Pavasaris/vasara 2016 | Paryžiaus mados savaitė

 

Nauja pradžia. Pavasario-vasaros pristatymų tvarkaraštį užbaigusi Paryžiaus mados savaitė tapo ne tik viena turiningiausių per pastaruosius keletą metų, bet ir įkvėpė vilties, kad mados industrija pamažu vaduojasi iš nostalgijos pančių. Užteks kalbėti apie aštuntąjį dešimtmetį, mod stilių ar kitas mados istorijos nuorodas – Paryžiaus pristatymai vietoje žvalgymosi per petį pasiūlė rimtą žingsnį į priekį.

Jei tiksliau – žingsnį į 2016-ųjų pavasarį, kuris žada perrašyti sąvokos „modernu“ reikšmę ir pagaliau grąžinti mados industrijai seniai lauktą intrigą. Vietoje kalbų apie minimalizmą ir komercialumą diskusijos pynėsi apie bene madingiausio Paryžiaus ženklo Vetements dizainerį Demną Gvasalią, pristatymų nuobodulį tiesiogine prasme nuplovė Husseino Chalayano dušas viduryje podiumo, o sezono sugrįžimu tapo septintojo dešimtmečio mados namų Courreges šou, pagaliau nukreipęs dėmesį nuo pašalinių trukdžių ir žvilgsnius prikaustęs šokiruojančiu pristatymo paprastumu. Naują etapą reiškė ir paskutinė Alexanderio Wango kolekcija Balenciaga mados namams, tapusi gulbės giesme pagal ironišką hiphopo ritmą „I am going back to Cali“.

Taigi kaip pasitikti pavasarį siūlo Paryžius? Pamirškite viską, ką žinote, kuo tikite ir ko manote norintys. Mados kūrėjai – tiek debiutuojantys, tiek jau įtvirtinę savo statusą – kolekcijas pradėjo nuo baltos drobės, paprastų siluetų ir vizijos apie merginą, kuri su mada veikiau flirtuoja nei ieško ilgalaikių santykių. Bet kas žino – galbūt šis lengvas pavasario flirtas gali virsti įdomia kažko naujo pradžia.

 

Atsisveikinimas | Alexanderis ir Balenciaga

 

 

Laukiamiausiu savaitės pristatymu tapo paskutinė amerikiečio Alexanderio Wango kolekcija Balenciaga mados namams. Dar vasarą pasirodžiusi naujiena apie bendru sutarimu nutraukiamą sutartį paskatino spėliones, kaip jaunas amerikietis pabaigs savo trumpą romaną su Paryžiumi. Ir, manau, jo pasirinkta strategija buvo nepriekaištinga – gulbės giesme tapo balta, Kalifornijos gatvių įkvėpta kolekcija, podiumu ėjo dizainerio mūzos, o garso takelis (Biggie, 2Pac, Dr. Dre) gan akivaizdžiai pabrėžė, kad A. Wangas skrydžio atgal į Niujorką metu turbūt pernelyg neliūdės.

 

Atradimas | Demna ir Balenciaga

 

 

Taip pat neteko ilgai laukti Balenciaga sprendimo, kas vyriausiojo dizainerio pozicijoje pakeis A. Wangą. Bet turbūt tik nedaugelis galėjo tikėtis, kad Balenciaga eis Gucci mados namų keliu ir pasirinks palyginti nežinomą kūrėją – gruzinų kilmės dizainerį Demną Gvasalią. Dirbęs Louis Vuitton ir Maison Martin Margiela komandose bei įkūręs šiuo metu vieną madingiausių Paryžiaus ženklų Vetements, D. Gvasalia talento ir patirties nestokoja. Bet dar geriau tai, kad jis veikiausiai turės ir pakankamai drąsos. Intriga grįžta!

 

Naujokės | The Row Paryžiuje

 

 

Ar ženklas The Row, vienas geriausių amerikietiško minimalizmo ambasadorių, keliasi į kitą mados sostinę? Taip galėjo pasirodyti, kai mados namų pavadinimo neliko Niujorko mados savaitės tvarkaraštyje. Panaši situacija jau buvo nutikusi prieš keletą metų, kai The Row turėjo perkelti savo šou į Paryžių dėl techninių nesklandumų (tiekėjai nespėjo pabaigti kolekcijos laiku), bet šįkart pristatymas Paryžiuje buvo suplanuotas iš anksto kaip dalis naujos strategijos. Kol kas tik apie 30% The Row pardavimų fiksuojami ne JAV, tad trumpas vizitas Europoje tapo priminimu apie save kitai rinkai. Tiesa, būtina pabrėžti, labai gražiu priminimu – šou vyko XVII a. pilyje Chateau de Courances netoli Paryžiaus.

