Naujienos | Rytojaus klasika

Koks dizaineris sukurs rankinę, kuri taps naująja mados pasaulio „Birkin“? Kas šiame amžiuje sukels tokią mados revoliuciją, kokią praeitame šimtmetyje sukėlė Gabrielle Chanel maža juoda suknelė ar Yves Saint Laurent’o smokingas? Dizaineriai visada ieško būdų naujai perteikti tai, ką jau gerai pažįstame, bet gerokai įdomiau stebėti kūrėjus, nebijančius stipriau sudrebinti mados pamatus. Todėl kviečiu susipažinti su penkiais ženklais, kurie, mano matymu, turi daug potencialo tapti naująja mados klasika.

TELFAR – demokratiška „it“ rankinė

Veikiausiai nėra mados namų, nesvajojančių sukurti „it“ rankinės – aksesuaro, kuris bene pernakt tampa kultiniu ir yra išparduodamas kaskart naujam modeliui pasirodžius tikrose ar virtualiose lentynose. Iš Liberijos kilusiam amerikiečiui dizaineriui Telfarui Clemensui tai pavyko suvokus, kad „it“ rankinė neprivalo turėti keturženklės kainos etiketės, o jos dizainas neturi būti perdėm įmantrus. Svarbu tai, kad ji atliktų savo funkciją, būtų lengvai atpažįstama, unisex ir tiktų daugeliui nepriklausomai nuo mėgstamo stiliaus. Ši idėja atskleidžia ir „Telfar“ mados namų šūkį: „Tai ne tau – tai visiems“ (angl. „It’s not for you – it’s for everyone“).

Iš veganinės odos gaminama „Telfar Shopping Bag“ yra lygios spalvos trijų dydžių minimalistinė rankinė, dekoruota T. Clemenso monograma, ir kainuoja nuo 150 iki 257 JAV dolerių. Pastaruoju metu visi šios rankinės variantai iš „Telfar“ e-parduotuvės dingsta per keletą minučių, o mados žiniasklaidoje dėl didelės paklausos ir prieinamos kainos ji vadinama Bušviko (rajonas Brukline, Niujorke) „Birkin“.

EÉRA – deimantai XXI amžiui

Kartais jaunosios kartos nuomonės formuotojai iš tiesų gali sukurti šį tą įspūdingo. Kol Paryžiaus Vendome aikštės milžinai „Boucheron“, „Piaget“, „Bvlgari“, „Van Cleef & Arpels“ ar „Cartier“ svarsto, kaip patraukti jaunesnės auditorijos dėmesį, iš Milano kilusios Chiara Capitani bei Romy Blanga įkūrė šiuolaikinės aukštosios juvelyrikos namus „EÉRA“ ir mėgaujasi Instagram šlove.

Pagrindinis „EÉRA“ papuošalų išskirtinumas –  galimybė bene kiekvieną juvelyrikos dirbinį transformuoti savaip. Kiekvienas „EÉRA“ auskaras, apyrankė ar kaklo papuošalas turi karabininį kablį, kurio pagalba įmanoma sujungti skirtingus dirbinius, prisegti ryškų elementą ar deimantų juostą. Įdomu tai, kad kablio idėja Ch. Capitani ir R. Blangai kilo Tokijuje vaikštant po sendaikčių turgų. Šiandien „EÉRA“ dirbiniai vadinami „millennial“ kartos „Cartier“, pralenkdami klasikinius ženklus tiek novatorišku dizainu, tiek kaina.

AMINA MUADDI – ryškiausi Instagram žingsniai

Nors raudonpadžiai „Christian Louboutin“ bateliai, rodos, niekada neišeis iš mados, šiandien stilingiausių pasaulio moterų pėdas puošia jau ne besišypsantis prancūzas, o jauna iš Viduriniųjų Rytų kilusi dizainerė Amina Muaddi. Jos kuriama avalynė – tai odė laisvei ir žaidimams, tad beveik kiekviena aukštakulnių pora yra puošiama netikėtomis spalvotomis, blizgiomis detalėmis, o dizainerės braižą atpažinti galima iš lengvai platėjančios kvadratinės pakulnės.

Duodama interviu leidiniui „Business of Fashion“ A. Muaddi pastebėjo, kad jos batelių pardavimai augo net karantino metu – moterų troškimo prisiliesti prie dizainerės vizijos nenugesino nei nutilę vakarėliai, nei atšauktos kelionės. Turbūt padėjo tai, kad A. Muaddi kūrinius nuolat avi Rihanna, Rosie Huntington-Whiteley bei Kim Kardashian.

NANUSHKA – tvarumas yra madingas

Tikrai ne paslaptis, kad apie tvarumą šiandien kalba vis daugiau mados kūrėjų, tačiau tik vienetams pavyksta sąžiningai laikytis tvarios gamybos principų ir kartu sulaukti mados kritikų bei pirkėjų pagyrų. Budapešte savo istoriją pradėję mados namai „Nanushka“, rodos, sugebėjo atrasti aukso vidurį. Romantiškai minmalistinis dizainerės Sandros Sador stilius sėkmingai diktuoja tendencijas visai mados industrijai, o gamyboje sėkmingai naudoja veganiškas, perdirbtas ar naujai sukurtas įprastų medžiagų alternatyvas.

Tam, kad pavyktų išvengti nereikalingų CO2 emisijų, didžioji dalis „Nanushka“ drabužių yra siuvami ne toliau nei 300 kilometrų nuo centrinės būstinės Budapešte, o mados namų komanda nuolat ieško būdų kaip sėkmingai pernaudoti medžiagas ir sukurti atliekų beveik nepaliekančią gamybos grandinę. Nuo veganinės odos paltų iki tobulų vasarinių suknelių – „Nanushka“ vizija pamažu kuria naujus mados dizaino ir tvarumo standartus.

PETER DO – nauja miesto uniforma

Kai mados savaičių kalendoriai tampa vis labiau perkrauti, o kas sezoną vis kita mados sostinė atrodo kaip aktualiausia, ką daryti jaunam, išgarsėti siekiančiam mados kūrėjui? Sunkiai dirbti, perimti geriausias didelių mados namų praktikas ir… nerti į „Instagram“ vandenis. Iš Vietnamo kilęs dizaineris Peteris Do Niujorke baigė Mados technologijos institutą, laimėjo LVHM jaunojo kūrėjo prizą, dirbo pas dizainerius Dereką Lamą bei Phoebe Philo iš „Celine“ ir 2018-aisias įkūrė savo mados namus, skirtus modernios miesto uniformos idėjai.

Įdomiausia tai, kad P. Do vietoje įprastos komunikacijos strategijos (viešųjų ryšių kampanijos, bandymai patekti į įtakingus žurnalus) nusprendė daugiausia kliautis socialinėmis medijomis. Tai reiškia, kad pirma jo darbus pamilo mados bendruomenė, o tik tada – įtakingiausi jos lyderiai, paprastai pirmieji sužinantys apie kylančius talentus. Šiandien ženklu „Peter Do“ prekiauja mados salonai visame pasaulyje, o dizainerio braižas vadinamas senojo minimalistinio „Celine“ stiliaus tęsiniu, pritaikytu šiam dešimtmečiui.

 

Nuotraukos iš mados namų Instagram paskyrų

Tekstas publikuotas žurnale Kukla Magazine, vasara 2021