Paryžiaus mados savaitė pavasariui/vasarai 2011 | Chanel

Nors legendinių Paryžiaus mados namų „Chanel“ pristatymas vyko per Prancūzijos sostinės mados savaitės vidurį, visą mados mėnesio ciklą nusprendžiau pabaigti būtent Karlo Lagerfeldo vadovaujamu paradu. Ilgiausias tradicijas turintys, prestižiškiausi ir neabejotinai įspūdingiausius šou kiekvieną sezoną rengiantys „Chanel“ mados namai sugeba nustebinti net didžiausius skeptikus ir iš naujo apkerėti tūkstančius mados mylėtojų. „Chanel“ – tai tik juodai baltas kostiumėlis, maža juoda suknelė, perlų vėrinys ir viliojantis „No.5“ kvapas? Ne. „Chanel“ įkūnija praeities tradicijų, dabarties norų ir ateities meno sintezę. Kas, jei ne K.Lagerfeldas, išdrįstų į Grand Palais rūmus atgabenti ledkalnį ar parodų rūmų viduje įrengti tikrų tikriausią fermą? Kas sugalvotų legendinę panelę Gabrielle „Coco“ Chanel nukelti į tolimąjį Šanchajų ar romantiškąjį San Trope? Kai kalbame apie „Chanel“, žodžiai „drabužiai“ bei „mada“ įgauna gilesnę prasmę. Tai ne tik audinys, siūlės ir forma. Tai menas, svajonės ir legendos. Šįkart K.Lagerfeldas mus nukelia į siurrealų sodą ir kviečia pasigėrėti tuo, kas iš eskizų idėjų pražydo ant „Chanel“ podiumo.

Pristatymas

Jei per visą mados savaitę ir buvo surengtas didesnis ir įspūdingesnis renginys nei „Chanel“ pristatymas, jis turėjo būti visiškai įslaptintas ir apie jį iki šiol niekas neturėtų būti užsiminęs. Kodėl? Na, atsakymas elementarus – „Chanel“ mados namų rengiami šou nepralenkiami. Jau minėjau į parodų rūmus Grand Palais atplukdytą ledkalnį, įrengtą fermą, tačiau tokio grandiozinio pristatymo, kaip šis, mados namų istorijoje dar nebuvo. Įkvėptas septynioliktojo amžiaus sodininko Andre Le Notre stiliaus bei jo kūrinių Versalio ir Tuilri soduose, K.Lagerfeldas Grand Palais rūmuose suprojektavo tikrų tikriausią sodo modelį su veikiančiais fontanais. Pristatymui skirta erdvė buvo tokia didelė, jog kiekvienos manekenės „žygis“ podiumu užtruko net penkias minutes!

Pakvietimas

Kolekcija

Neslėpsiu – laukdama pirmųjų šios kolekcijos nuotraukų iš tiesų be galo jaudinausi ir buvau užvaldyta nepaaiškinamos baimės. Ar K.Lagerfeldui pavyks šiek tiek „reabilituotis“ po parodija išvadintos rudens/žiemos kolekcijos? Ar „Chanel“ mados namai toliau žais su gausybe skirtingų temų? Ar pavyks pajausti tą pačią magišką aurą, kuri paskutinįkart mane persmelkė stebint vasaros 2007 šou? Klausimų buvo daug, tačiau pirmieji ant podiumo žengę modeliai visas mano abejones tarsi nubloškė šalin. Mano svajonių „Chanel“ grįžo kartu su tamsiai mėlynais švarkeliais, puikiomis suknelėmis bei jaunatviškais kostiumėliais.

Turbūt didžiausiu kolekcijos pliusu būtų galima pavadinti jos vientisumą, paprastumą, nesudėtingą pritaikymą kasdieniam garderobui. Stebint podiumu žengiančius modelius buvo galima iškart įsivaizduoti švarkelį ar palaidinę Paryžiaus gatvėse, stambiomis gėlėmis margintas sukneles – kurortų restoranuose. Žinoma, kolekcija turėjo ir tradicija tapusią džinsinę dalį – prie klasikinių „Chanel“ švarkelių derinti pilki tiesaus kirpimo džinsai. Ant podiumo pasirodė net K.Lagerfeldo mėgstamas modelis Bradas Keonigas, už rankutės vesdamasis savo sūnelį, vilkintį identišką derinį. Kalbama, kad net pikčiausias redaktores nusišypsoti privertęs vaizdelis buvo užuomina į naują K.Lagerfeldo projektą – „Chanel kids“. Ar tai tiesa, ar tik gandas, sužinosime tik po kurio laiko.

Žinoma, didžiausią įspūdį paliko iš juodų permatomų audinių ir plunksnų sukurpta finalinė kolekcijos dalis. Įdomių formų siluetai, ganėtinai ilgi suknelių sijonai, įspūdingos plunksnų dekoracijos privertė aiktelėti ne vieną žiūrovę, o pasirodžius estei Carmen Kass, dėvėjusiai rožinių plunksnų apdarą, pasigirdo net susižavėjimo šūksniai.

Tiesa, po pristatymo pasigirdo kalbos, jog auksinė „Chanel“ era jau eina į pabaigą. 2012 metais, kai K.Lagerfeldas minės savo darbo mados namuose trisdešimtmetį, planuojamas grandiozinis renginys ir atsisveikinimas su poilsio nusipelniusiu mados genijumi. Nors niekas šių gandų dar nepatvirtino, daugelis mados gerbėjų yra linkę jais tikėti – K.Lagerfeldas, nors vis dar kūrybingas ir turintis šimtus darbų, sensta ir turėtų iš industrijos pasitraukti garbingai. Kas pakeistų didįjį kaizerį? Realiausias kandidatas – „Lanvin“ mados namų kūrėjas Alberas Elbazas. Nors tai tik gandai, kalbos apie genialiojo vokiečio šlovingos karjeros pabaigą skamba vis garsiau.

Detalės

Tvidas, plunksnos, blizgūs audiniai… „Chanel“ klasika tapusios detalės nuo podiumo nedingo ir šį sezoną, tačiau tokios aksesuarų įvairovės mados namų gerbėjai jau seniai nebuvo matę. Pradedant nuostabiais kaklo papuošalais, ilgais auskarais, apyrankėmis ir net plaukų segėmis (jos buvo prisegtos prie manekenių kasų) bei baigiant klasikinėmis „Chanel“ rankinėmis, K.Lagerfeldo komanda vėl pasiūlė visą eilę geidžiamiausių kito sezono atributų. Modeliai podiumu ėjo avėdami platforminius batelius (tiesa, gal kiek per daug masyvius, tačiau nepriekaištingai dekoruotus), keletas merginų rankose nešėsi netgi skrybėlaitės formos skėčius nuo saulės. Smagi užuomina į Gabriellės Chanel meilę galvos apdangalams? Tikriausiai.

Video

Nuotraukos style, vogue, daylife, chanel

Bučkis