Mados mėnuo S/S ’22 | Kas įvyko?

Retorinis klausimas: kiek ilgiausiai galime tverti be mados? Štai be realių fizinių mados savaičių ištvėrėme pusantrų metų, kai ne tik eiliniai mados gerbėjai, bet ir industrijos lyderiai virtualius pristatymus stebėjo sėdėdami ne pirmosiose šou eilėse, bet namuose ant sofos. Įdomu, kad paskutinį mėnesį visa tai atrodė kaip blogas sapnas, nes mados bendruomenė vėl keliavo per mados sostines, podiumais vaikščiojo manekenės, o mados kūrėjai tarsi pamiršo karantino eksperimentus. Viskas vėl kaip anksčiau. Tik su daugiau energijos, ryžto ir drąsos.

Klausydama mados žurnalisto Timo Blankso apžvalgos pasižymėjau mintį, kad meno pasaulis (jam priskirkime ir madą)  į globalias negandas reaguoja pasirinkdamas ekstremalaus eskapizmo temas. Po Pirmojo pasaulinio karo gimė dadaizmas, išplito siurrealizmas. Po Antrojo paguodos ieškota kino salėse. O šįkart mados mėnuo karantino snaudulį išvaikė blizgučiais, ryškiomis spalvomis, ankstyvų 2000-ųjų (Y2K) estetika ir beveik perdėm jaunatviškomis nuotaikomis.

Rodos, šį mados mėnesį, skirtą kitų metų pavasario-vasaros sezonui, kiekviena diena buvo priimta kaip proga švęsti. Ir neturiu omenyje Metropoliteno muziejaus pobūvio, perkelto iš gegužės mėnesio, ar gausybės mados vakarėlių. Vakcinų pasai, drąsesnės kelionių perspektyvos ir galimybė būti drauge – mados sostinėse ar prie ekranų – kvietė švęsti gyvenimą.

Taigi dalinuosi dešimt aktualiausių mados mėnesio naujienų, kurios pažymi įstabų mados sugrįžimą į mūsų gyvenimus bei svajones:

1. Pirmyn į 2000-uosius

Liemuo žemyn, sijonai trumpyn, oda tviska blizgučiais, o akis dengia pastelinių spalvų stiklo akiniai. Atrodo, kad šį sezoną mados kūrėjai įkvėpimo sėmėsi iš 2000-ųjų vakarėlių nuotraukų, kuriose Paris Hilton, Jennifer Lopez, Britney Spears, Christina Aguilera ir kitos pop ikonos savo treniruotus bei įdegusius kūnus demonstravo atidengdamos kiek įmanoma daugiau odos. Tai – eskapizmo strategija, kelianti nostalgiją tiek millennial kartai, tiek kviečianti Z kartą susipažinti su savo gimimo metų aktualijomis.

Nuotraukoje iš kairės: Chanel, Missoni, Dolce & Gabbana, Blumarine modeliai. Beje, Blumarine kolekcijos įvaizdį kūrė stilistė Lotta Volkova.

2. Švęsti, prisiminti, stebinti

Po pusantrų metų pertraukos susitikusi mados bendruomenė iš tiesų turėjo progų švęsti. Niujorko mados savaitę užbaigė iš gegužės perkeltas Metropoliteno muziejaus pobūvis, skirtas amerikietiškos mados leksikai. Paryžiaus mados savaitės metu milžinišką festivalį-pristatymą surengė Balmain mados namų dizaineris Olivier Rousteingas, paminėjęs savo karjeros dešimtmetį. O visą mados mėnesį vainikavo 45 skirtingų dizainerių parengtas šou, skirtas nuo COVID-19 mirusiam kūrėjui Alberui Elbazui atminti. Renginį pamatyti tiesiog būtina, nes jis parodo, kokia iš tiesų jautri bei artima gali būti mados bendruomenė. Kaip teigė Albero partneris, šis šou – tai a. a. dizainerio svajonės išsipildymas.

Pamatykite visą šou, skirtą Alberui Elbazui atminti

3. Balenciaga x The Simpsons

Dar 2020-ųjų balandį – taip, per pirmąjį karantiną – vystyti pradėtas Balenciaga bei The Simpsons kūrybinių komandų projektas tapo daugiausiai dėmesio bei reakcijų sulaukusiu mados mėnesio momentu. Animacinis epizodas, kuriame Springfildo gyventojai keliauja į Paryžių ir pristato Balenciaga kolekciją, ne tik sujungia du itin skirtingus – aukštosios mados ir paprastų amerikiečių – pasaulius, bet ir jautriai komentuoja mados kaip svajonės idėją.

Pamatykite Balenciaga ir The Simpsons seriją

4. Plonytė Saint Laurent riba

Pirma turiu pabrėžti, kad naujausia Saint Laurent kolekcija, skirta menininkei Palomai Picasso, man itin patiko. Bet įspūdingu podiumu Paryžiaus centre žengę modeliai privertė sunerimti dėl ekstremalaus lieknumo. Taip, mados industrijos standartai vis dar neturi nieko bendro su sveiku kūno įvaizdžiu. Ir taip, jau bene dešimtmetį kalbama apie būtinybę matyti daugiau įvairesnės išvaizdos modelių. Šis pristatymas parodė, kad eiti didesnės įvairovės link yra sunkiau, nei atrodytų, o net garsiausių mados žurnalistų pastabos apie modelių išvaizdą nelabai ką reiškia.

