H&M ruduo 2013 | Pirmoji peržiūra Vilniuje

Lietuva atranda madą. Mada neatsilieka – mažais, tačiau tvirtais žingsniais žengia į Baltijos regioną bei pradeda įžvelgti mažų šalių potencialą. Šįkart kalbu ne tik apie vietinius talentus – dizainerius, modelius, stilistus, fotografus, bet ir apie vartojimo kultūrą, vakarietiškų tradicijų perėmimą. Nuvykę į Prancūziją bei išvydę puikias vynines kažko panašaus pradedame ieškoti Vilniuje. Skandinavijos šalyse susižavime nuostabiu erdvių pajutimu ir garsiai kalbame apie skandinaviško interjero pritaikymą savuose namuose. Panašios emocijos veržiasi ir grįžus iš kelionių, kurių metu pavyko apsilankyti populiarių mados kūrėjų ar tinklų parduotuvėse. Šiose diskusijose neretai skamba ir kombinacija „H&M“, mat apsipirkimas 2800 parduotuvių visame pasaulyje turinčiame tinkle tapo šypseną keliančiu ženklu „O aš buvau užsienyje!“, kurį apipina mitai apie kainas, kitokią kokybę bei tiesiog tai, kas mums nepasiekiama. Naujienų pasakoti turbūt nereikia – nuo rugpjūčio mėnesio „H&M“ duris atvers Vilniuje, o paskui ir Klaipėdoje. Bet kodėl būtent dabar? „Nes jūs pasiruošę“,- oficialios kolekcijos peržiūros metu į mano klausimą atsakė „H&M“ vadovė Lietuvoje Marika Pyykkö. Ir tai – tik pradžia.

Vakar Vilniaus senamiestyje vyko spaudos atstovams skirta oficiali „H&M“ rudens kolekcijos peržiūra, kurioje dalyvavo ne tik kompaniją atstovaujančios PR bendrovės atstovai, bet ir tinklo parduotuvių vadovė Lietuvoje Marika Pyykkö bei komunikacijos vadovė Tiina Miettinen. Žinoma, žinia apie „H&M“ atsidarymą jau keletą mėnesių eina iš lūpų į lūpas, tad jos papildomai skleisti nereikia, tačiau švedų kompanija peržiūros metu pademonstravo, kaip dera bendrauti su žiniasklaida, gerai organizuoti viešuosius ryšius bei kuriamą produktą (net jei tai tik „high street“ ženklas) pristatyti kiek įmanoma profesionaliau. Puikus priėmimas, betarpiškas bendravimas, išsamūs atsakymai į klausimus bei atvežtos trys kolekcijos man paliko didelį įspūdį. Nors tai pirmoji kolekcijos peržiūra, kurioje teko dalyvauti (net nežinau, ar Lietuvoje be Ramunės Piekautaitės spaudai jas kas nors išvis rengia), nusprendžiau pasidalinti tuo, ką pavyko sužinoti bei išvysti.

Ne paslaptis, kad praėjusią Paryžiaus mados savaitę vasario mėnesį savo kolekciją ant podiumo pristatyti nusprendė ir „H&M“. Didžiulis šou, geriausi modeliai (tarp jų – ir Edita Vilkevičiūtė), puikūs drabužiai ir profesionalus renginys kitą dieną tapo labiausiai aptarinėjamu įvykiu mados žiniasklaidoje. Kaip teigė kompanijos atstovai, tai buvo noras parodyti, kad ir didelis tinklas gali pasiūlyti tai, kas atitinka mados pulsą Paryžiaus mados savaitėje. Taigi turbūt nesunku įsivaizduoti, kaip nustebau, kai Tiina su pristatymo katalogu rankose parodė, kad trečdalį peržiūros sudaro būtent Paryžiaus kolekcijos drabužiai. Bohemiško, Jimmy Hendrixo garderobą primenančio stiliaus švarkeliai, perregimos siuvinėtos tunikos bei puikūs odiniai ilgaauliai, demonstruoti ant podiumo, ant pakabų kabėjo ir Vilniuje, tad buvo galima kiekvieną drabužį detaliai apžiūrėti, sužinoti jo audinių sudėtį bei kainą Lietuvoje (dalis kolekcijos bus pristatyta ir vilniečiams). Maloniu siurprizu tapo dėmesys drabužių detalėms – siuvinėjimams, kutams, papuošimams nugarinėje pusėje. Nors teko pastebėti vieną kitą netiesią siūlę ar iškritusį blizgutį, Tiina patikino, kad tai tik peržiūroms bei fotosesijoms greitai pasiūti pavyzdžiai, o parduotuvėms skirta kolekcija gaminama atskirai.

Gavusi galimybę su Tiina apžiūrėti ir aptarti kiekvieną kolekcijos detalę (tiek Paryžiaus linijos, tiek įprastą „H&M Trend“, tiek vyrų) nevengiau klausimų apie kainas bei galimybę konkuruoti su šaknis Lietuvoje įleidusia „Inditex“ grupe. Komunikacijos vadovė patikino, kad kainos Lietuvoje tikrai nesiskirs nuo kainų kitose šalyse, tačiau originalesnė bei geresnės kokybės Paryžiaus linija bus truputį brangesnė. Tiesa, apžiūrėjus gaminius kainos man pasirodė priimtinos: odiniai aukštakulniai ilgaauliai bei stori didžiuliai natūralios vilnos paltai kainuos apie penkis šimtus litų, netikro kailio (natūralaus „H&M“ nenaudoja) aštuntojo dešimtmečio stiliaus paltas (jį ant podiumo dėvėjo Edita) kainuos du šimtus litų. Panaši ir angoros megztinių, palaidinių, siuvinėtų tunikų kaina. Žinoma, „H&M Trend“ linija pigesnė – kainos svyravo apie 100-200 litų, man pasirodė panašios ar mažesnės už aptinkamas „Zara“ parduotuvėse. Neslėpsiu, kad kelis labai patikusius daiktus jau išsirinkau ir rudenį tikiuosi jais papildyti savo garderobą.

