
Prieš pradėdama rašyti tekstą apie pagrindines šio sezono kryptis susimąsčiau apie tai, kad… mada pastaruoju metu sparčiai tolsta nuo tradicinės tendencijų sąvokos. Mat tendencija nebėra tik palto siluetas, spalva ar audinys, ką galima vadinti paprasčiausiais techniniais sutapimais. Ne, sąvoka keičia prasmę ir tampa kažkuo, kas apibrėžia šį tą abstraktesnio: nuotaiką, emociją, net pasaulėžiūrą.
Bandant atsakyti į pabodusį klausimą “kas dabar madinga?” nebeužtenka vien tik įprasto modelių nuotraukų rinkinio. Ypač šį rudenį, kai vyraujančių idėjų šaknys slypi spalvingame aštuntajame dešimtmetyje, subkultūrų filosofijoje ir net feminizmo ideologijoje. Galbūt skamba šiek tiek sudėtingai, bet mada, šiandien įgavusi neįtikėtiną pagreitį, iš tiesų tolsta nuo menkaverčių momentinių idėjų ir pereina prie kažko solidesnio, mažiau pavaldaus laikui.
Jau virš metų trunkantis susižavėjimas septyniasdešimtaisiais liudija minimalizmo eros pabaigą tiek drabužinėje, tiek gyvenime. Kilęs susidomėjimas gotų, hipių, reiverių grupėmis byloja, kad moderni moteris nebenori pasiduoti jaunystės kultui – ji žino, kad net būdama vyresnė gali eksperimentuoti su mada ir bent netiesiogiai pažinti subkultūras.
Nors šiame tekste išskirtos penkios pagrindinės kryptys, kurios bent jau man atrodo pačios ryškiausios, visos jos nėra tik atskiri sakiniai sezono mados kontekste. Tai atskiri pasakojimai, susipinantys į vieną įdomią istoriją. Ir tik pati moteris turi galią rinktis, kuri linija ateinantį pusmetį jos kasdienybėje bus ryškiausia.
—

Įvairios aštuntojo dešimtmečio stiliaus interpretacijos ant podiumų vyrauja jau ne pirmą sezoną, tik šįkart nuo Woodstocko įkvėptų hipių mados kūrėjai perėjo prie subtilesnių, tamsesnių sprendimų.
Kokia ši moteris? Jos nerasite dideliuose vakarėliuose ar muzikos festivaliuose – vakarus ji leidžia senose bibliotekose, kalbėdama kasdienėmis temomis cituoja prancūzų filosofus ir net nesikvėpindama visuomet kvepia senomis knygomis ir smilkalais. Rudenį jos spintoje, įkvėptoje Chloe ar Lanvin kolekcijų, neabejotinai atsiras dideli juodi marškiniai, ilgas sijonas aukštu liemeniu ir verstos odos ilgaauliai.

Vyriškas kostiumas į moterišką garderobą grįžta kiek kitoks, nei įprasta – jis tyčia nepabrėžia moteriškos figūros ir atrodo atsainiai per didelis. Jam naudojami audiniai (dažniausiai sunki languoto rašto vilna) kuria įspūdį, tarsi kelnių kostiumą dėvinti moteris jį būtų pasiskolinusi iš senelio drabužinės ir liemenį sujuosusi senu odiniu diržu.
Tik viena subtili detalė – kaip ir ant podiumų, po švarku rekomenduojama dėvėti arba senovinius perregimus marškinius puošnia apykakle, arba… išvis nieko.

Viena paradoksaliausių sezono krypčių tapo dizainerių bandymas iš naujo išrasti klasikinį dviratį – naujai perteikti juodą spalvą. Tiesa, ne įprastai elegantiškai ar sukuriant fatališkos moters įvaizdį, bet gilinantis į juodus drabužius paprastai dėvinčias subkultūras.
Taip Alexanderio Wango, Anthony Vaccarello ar Proenza Schouler kolekcijose išryškėjo gotiška/pankiška tematika, kurią papildė metaliniai akcentai, kontrastingi siluetai ir specialiai priderinta itin masyvi avalynė. Mat madinga sezono moteris vien juoda suknele ar švarku neapsiriboja – jos pečius puoš juodas kailis, o kojas tarsi antra oda aptrauks juodi ilgaauliai su masyvia platforma.

Didžioji dalis tendencijų griežtai neigia prieš kelerius metus populiarų minimalizmą, bet jo įtaką dar bus galima pastebėti septintojo dešimtmečio retrofuturizmo pavidalu. Tai – itin įdomus mišinys, kuriame susilieja griežtas formas siūlantis mod stilius ir steriliai švari futuristinė estetika, o baigiamuosius akcentus sudėlioja sezono hitu tapusi aulinė avalynė arba ryškiaspalviai aksesuarai.
Tokią moterį įsivaizduoti nesunku, nes ji jau patraukė dėmesį žingsniuodama Dior ar Calvin Klein podiumais – ji dėvi trumpą A silueto suknelę, jos akys paryškintos grafiškomis linijomis, o blauzdas aptempia tarsi iš fantastinio filmo pasiskolinti lakuotos odos ar net latekso bateliai. Tik nepagalvokite, kad jos apranga visą laiką primena komikso herojes – ant jos pečių rudenį tikrai išvysite kuprinę, o suknelę dengs vyriško kirpimo paltas.

Turbūt viena sunkiausiai apibrėžiamų, bet lengviausiai pastebimų sezono tendencijų – vadinamasis groupie fenomeno atgimimas. Mat dizaineriai vėl prisimena ne tik įtakingus roko muzikantus, bet ir ne kartą šalia įamžintas besilinksminusias merginas. Nors mados istorijoje jų nuotraukos neretai lieka be vardo, būtent šios tylios stiliaus ikonos ne vieną dešimtmetį formavo vakarėlių merginos idealą. Tokios, kurios trokšta net patys geidžiamiausi.
Rodarte, Saint Laurent, Emilio Pucci mados namai sukūrė tobulą garderobą šiuolaikinei roko žvaigždės merginai. Ji dėvi perregimus marškinius, kuriuos susikiša į odinį sijoną. Ilgas kojas išryškina lakuotos odos ilgaauliai, o žvilgsnį – intensyvus dūminis makiažas ir sunkūs kirpčiai. Tiesa, nuo aštuntojo dešimtmečio ši mergina nuėjo nemažą kelią ir galite neabejoti, kad ji greitai bus žinomesnė už savo vaikiną…
Nuotraukos Style.com
X