Paryžiaus mados savaitė rudeniui 2010 | Chanel

Drąsu, šmaikštu ir modernu ar tiesiog pigu ir neskoninga? Aktuali idėja ar tiesiog dėmesio siekimas? Nauja Chanel kryptis ar nevykęs mados namų pokštas? Jei seniau Chanel kolekcijos sulaukdavo vienareikšmiškai puikių įvertinimų, tai šį sezoną tiek kritikai, tiek gerbėjai suskilo į dvi komandas: sužavėtus ir nemaloniai nustebintus. Atrodo, jog Karlo Lagerfeldo idėja Chanel moterį išsiųsti į Arktį ir į Grand Palais rūmų salę paversti didžiuliu ledkalniu (tiesiogine to žodžio prasme) šįkart abejingų nepaliko…

Pristatymas

Jei iki šiol įspūdingiausio pristatymo titului užtekdavo tiesiog didžiulio gipsinio švarkelio ar šiene paskendusio medinio tvarto, tai šįkart Chanel mados namai pranoko patys save. Dar kvietimuose, papuoštuose K.Lagerfeldo pieštu baltuoju lokiu, buvo duota užuomina į itin žiemišką temą, bet to, ką išvydo į Grand Palais parodų rūmus susirinkę svečiai, turbūt nesapnavo net lakiausią vaizduotę turintis mados namų gerbėjas. Visiems susėdus į savo vietas priešais didžiulę baltą dėžę, ji staiga pakilo link stiklinių rūmų lubų ir prieš akis atsidūrė… 265 tonas sveriantis iš Švedijos atplukdytas tikras ledkalnis, kurį šešias dienas prieš pristatymą skaptavo ir formavo net 35 darbininkai. Nors parodų rūmuose ir laikėsi -4 laipsnių pagal Celsijų temperatūra, didžiulis ledo darinys vis tik pradėjo tirpti, tad sušlapo ne tik manekenių bateliai (tiesa, du batelius merginos pametė ir jie liko gulėti ant didžiule bala virtusio podiumo), bet ir ilgų vakarinių suknelių šleifai.

Pats dizaineris K.Lagerfeldas pasakojo, jog šiuo pristatymu siekė atkreipti visuomenės dėmesį į vis ryškesnę globalinio atšilimo problemą. Vieni žurnalistai šią idėją vadino tikrai įspūdingu būdu žmonėms priminti apie aktualią tirpstančių ledynų bėdą, tačiau kiti tai vadino tiesiog nevykusiu reklaminiu triuku, kuriam išleistą pinigų sumą būtų buvę naudingiau paaukoti su CO2 išmetimu kovojančioms organizacijoms.

Kolekcija

Deja, įspūdingas ir tiesiog kvapą gniaužiantis pristatymas neatpirko to, ką (neskaitant ledkalnio) matėme ant podiumo. O matėme… Chanel moterį, tapusia itin elegantiška meška. Atsiprašau, tačiau kito žodžio tiesiog neparenku, nes tiek kailio vienoje vietoje mados pasaulis jau seniai neregėjo. Tiesa, turiu pridurti, kad visas šitas kailis, arba, paties K.Lagerfeldo žodžiais tariant, fantasy fur, yra dirbtinis, nes šou simboliu parinktas baltasis lokys vis tik skatina šiuos gyvūnus saugoti, o ne siūti iš jų kailinukus (net jei tai būtų Chanel). Idėja graži, tačiau atrodo, jog supratęs, kad mados namai gali sau leisti šio audinio naudoti itin daug, dizaineris K.Lagerfeldas šiek tiek persistengė ir pristatė tiek keistokai atrodančius kailinius kombinezonus, tiek kailines kelnes, batus, švarkus, paltus, rankines, net sukneles bei sijonus. Kaip rašė Fashion Week Daily, kolekcija būtų atrodžiusi išties labai juokingai, jei ne vaizdą išgelbėjęs tradicinis Chanel stilius ir klasikiniai kostiumėlių siluetai.

Tačiau kailio perteklių matėme tik pirmoje kolekcijos dalyje. Antroji parodė tą Chanel pusę, kurią geriausiai žinome ir labiausiai mylime – naujas klasikinių modelių variacijas, mokyklinį/dalykinį stilių primenančias detales, nuostabius sniego baltumo mezginius. Itin gausiai buvo naudojamas naujasis stambesnis tvido audinys, netrūko iš kraštinėms linijoms dažniausiai naudotų juostelių suformuotų kutų. Gal šį darbą vadinti fashion faux pas būtų kiek per drąsu, tačiau švelniai pasakyti, kad K.Lagerfeldas sugeba geriau, tikrai galime.

Detalės

Prie drabužių kibti galime, tačiau su aksesuarais Chanel vis tik niekada neprašauna. Šį sezoną dizaineris K.Lagerfeldas prie tvido drabužių derino stambiais rausvais akmenimis inkrustuotis masyvius žiedus, nevengė apyrankių, dvigubomis C raidėmis puoštų ilgų vėrinių. Savitą žinutę siuntė baltos, tačiau apatinėje dalyje it nafta išteptos rankinės, į apačią vis retėjantys finalinių suknelių mezginių sluoksniai.

Nuotraukos style, vogue, daylife

Bučkis