Alexander Wang S/S ’14 by Steven Klein | Pagiriamasis žodis provokacijai

Vartydama mados leidinių reklaminius puslapius dažnai pastebiu, kad daugelis jų pernelyg panašūs. Per daug tvarkingi, per gražūs, vienodai blankūs ir nuobodūs. Į juos malonu pažvelgti, tačiau ilgesniam laikui žvilgsnio nepatraukia, nes nesukelia jokios reakcijos ir nesužadina emocijų. Ar noras provokuoti potencialų pirkėją (o galbūt net priversti jį parašyti skundą) dingo kartu su Yves Saint Laurent „Opium“, Tomo Fordo „Gucci“ bei  į Siciliją dar neišvykusio „Dolce & Gabbana“ dueto reklamomis? Kartais pagalvoju, kad tėvų namuose likę paauglystėje pirkti žurnalai greitai taps istorine vertybe, simbolizuojančia tuos geresnius laikus.

Vis dėlto mano kolekcijoje ypatingą vietą užims ir keli šį pavasarį pirkti leidiniai, kuriuose skirtuku pažymėjau Alexanderio Wango 2014-ųjų pavasario-vasaros reklaminę kampaniją. Kodėl? Nes ji mados naujienų portaluose bei forumuose sukėlė diskusijas. Ir visai ne apie tai, kad modelio šukuosena gadina tobulą kadrą ar apšvietimas galėjo būti kitoks. Pagaliau vėl pasirodė žodžiai „amoralu“, „nepadoru“, „vulgaru“. Greta jų – oponavę „nuostabu“, „įdomu“ ir „ironiška“. Provokacija visuomet geriau nei tuščias bandymas įtikti visiems – ji sukelia emocijas, o ar tik ne jomis ir paremtas mados grožis?

Kaip apie reklaminę kampaniją pasakojo pats mados kūrėjas, ji tiesiog puikiai atitinka kolekcijos temą, kurioje susipina lolitiškas jaunos merginos naivumas ir drąsa elgtis maištingai bei atrasti savo kūną. Todėl dar vasarį podiumu žengę modeliai marškinius dėvėjo atvirkščiai prasegtus iki pat viršaus, iš priekio klasikinius „Mary Jane“ batelius prilaikė milžiniška platforma, o klasikiniai kostiuminiai audiniai naudoti tarsi sumažintiems „babydoll“ tipo siluetams. Vyšnia ant pyragaičio viršūnės tapo dešimtojo dešimtmečio stilistika bei logomanijos erai skirti vardiniai akcentai.

Ne veltui reklamos kampanijai pasirinktas Niujorko SoHo rajone esančios mokyklos merginų tualetas. Netvarkingas, ne itin švarus, jo veidrodžiai vietomis suskilę, o sienos aprašinėtos. Būtent tokioje erdvėje galima įsivaizduoti lūpas besidažančias šešiolikmetes, kurioms mamos neleidžia naudoti makiažo, tačiau mokykloje niekas juk nepamatys. Kaip ir staiga patrumpinto sijono ar praplėštų kojinių. O kur pirmieji nesėkmingi bandymai rūkyti, nuolatinis gandų aptarinėjimas atsiskyrus nuo triukšmingo koridoriaus. Vidurinėje mokykloje socialinis gyvenimas verda būtent tualete. A. Wango kampanijoje jis pavaizduotas kiek erotiškai ir ironiškai, tačiau, net jeigu Jums tai nepatinka, labai taikliai.

ALEXANDER WANG

pavasaris-vasara 2014

fotografas

STEVEN KLEIN

modeliai

ANNA EWERS ir ZUZU TADEUSHUK

stilius

KARL TEMPLER

Nuotraukos TFS

X