaudulį bei džiaugsmą.

MICHAEL KORS

Jau ne kartą įkvėpimo sėmęsis iš egzotiškų kraštų bei savo klientę nukeliantis poilsiauti tai į Aspeną, tai į Karibų jūros salas, šįkart niujorkietis Michaelas Korsas nusprendė ieškoti universalesnės temos, kuri pirkėjas tenkintų tiek rudens atostogų metu, tiek Niujorką kaustant speigui. Spėlioti ilgai neteko, nes itin sėkmingai pasirinkta Šiaurės Afrikos tematika, kurią dizaineris sugebėjo išreikšti vos keliomis detalėmis, puikiai tikusiomis kuriant ir stilingas šilko sukneles, ir „Studio 54“ vertus kelnių kostiumus. Itin svarbi – dykumos spalvų paletė (balta, juoda, smėlio rusva, dangaus mėlyna), poparto stiliumi marginti leopardo kailio raštai, originalūs plastiko, stiklo aksesuarai bei modernumo suteikiantys perregimos platformos aukštakulniai sandalai. Gaila nebent to, kad kai kuriuos modelius sugadino antkaklį primenantys kaklo papuošalai su stilizuota kabančia iltimi.

Nuotraukos style.com

P.S. Nuoširdžiai atsiprašau dėl įrašų stokos pastaruoju metu – birželis man yra egzaminų sesijos mėnuo, tikiuosi sėkmingai pabaigti pirmą VU Žurnalistikos kursą. Birželio gale bei liepos pradžioje bandysiu atsigriebti ir apžvelgti tuo metu vyksiančias vyrų bei aukštosios mados savaites.

Bučkis