Pre-Fall 2016 | Mugler

 

Kaip istorinį mados ženklą paversti aktualiu šiandien? Šią dilemą pastaruosius keletą sezonų sprendžia grupė jaunų dizainerių, gaivinančių tokius ženklus kaip Courreges ar Schiaparelli. Tiesa, iškart atrasti aukso vidurį tarp modernumo ir pagarbos mados namų istorijai pavyksta nedaugeliui – pirmieji bandymai dažnai atrodo arba kaip puikiai pažįstamų siluetų rinkinys, arba visiškai sunaikina mados namų identitetą. Taip pat diskusijų objektu tampa ir naujos kūrybinės komandos braižas – ar jis turėtų būti ryškus ir asmeniškas kaip, tarkime, Riccardo Tisci darbai Givenchy namams, ar paisantis istorinio naratyvo kaip Sarah Burton kolekcijos, kuriamos Alexander McQueen vardu.

Vienas geriausių pavyzdžių, kaip teisingai dirbti su žymiu ženklu ir adaptuoti jį XXI a. mados kontekstui, man yra dizainerio Davido Komos kolekcijos Mugler namams. Prie Mugler komandos prisijungęs 2014-ųjų pradžioje, gruzinų kilmės kūrėjas iškart pareiškė, jog daugiau nei 5000 unikalių detalių turintis mados namų archyvas jam netaps pagrindiniu įkvėpimo šaltiniu. Kodėl? Nes atėjo metas pristatyti naują Mugler moterį ir suprasti, kad spalvingi George Michealo vaizdo klipų kostiumai yra praėjusio amžiaus reliktas.

 

 

Nesupraskite neteisingai – D. Koma nepaneigia Thierry Mugler kūrybos originalumo, bet jį interpretuoja savaip ir pritaiko klientei, Mugler drabužį norinčiai dėvėti 2016-aisiais. Todėl kolekcijų siluetai griežti, bet nuosaikūs; futuristiniai, bet ne primenantys devintojo dešimtmečio antgamtiškas formas. D. Komos moters požiūris į madą gan pragmatiškas, bet tai nereiškia, jog dienos metu ji atsisakys dėvėti odinę suknelę ar švarką, nusagstytą metaliniais žiedais.

Nors D. Komos darbus Mugler namams seku jau keletą sezonų, būtent naujausia Pre-Fall 2016 sezono kolekcija man tapo geriausiu įrodymu, kad mados namai eina teisinga linkme. Kodėl? Visų pirma, D. Koma fantastiškai interpretavo T. Mugler pankiškąjį laikotarpį ir sugebėjo išlaikyti savo braižą išvengdamas kičo – minimalistines odines sukneles, didelius jaukius megztinius ir padidinto silueto klasikinius švarkus jis puošė metaliniais žiedais, avalynę – masyviais užtrauktukais

 

 

Taip pat į kolekciją gan netikėtai, bet sėkmingai įsiliejo džinsinis audinys, kurį dizaineris naudojo ne tik kelnėms (tiesa, derintoms su vyriško kirpimo paltu), bet ir šlaunis siekiantiems ilgaauliams, figūrą paryškinantiems kostiumams. Atkreipkite dėmesį, kad visoje 25 modelių kolekcijoje tėra vos trys deriniai, turintys iškirptes – D. Koma jų vengė sąmoningai ir kaip alternatyvą pasiūlė klasikinę apvalią apykaklę ar net džemperius ir sukneles aukštu kaklu.

Ne vienas mados kritikas yra pastebėjęs, kad didžioji dizainerio stiprybė yra seksualūs vakariniai drabužiai, kuriuose susipina modernumas ir švelni provokacija. Vis dėlto ši kolekcija įtikino, kad D. Koma sugeba pateikti ir ne ką mažiau patrauklią dieninės aprangos variaciją. Per dideli švarkai su metalo akcentais, tiesaus kirpimo paltai užapvalinta pečių linija, kelių sluoksnių angoros vilnos suknelės – nesunku įsivaizduoti, ką kitą rudenį bus galima išvysti prestižiniuose mados sostinių salonuose ir net greitosios mados tinklų lentynose.

 

 

Nuotraukos Vogue Runway

X