Pavasaris/vasara 2016 | Kas įvyko Milane?

 

Jeigu Niujorko mados savaitė reiškia verslą, o Londono – inovacijas, tai pirmoji mintis apie Milano mados savaitę yra „blizgesys“. Ir tikrai ne veltui – Italijos mados sostinė net per krizę išliko prabangos ir pertekliaus epicentru, o žinomiausi itališki vardai (Armani, Cavalli, Versace, Gucci…) vien savo skambesiu išduoda, kad jų kūrybinę liniją brėžia ne subtilumas, o emocija.

Tiesą sakant, prieš porą metų tarsi pritilusi, pastaruoju metu Milano mados savaitė patiria Renesansą – atgimsta ne tik vakarėlių ir gero gyvenimo simboliais tapę prekių ženklai (Roberto Cavalli ir Emilio Pucci šį sezoną pristato naujus dizainerius), bet ir formuojasi įstabus naujųjų Milano minimalistų ratas. Nors jo lyderiai Jil Sander ir Salvatore Ferragamo nesikeičia, vis įdomiau stebėti naujus vardus, formuojančius mados savaitės veidą ir papildančius jį naujais bruožais.

Net neketinu slėpti, kad paprastai laukiamiausia Paryžiaus mados savaitė kažin ar sugebės pralenkti tokį įdomų Milano renginių ciklą, kuriame susipynė konceptualumas ir more is more, perteklius ir saikas, modernusis menas ir populiarioji kultūra. Ant podiumo kartu žengė tiek garsiausi šio amžiaus modeliai, tiek pirmakartės manekenės, publikai lenkėsi ir tokie grandai kaip Donatella Versace, ir Gucci mados namus sėkmingai transformuojantis (bet vis dar naujoku vadinamas) Alessandro Michele. Galų gale, net kolekcijų temos varijavo nuo Rokoko iki urbanizmo, tad nesunku įsivaizduoti, kad visi Milano kontrastai į keletą sakinių paprasčiausiai netelpa. Vis dėlto keli įspūdingiausi mados savaitės momentai – Jūsų dėmesiui.

 

Jos grįžo!

 

 

Vienas didžiausių Milano mados savaitės siurprizų – ant podiumų sugrįžę praeito dešimtmečio veidai Natasha Poly, Behati Prinsloo, Mariacarla Boscono, Liya Kebede ir Raquel Zimmermann (nuotraukoje), ėję Versace mados namų podiumu. Ir tai tik viena iš daugelio priežasčių, kodėl Donatellos Versace surengtas šou buvo vienas stipriausių visoje mados savaitėje, mat įspūdį paliko tiek pasikeitusi pristatymo erdvė, tiek įspūdingas garso takelis, tiek pati kolekcija, kurioje dizainerė sumaišė militaristinį stilių su devintojo dešimtmečio neoniniais vakarėliais.

 

Visi kalba apie Gucci

 

 

Gucci mados namų pakvietimas Milano mados savaitėje tapo tuo, kas paprastai yra vadinama „vertingiausia korta“. Dizainerio Alessandro Michele transformuoti mados namai ir toliau generuoja įspūdingą kalbų kiekį, mat naujasis bohemiškas Gucci stilius ne tik lėmė pakilusius pardavimus, bet ir toliau diktuoja vyraujančias tendencijas. Nuo nustatyto kurso nenukrypo ir šio sezono kolekcija, meniškai Gucci moteriai suteikusi netikėto seksualumo ir pasitikėjimo savimi. Todėl nesistebėkite, jeigu kitą pavasarį mintyse pradėsite su šilkine aštuntojo dešimtmečio stiliaus suknele ir retro stiliaus akiniais bei rankine.

 

Nauji vardai ant podiumo

 

 

Didžiausios naujienos Milano mados savaitėje – keliuose žinomuose mados namuose įvykusios dizainerių pozicijų rokiruotės, kurios buvusį Emilio Pucci dizainerį Peterį Dundas nunešė į Roberto Cavalli ateljė, o Pucci dizainerio kėdę atidavė Massimo Giorgetti. Nors abu debiutai buvo itin laukiami, didžiuoju savaitės siurprizu tapo Cavalli kolekcija (nuotrauka viršuje). Ja dizaineris P. Dundas pareiškė, kad Cavalli moteriai nebeįdomi blizgi ir prabangi jos praeitis – nuo dabar ji žavisi devintojo dešimtmečio seksualumu, naktimis ieško naujų vietų vakarėliams ir eidama į pobūvį atsisako dėvėti elegantišką suknelę. Vietoje jos ji ant odinio mini sijono pririša ilgą plevenantį šleifą ir apsiauna garsiausiai kaukšinčius batelius.