 

Sugrįžimas | Courreges

 

 

Jeigu prieš keletą metų, kai buvo kilusi mod stiliaus sugrįžimo banga, šiek tiek domėjotės mados istorija, prancūzų mados namai Courreges jums turėtų būti mažų mažiausiai girdėti. Futurizmas, mini ilgiai ir įdomūs spalvų kontrastai Courreges pavertė vienu populiariausių septintojo dešimtmečio prancūziškų ženklų, tad buvo labai įdomu stebėti, kaip šį vardą sugalvota priminti 2015-aisiais. Už mados namų vairo stoję dizaineriai Sebastienas Meyeris ir Arnaud Vaillantas surengė šokiruojančiai minimalistinį pristatymą, kurio metu visi modeliai dėvėjo tik baltus triko ilgomis rankovėmis ir pristatė po vieną Courreges drabužį: mini sijoną, švarką, liemenę. Kiekvieną siluetą auditorijai apibūdino patys kūrėjai, o šou finalas atskirus elementus sujungė į pilnus drabužių derinius.

 

Vakarėlis | Vogue Paris 95

 

 

Bene didžiausiu savaitės vakarėliu tapo žurnalo Vogue Paris surengta 95-ojo jubiliejaus šventė. Sidabro spalvos kombinezoną vakarėlio metu dėvėjusi redaktorė Emmanuelle Alt žiniasklaidai šventę apibūdino be didesnių dviprasmybių: dauguma mados vakarėlių būna nuobodūs, tad šis gimtadienis skirtas tik draugams ir šokių aikštelei. Peržvelgus vakaro nuotraukas galima spėti, kad E. Alt planai išsipildė su kaupu.

 

Vieta 1 | Chanel oro uostas

 

 

Nors gan įprasta manyti, jog Karlo Lagerfeldo idėjos Chanel pristatymams tėra smagiai skambantys sumanymai be gilesnės reikšmės, šio sezono podiumas (jei tiksliau – Chanel Airlines terminalas Grand Palais parodų rūmuose) ir vėl parodė, kad ponas Lagerfeldas yra tiek mados, tiek politinės satyros meistras. Pastarosiomis savaitėmis Prancūzijoje vyko ne vienas oro uostų darbuotojų streikas, tad su mada susietos šalies aktualijos pristatymui suteikė gan įdomų atspalvį.

 

Vieta 2 | Dior gėlių piliakalnis

 

 

Ne mažiau dėmesio sulaukė Luvro kieme sukurta Dior pristatymo erdvė, tapusi milžinišku mėlynos spalvos delfinijų piliakalniu, kurios viduje laukė sterili balta podiumo erdvė. Gėlės – vienas žaviausių ir romantiškiausių Christiano Dioro kūrybos motyvų, tad puiku matyti, kaip jį interpretuoja šių dienų minimalistas Rafas Simonsas.

 

Provokacija 1 | R. Owenso duetai

 

 

„Iš pradžių abejojau, ar derėtų ant podiumo išleisti suvaržytas, pakabintas moteris, bet suvokiau, kad toks alternatyvus įvaizdis turbūt geriau nei įprastas, kai moteris pateikiama kaip cukrinė lėlė. Šios atletės pasiekia įspūdingą fizinio pasiruošimo lygį ir sukuria naują estetinį idealą, tad nuo jų sklinda rami stiprybė, kuri įkvepia“, – po pristatymo, kurio metu dalį modelių pakeitė gimnastės, teigė dizaineris Rickas Owensas.

 

Provokacija 2 | Tirpstanti H. Chalayano kolekcija

 

 

Nors dizaineris Husseinas Chalayanas ant podiumo ne kartą eksperimentavo su kintančiomis formomis ir netradiciniais, lengvai transformuojamais audiniais, jo naujausia idėja mados kritikams buvo (visomis prasmėmis) šaltas dušas, nuplovęs manekenių popierinius paltus ir atskleidęs po apačia vilkėtas kokteilio sukneles. Vaizdo įrašas čia.

 

Kolekcijos | Geriausiųjų triumfas

 

 

Nors vaizdai nuo Paryžiaus podiumų buvo ne ką mažiau įdomūs nei mados savaitės įvykiai, daug siurprizų atrenkant geriausias savaitės kolekcijas nebuvo. Be abejo, itin stiprius futuristinius darbus pristatė Louis Vuitton dizaineris Nicolas Ghesquiere ir Jonathanas Andersonas iš Loewe, romantinį minimalizmą fantastiškai perteikė Dior ir Balenciaga, gerą nuotaiką ant podiumų kūrė Stella McCartney, Phoebe Philo iš Celine ir Anthony Vaccarello. Turbūt didžiausiais savaitės atradimais man asmeniškai tapo jau minėti ženklai Vetements ir Courreges, bet turbūt labiausiai nustebino dizainerė Sharon Wauchob, su kurios subtilia, tyliai moteriška kūryba iki šiol nebuvau susipažinusi. Jos kolekciją galite peržiūrėti čia.

 

Nuotraukos New York Times, Vogue Runway, Dior, CR Fashion Book

X