Peržiūrėkite Saint Laurent šou vaizdo įrašą

5. Prada tiltas tarp Milano ir Šanchajaus

Apie mados globalumą pandemijos metu kalbėta daug. Prie ekranų prilipęs pasaulis realiu laiku stebėjo mados industrijos pokyčius, visi vienu metu puolėme tvarkyti spintas, pirkti pokarantininius drabužius bei stebėjome, kaip kinta mados kompanijų logistiniai bei pakuočių sprendimai. Vis tik dizaineriai Miuccia Prada ir Rafas Simonsas nusprendė apie globalią ateitį kalbėti kaip apie galimybę madą patirti naujai. Dėl to vasaros 2022 kolekcijos pristatymas tuo pačiu metu vyko ir Milane, ir Šanchajuje, o pristatymų svečiai galėjo dideliuose ekranuose matyti, kas realiu laiku vyksta kitoje pasaulio pusėje.

Peržiūrėkite Prada pristatymo įrašą

 

6. Hadid drama

Vadinamieji nepotizmo veidai – modeliai, karjeros aukštumas pasiekę dėl garsaus šeimos vardo, o ne sugebėjimų – ir toliau drebino mados sostinių podiumus, bet niekur nesimatė bene sėkmingiausios iš jų – Bellos Hadid. Sklinda kalbos, jog agentūra specialiai pristabdė modelio karjerą, kad jos sesuo Gigi, neseniai susilaukusi pirmagimės, gautų daugiau žiniasklaidos dėmesio. Visa drama skamba kiek juokingai, bet panašių situacijų ateityje tik daugės – ir matysime, kaip noras dirbti mados industrijoje kertasi su būtinybe išlikti paparacų taikiniu.

7. Pavėluoti debiutai

Dar apie Instagram – jeigu naudojatės šia platforma ir sekate mados naujienas, vardas Peter Do jums tikrai nebus naujas. Iš vietnamiečių šeimos kilęs kūrėjas dirbo mados namuose Celine (Phoebe Philo laikais) ir pastaruosius kelis metus tyliai, bet efektyviai statė savo minimalistinės mados imperiją. Smagu, kad dizaineris pagaliau turėjo progą paminėti tikrąjį debiutą ir surengti fizinį mados šou, sulaukusį puikių atsiliepimų. Taip pat pirmą tikrą šou surengė ir Givenchy dizaineris Matthew Williamson, naujasis Londono vunderkindas Harris Reed bei LVMH prizą laimėjusi Nensi Dojaka.

Peržiūrėkite Harris Reed, Givenchy, Peter Do ir Nensi Dojaka pristatymus

8. FENDACE!

Donatella Versace sukūrė kolekciją Fendi mados namams. Kim Jones sukūrė kolekciją Versace mados namams. Buvo daug logotipų, supermodelių bei aukso, o Fendace tapo populiariausiu neegzistuojančiu mados ženklu. Kodėl gi ne? (Na, nebent todėl, kad Kim Jones dar nesukūrė aiškaus Fendi braižo, kurį galėtume nuskaityti iš pirmo žvilgsnio, bet šventei tai nesutrukdė.)

Peržiūrėkite Fendi x Versace šou

9. Nauji Paryžiaus lyderiai: Coperni, Ludovic de Saint Sernin, Courrèges

Didžiųjų mados grandų pristatymų laukti visada smagu, bet dar smagiau sekti naujus talentus, kurie sezonas po sezono ambicingai augina savo vardą, auditoriją bei įtvirtina šviežesnį požiūrį į madą. Man pačiai bene įdomiausi – Coperni duetas Arnaud Vaillant ir Sébastien Meyer, savo kolekciją pavadinę „2033“, ekstremali Ludovic de Saint Sernin erotika bei dizainerio Nicolas Di Felice kuriamas Courrèges futurizmas.

Pamatykite Coperni, Ludovic de Saint Sernin ir Courrèges pristatymus

10. Jonathan Anderson triumfas

Prisipažinsiu, kad esu didžiulė dizainerio Jonathano Andersono gerbėja, bet šį sezoną jo kolekcijos asmeninei mados linijai JW Anderson bei mados namams Loewe išties nustelbė visus kitus pristatymus. JW Anderson kolekcija (taip, su fotografu Juergen Teller, imituojančiu Pirelli kalendoriaus modelius) tapo itin reikalinga absurdo švente, o Loewe kolekcija žvilgsnį bei mintis maitino neįtikėtinomis (bet tikromis!) kūno metamorfozės idėjomis, kurios originalumu bei išpildymu pralenkė net Comme des Garçons 1997-ųjų pavasario kolekciją „Body Meets Dress, Dress Meets Body“.

Pamatykite Loewe bei JW Anderson kolekcijas

Nuotraukos iš: WWD, Vogue Runway, The Cut, NYTimes, Saint Laurent, Youtube