Didžioji dalis kolekcijos mane sužavėjo savo paprastumu, dėmesiu pačiam audiniui. Nors vyravo juoda bei balta spalvos, didžioji dalis siluetų buvo padidinti, labai lengvai derinami tarpusavyje. Aksesuarai paliko šiek tiek mažesnį įspūdį – parduotuvėse jau kurį laiką vyraujantys dideli metaliniai kaklo papuošalai neatrodė pernelyg originaliai, neparodyta nė viena rankinė. Tiesa, negaliu gailėti komplimentų vyriškajai kolekcijos daliai – nors ji nepasirodė atitinkanti naujausias mados tendencijas, man labai patiko dygsniuotos rudeninės striukės, jaukūs raštuoti megztiniai, žaismingi marškiniai. Neblogą įspūdį paliko ir laisvalaikio kostiumai, kurių kainos išties labai priimtinos, o kirpimai modernūs. Deja, peržiūroje nebuvo kvietime paminėtos namų aksesuarų kolekcijos „H&M Home“, tačiau vietos jai tikrai atsiras būsimoje parduotuvėje Vilniaus „Akropolyje“.

[nggallery id=14]

Žinoma, negalėjau nepaklausti ir apie prieš kelias dienas paskelbtą bendrą kolekciją su prancūzų dizainere Isabel Marant. Vos spėjus apie tai prasitarti Tiina iškart patikino, kad kolekciją parduotuvėse išvys ir Lietuvos mados gerbėjai, nors I. Marant kurtais drabužiais bus prekiaujama vos 200 „H&M“ parduotuvių visame pasaulyje. Taip pat sužinojau, kad „H&M“ dar net nežino, kaip atrodys lapkritį pasirodysianti kolekcija, tačiau nekantriai laukia pirmųjų eskizų – dizainerė kurs ne tik moteriškus, bet ir pirmą kartą vyriškus drabužius. Paklaususi, kodėl dizaineriams verta dirbti su „H&M“ ir savo kūrybą parduoti gerokai mažesne kaina, tinklo parduotuvių vadovė Lietuvoje Marika atsakė, kad „H&M“ mados kūrėjams leidžia pasiekti didžiulę auditoriją, populiarinti savo vardą ir galbūt pritraukti naujų klientų, o „H&M“ savo ruožtu pirkėjams siūlo naujausias tendencijas atitinkančius ir mėgstamų dizainerių braižą atkartojančius drabužius. Su ponia Marika nusprendžiau padiskutuoti ir apie tai, ką „H&M“ gali pasiūlyti lietuviams, kurie jau puikiai pažįsta „Inditex“ prekės ženklus bei galbūt šiek tiek nepatikliai žiūri į naujienas. Neslėpsiu, kad maloniai nustebino itin diplomatiškas bei nuoširdus atsakymas: „Populiarūs aprangos tinklai šiandienos pirkėjui siūlo madą už mažą kainą, tad labai džiaugiamės, kad tiek mes, tiek „Zara“ galime tai pasiūlyti, o mados gerbėjai gali viską tarpusavyje derinti, supinti prabangesnes detales su pigesnėmis.“

Įdomu buvo išgirsti ir apie tinklo veiklą Rygoje. Praėjusiais metais pirmoji Baltijos šalyse „H&M“ parduotuvė Latvijoje sukėlė nemažą sąmyšį  – Rygoje besimokantis draugas net pasakojo, kaip bendrakursės merginos laukė atidarymo bei planavo pirkinius iš naujausios kolekcijos. Sėkmę patvirtino ir Marika, teigusi, jog puikūs rezultatai Rygoje paskatino atsigręžti į Vilnių bei Taliną, kur šiemet taip pat atsidarys pirmosios parduotuvės. „Baltijos šalių vartotojai jau atitinka vakarietišką standartą, tad regione matome nemažai potencialo. „H&M“ yra pasaulinis tinklas, o ir mada XXI-ajame amžiuje globali, tad džiaugiamės galėdami savo viziją atnešti į Lietuvą.“

Taigi apsilankius peržiūroje bei peržvelgus žiniasklaidos paketą (kolekcijų katalogai, aprašai lietuvių kalba, užrašų knygutė bei nedidelis plunksnų aksesuaras) iš tiesų supratau, kad „H&M“ atėjimas į Lietuvą nereiškia tik tiek, kad pirkėjai turės didesnį pasirinkimą bei grįžus iš užsienio negalės pasigirti apsilankymu „H&M“. Mano nuomone, tai yra svarbus signalas ir kitoms kompanijoms (ir net mados namams), kad verta atkreipti dėmesį į Lietuvą, jos besikeičiančius vartojimo įpročius bei norą tapti pilnaverte vakarietiška šalimi. Tikiu, kad po penketo metų Rotušės aikštėje Vilniuje be vietinių „Dviejų brolių“ salonų bus galima išvysti ir Estijoje bei Latvijoje esančius „Burberry“, o gal net šį tą dar didesnio. Galų gale, kodėl gi ne?

Nuotraukos mano

Už kvietimą atvykti į peržiūrą dėkoju Polhem PR ir H&M

Bučkis