 

 

Kiek silpnesnis ir mažiau įspūdingas buvo M. Giorgetti debiutas Pucci mados namuose. Be abejo, dizaineriui teko ne itin lengva užduotis, nes užpildyti P. Dundas paliktą vietą sudėtinga, ypač kai dizaineris sukūrė itin ryškią ir stiprią Pucci moters viziją. Dėl to, palyginti su praeitais sezonais, kitos vasaros Pucci mūza gali pasirodyti šiek tiek neįprasta – ramesnė, subtilesnė, vietoje numylėtos mini suknelės dabar besirenkanti kiek keistesnį ilgą sijoną ir blizgią glaustinukę. Nors kritikai šią kolekciją įvertino prastai (daugelis tiesiog iškėlė klausimą, ar ant podiumo pasirodė bent vienas Pucci stiliaus kūrinys), M. Giorgetti kartais gali būti neprognozuojamas ir galbūt didesni siurprizai dar tik laukia.

 

Prada mįslė

 

 

Įvairių reakcijų sulaukė ir viena pagrindinių Milano mados savaitės pažibų – Prada mados namų kolekcija. Nors Miuccia Prada savo kūryboje visuomet supina gausybę įkvėpimo šaltinių (šįkart tarp jų buvo futurizmas, art deco stilistika, šeštasis dešimtmetis ir kokteilių vakarėliai), kolekcija šįkart labiau priminė moderniojo meno instaliaciją nei pristatymą, kuriame pirmuoju smuiku turėtų griežti ant podiumo demonstruojami drabužiai. Aš tokį įspūdį esu pavadinusi Prada efektu, nes M. Prados kolekcijos visuomet reikalauja įsigilinimo ir daugiau laiko, kad pavyktų pilnai suvokti jų idėją bei pateikiamą grožio koncepciją.

 

Žvilgsnis į Marni

 

 

Stebint pristatymus neįmanoma neatkreipti dėmesio ne tik į drabužius, bet ir kitus šou sukuriančius sprendimus. Vienas jų – modeliams pritaikytas įvaizdis, kuris šią mados savaitę buvo stebėtinai paprastas, natūralus ir neutralus, bet neretai turintis vieną kitą dėmesį prikaustantį akcentą. Bene geriausią grožio variaciją pateikė Marni mados namai, savo manekenėms sukūrę septintojo dešimtmečio mod stilių (pažvelkite į blakstienas) su auksinės Holivudo eros akcentais.

 

Itališkas minimalizmas

 

 

Kai prieš gerus metus žurnalui Moteris rašiau tekstą apie naująjį itališką minimalizmą, pati nustebau, kad pasirinkta tema gali būti tokia turtinga. Mat vyraujantis Milano mados savaitės įvaizdis paprastai teigia ką kita – itališkas dizainas savaime sufleruoja perdėtą jausmingumą, spalvų gausą ir maksimalų moteriškumą. Vis dėlto visą šį komplektą kartais galima pritaikyti ir kitokiai išraiškos formai, net jei ji – labai minimali. Jeigu tuo dar buvo galima abejoti, naujausia Salvatore Ferragamo kolekcija turėtų nepalikti nė vieno skeptiko. Tobulai švarūs siluetai, vasariškos spalvos, lengvos linijos ir subtilūs akcentai šią kolekciją neabejotinai pavertė viena geriausių šį sezoną.

 

 

Ne prastesnę interpretaciją pasiūlė ir vokiečių mados namai Jil Sander, kuriems kolekcijas šiuo metu kuria dizaineris Rodolfo Paglialunga. Nors tai tik trečioji kūrėjo moteriška kolekcija šiam prekių ženklui, jis ne tik puikiai susitvarko su Jil Sander stilistika, bet ir sugeba mados namų ultraminimalizmui suteikti itališko švelnumo. Be abejo, drabužiai ir toliau išlaiko subtilią ir paprastą liniją, bet parinkta saulėta spalvų paletė ir ne tokie grubūs audiniai rodo, kad Jil Sander moteris pamažu išsilaisvina iš būtinybės atrodyti it statulai ir tiesiog mėgaujasi mada.

 

Kitu kampu

 

 

Kadras iš Dolce & Gabbana pristatymo. Kolekcija (jau šešerius metus…) ta pati, triukai – nauji. O galėtų būti atvirkščiai.

 

Blizgu!

 

 

Nors išrinkti ryškesnes sezono tendencijas dar būtų sudėtinga, Milano mados savaitė kito pavasario krypčių sąrašui tikrai dovanos bent vieną punktą – įspūdingus papuošalus. Ant tokių mados namų kaip Prada, Marni, Armani, Pucci, Ferragamo (ar dar vardinti?) podiumų rodyti juvelyriniai šedevrai papildė ne tik minimalistinius drabužių derinius, bet ir spaudė ryškius derinius beveik iki pertekliaus ribos. Dryžuota suknelė, kamufliažu margintas švarkas, spindinčios basutės ir ryškus makiažas? Patikėkite, pora įspūdingų auskarų deriniui tikrai suteiks finalinį akcentą.

 

Nuotraukos Vogue Runway, New York Times

X